Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Do parkmontské střední školy přichází nová učitelka LouAnne Johnsonová. Devět let sloužila u vojenského námořnictva, pak se ovšem rozhodla radikálně změnit svůj život. Třída, kde má učit angličtinu, se však zdá horší než jednotka nepřítele na bitevním poli. Problémoví, většinou barevní studenti jsou sice inteligentní, jsou však naprosto nezvladatelní a divocí. První kolo sice LouAnne prohraje, když neunese vulgarity, kterými ji třída při první hodině zahrne, a uteče ze třídy. Rozhodně se však nemíní vzdát. Odhodlána přesvědčit je, že vzdělání není zbytečné a zákony ulice nejsou přednější, pouští se do studia psychologie a přístupem, kterým by se ke svým studentům přiblížila, si pozvolna získává nejprve zvědavou pozornost, a později dokonce zájem studentů. Její nekonvenční metody se však stávají terčem kritiky některých kolegů i komisního černého ředitele Grandeye. Bojující LouAnne tedy musí otevřít druhou frontu. Přestože se výsledky dostaví, ocitá se učitelka v situaci, kdy začíná uvažovat o smyslu toho, co dělá, a přemýšlet o tom, že odejde. (TV Nova)

(více)

Recenze (200)

Piškotka 

všechny recenze uživatele

V pubertě mě tento film doslova uchvátil, chytil za duši, možná i ovlivnil. S odstupem více než 10 let mě prudce zklamal. Zase ta myšlenka, kdy se bílé učitelce podaří zcela nemožné, oslovit a zkrotit národnostně smíšenou a sociálně slabou třídu. Je jednou z mnoha či jednou z mála? USA opět o sobě podávají falešný obrázek, diskriminují a zase diskriminují. Zákon ulice je víc než zákon psaný. Holý život je víc než středoškolské vzdělání. Samotným teenagerům v celém filmu chybí motivace, jejich inteligenci udusává chudoba ekonomická a emoční. Michelle Pfeiffer z nevědomosti naráží na překážky, než zjistií, že je třeba nějakým způsobem pozitivně oslovit kápa celé třídy, který však ke konci filmu umírá. Mohl žít, kdyby splnil základní pravidlo a to že na dveře ředitele se klepe. On nezaklepal a vešel. Nebyl vyslyšen pro porušení onoho pravidla a možná proto zemřel. Každý má možnost volby, jak deklaruje film. Hudba je asi na celém snímku to nejlepší, Gangstar´s Paradise nemá chybu, stejně tak pouliční taneční přehlídka černošského komparsu. ()

VanTom 

všechny recenze uživatele

Výchovný přesah z 90. let zůstal, akorát realita už se posunula. Nebezpečné myšlenky se v zobrazení problémových žáků ze sociálně slabých poměrů či vyloučených komunit drží nohama na zemi, tudíž to nejsou kriminálníci nebo nezvladatelné živly, chtějí chodit do školy (učinili tu volbu); vzdělávat se, pokud je dobrosrdečná, empatická učitelka zaujme, motivuje a poupraví osnovy. Bývalá mariňačka, výborná Michelle Pfeiffer, se mnohými naivními klišé (docela si říkajícími o parodii – nějak jsem tu Bláznivou školu nemohl dostat z hlavy :)) rozhodit nenechá. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Devadesátky se vším dobrým i vším špatným. Zatímco u spousty snímků z dané doby mnohé funguje spolehlivě i po téměř třiceti letech, v Nebezpečných myšlenkách je nedostatků překvapivě dost. Michelle Pfeiffer má za sebou službu v americkém námořnictvu, takže by šichta u bujaré třídy neměla představovat nijak velký problém. Nebyla ale snad tolik naivní, aby se domnívala, že v lavicích bude zrovna na téhle škole sedět věděníchtivá mládež. Pár študáků mělo pletky s policií, jiní poznali nemilosrdné zákony života. Tvrdohlavost učitelky, kus štěstí i touha scenáristy nakonec způsobí, že žactvo začne roztávat. Celé je to ale poměrně rychlé (myslím to roztávání), naivní i dost prosté. A nikterak poutavé. Skladba Gangsta´s Paradise a samotná Pfeiffer sice místy dokážou malé zázraky, ale jinak kloužeme po průměrné látce s minimem napětí a zajímavosti. A vlastně i atmosféry. ()

Eldrick 

všechny recenze uživatele

Keep spending most our lives. Livin' in a gangsta's paradise. Been spending most their lives. Livin' in a gangsta's paradise. We keep spending most our lives. Livin' in a gangsta's paradise. We keep spending most our lives. Livin' in a gangsta's paradise. Coolio a jeho hit let 90. a Michelle Pheiffer (kterou mít na základce za učitelku, tak bych asi chodil věčně s vycákanýma trenkama) se svými proslulými symetrickými lícními kostmi v negerském ráji střední školy plný nezvladatelných kryplů překvapivě černé pleti. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Vždy máš možnosť voľby.“ – „Nie tam, kde žijem.“ Kto tvrdí, že je to trochu tvrdší remake Pánu učiteľovi z lásky s Poitierom... možno ani nie je ďaleko od pravdy. Aj keď to zároveň blbosť. Nebezpečné myšlienky vedia, kto sú, akú majú tvár, koho chcú osloviť, idú si za svojím a neobzerajú sa na to, čo si o nich kto pomyslí. Je im to jedno. A to je dobre. Už úvodné logo pomaľováva jedna z najlegendárnejších filmových pesničiek 90. rokov: geniálne Gangsta´s Paradise. Ktoré keď počujem, okamžite zimomriavky. Cooliov hit predáva snímku na jednotku a dokonale ju charakterizuje. Drsné ako ponurá ulica, ktorá neberie ohľad na vaše sny a ak sa dáte, okamžite vás rozdupe a skončíte ako feťácka socka alebo v base. Zlé sociálne podmienky, neustála prítomnosť kriminálnych živlov, rezignácia mladých ľudí na dobrú budúcnosť. Ak aj chcete z bahna vybŕdnuť, spravidla vás ku dnu stiahnu paradoxne priatelia, alebo vlastná rodina, ktorá to berie tak, že z básní sa neuživíte. Je to samozrejme stále „iba“ americký film, takže si stačí obliecť drsňácku koženú bundu a razom je z vás miláčik triedy, ale v rámci možností je otepľovanie vzťahov poňaté realisticky. Scenárista Ronald Bass mal doma Oscara za Rain Mana a je to poznať. Nevidí svet čierno-bielo, nie všetko sa skončí dobre a často je chyba nielen na strane žiakov, ale i školského (a iného) systému, ktorý to s nimi vzdal. Ku koncu majú Nebezpečné myšlienky slušný dopad na diváka, ktorý sa postavám dostal pod kožu. Film je chytľavo obsadený. Dzundza je ťažká váha nielen doslova, ale i odzbrojujúcim, nákazlivým prejavom. Ale hlavnou hviezdou je samozrejme Michelle Pfeiffer. Zahrala si tiež vo videoklipe a neviem sa zbaviť pocitu, že v ňom bola elektrizujúcejšia a strhujúcejšia, ako vo filme. Vo filme mi mariňáčku nepripomínala. V klipe áno. Vo filme mi pravdupovediac pripomínala skôr "tetu" (čo je dosť zvláštne, keď uvážime, že vtedy nemala ani 40). Je prekvapivé, že túto komornú a lacnú drámu produkovalo satanské duo Bruckheimer/Simpson. Vycítilo atraktívny potenciál a malo pravdu: na prvý pohľad skromný a nenápadný film za 23 miliónov na celom svete zarobil nekompromisných 180.  Jednalo sa o posledný Simpsonov film; v roku 1996 zomrel a Bruckheimer sa následne utrhol z reťazí a začal robiť najdrahšie hollywoodske megahity (Con Air, Piráti Karibiku). Ak to chcete drsnejšie, vyskúšajte Paragraf 187 so Samuelom L. Jacksonom. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (9)

  • Většina studentů ve filmu neměla žádné zkušenosti s herectvím. (TheRay97)
  • Při výběru skladeb do soundtracku hodně pomohl producent Don Simpson. (tequilla)
  • Herec Andy Garcia měl hrát manžela hlavní hrdinky. Scény ale tvůrci nakonec nepoužili. (Duoscop)

Reklama

Reklama