Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Diane Lane září v roli, za kterou byla nominována na Cenu Akademie, v erotickém thrilleru o vášni, jež je tak neovladatelná, že zničí vše, co se jí postaví do cesty. Edward a Connie Sumnerovi (Richard Gere a Diane Lane) mají na první pohled dokonalé manželství. Když ale náhodné setkání Connie s pohledným cizincem vyústí v sexem nabitý milostný vztah, touha se stává posedlostí a její důsledky jsou smrtelné. Film Nevěrná v režii Adriana Lynea (Osudová přitažlivost) nabízí strhující napětí, kterému vaše smysly neodolají. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (209)

Vančura 

všechny recenze uživatele

Chabrolovu klasiku z roku 1968 mám hodně rád, byl jsem proto zvědavý, jak moc ji Američani zprasili. V tomto ohledu jsem byl příjemně překvapený, Lynův remake je nečekaně skvělý. Film má skvělou psychologii postav a krásnou kameru, ale nejvíc se mi tam asi líbila fantastická Diane Lane, která zde ztvárnila velmi podobnou postavu nevěrnice jako o 3 roky dříve v dalším skvělém snímku Procházka po Měsíci - tyto role záletných žen zmítaných pochybnostmi jí vyloženě sedly. Její herecký protějšek, Richard Gere, mě ale moc nebavil, on podle mě nikdy neuměl moc hrát (btw. s Diane Lane si společně zahrál už v r. 1984 v Coppolově snímku Cotton Club). Chabrolova původní verze se mi ale asi přece jen líbila trochu víc - jednak má svižnější tempo (Lynova verze je téměř o půl hodiny delší, mj. kvůli tomu, že věnuje tolik pozornosti seznámení obou milenců, a celkově si v posouvání děje dává dost na čas) a jednak se nějak vyjadřovala k tehdejší době (pro Chabrola typická skrytá kritika buržoazie), což když se přeneslo do amerických reálií roku 2002, už tam žádný takový přesah bohužel nebyl, a možná o to více vynikla banálnost námětu o manželské nevěře, citelná už tenkrát u Chabrola. A nelíbil se mi ani Lynův relativně otevřený závěr, který nechává finální zakončení příběhu na divákovi, zatímco v Chabrolovi měl manželův čin jasný následek. Btw. potěšily mě tam dvě nepřímé narážky na původní Nevěrnou ženu - postava podváděného manžela má stejně jako ve starší verzi vůz Mercedes (konkrétně Mercedes-Benz 420 SEL [W126], který byl btw. v r. 2002 už zastaralý, neboť jeho výroba skončila v r. 1992) a Connie a Paul si vyrazí do kina na Festival francouzského filmu (a sice konkrétně na snímek Jacquesa Tatiho Prázdniny pana Hulota z r. 1953). ()

Maq 

všechny recenze uživatele

Koukám že leckterý dobrý komentátor tohle dílo neocenil, a říkám si, čím to asi je? Generační rozdíl? Nebo mám výhodu, pochybnou a bolestnou, osobní zkušenosti (až na tu vraždu, ovšem)? Tohle není moralitka, a kdepak thriller. Je to plnokrevné psychologické drama. Zručná režie, ohromné herecké výkony. Možná by to mohlo být malinko svižnější. --- A že to končí jaksi nijak? To je na tom to nejpravdivější; jistá je jenom smrt, do té doby žijeme se svým svědomím ve věčné nejistotě. Tedy, pokud nejsme hrochem. --- Shrnuji: TENTO FILM NENÍ PRO HROCHY. ()

Reklama

Morholt 

všechny recenze uživatele

Vdané a dobře situované paničce se zapálí lýtka, spustí se s mladým knihkupcem, manžel na to přijde, zabije knihkupce, na to přijde panička a ............ . A nic. čekal jsem, že to nějak vygraduje, ale jak se blížil konec, tak jsem byl čím dál tím skeptičtější a ukázalo se, že oprávněně. Ostatně že to skončí nijak sliboval prakticky celý film, který byl taktéž nijaký resp. jednalo se o nejrutinnější rutinu, jakou jsem v rámci thrillerů o nevěře viděl. No a jestli se někdo těší na šťavnaté scény s Dianou Lane, tak ať si nechá zajít chuť. Pár náznaků sice bylo, ale čekal jsem víc odvahy. I když na druhou stranu kouzlo zahaleného fungovalo takřka dokonale. Ale to je trochu málo. 30% ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Nemám nic proti tomu, když se film dělá na dvě půlky jako fotbal, ale nesmí jeden z poločasů připomínat hokej. Ričrd tady působil jako nedočkavej junior, co vtrhne v šedesátý minutě na hřiště, pokyny od trenéra hodí za hlavu a začne improvizovat po svým. Jediná klika, že po prvním poločase měl film docela slušnej náskok, jinak by to dopadlo asi hůř, než Pepincovou remízou. Mně se hlavně na konci děsně ulevilo; celou dobu mi to totiž bylo nějaký až moc povědomý, naštěstí se ale ukázalo, že jsem to kdysi už jednou jenom viděl. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Dosť kvalitný thriller s otrepanou témou, ktorá ale dokáže vždy baviť. Od momentu vraždy to ide ale z kopca a tak z pôvodnej plnej paľby musím smutne hodnotiť len priemerne. Už len samotná vražda je natočená dosť trápne, potom prichádza trochu napätia pri starostiach s mŕtvolou, ale čo ten koniec? Úplne zbytočne sentimentálny. Veľká škoda. ()

Galerie (64)

Zajímavosti (3)

  • Zda to byl záměr, ví zřejmě jen režisér obou filmů Adrian Lyne, ale jak ve filmu Nevěrná, tak ve filmu Osudová přitažlivost (1987), nabízí Paul Martel (Olivier Martinez) v Nevěrné a Alex Forrest (Glenn Close) v Osudové přitažlivosti, kteří oba stojí za hrozbou rozpadu manželství, nápoje ve stejném pořadí. Nejdříve skotskou a pak vodku. A oba představitelé nabízejí tyto nápoje  v situaci, kdy se návštěva neobejde bez nepříjemných následků. (selfesteem)

Reklama

Reklama