Režie:
Neil JordanScénář:
Neil JordanKamera:
Declan QuinnHrají:
Cillian Murphy, Liam Neeson, Stephen Rea, Brendan Gleeson, Gavin Friday, Ruth McCabe, Ian Hart, Charlene McKenna, Liam Cunningham, Neil Jackson (více)Obsahy(1)
70. léta 20. století. Patrick Braden je mladý muž, který je ve společnosti oblíbený, ale marně si hraje na drsného chlápka. Již jako dítě si byl vědom si toho, že je jiný než ostatní kluci. Trpkým urážkám ze svého okolí čelí pomocí důvtipu a šarmu a nedovolí, aby jeho vlastní život kdokoliv nebo cokoliv změnilo. Nový film Neila Jordana, oscarového režiséra snímků Hra na pláč, Interview s upírem a Hranice lásky. Film obnažující svět transsexuální proměny mladého muže v reáliích Londýnských undergroundových kabaretů v období, ve kterém sexuální revoluce hippies už ovládla i konzervativní britskou kulturu. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (2)
Recenze (247)
Film na rovnakú tému ako Crying game, od toho istého režiséra, ale úplne iný a znova fantastický. Cillian Murphy a jeho skvelý herecký výkon, príbeh ktorý je plný vnútorného smútku a túžbe po láske rodičov, prostredie silne katolícke a poznačené dlhoročnou vojnou na pozadí, dokresľuje tento komplikovaný príbeh o hľadaní svojho miesta v spoločnosti. Transsexualita je bezpochyby ťažkou socializačnou prekážkou, ktorú tento film tak výstižne zobrazuje. ()
Patrick je zaujímavá postava nielen preto, že je transvestita a jeho image a orientácia tu slúži najmä ako kontrast k násilnostiam "normálynch občanov", tak typických pre írske a britské reálie vtedajšej doby. On sa totiž rád smeje, neberie nič vážne, dokonca sa usmieva aj po teroristickom útoku, ale čo je v skutočnosti vnútri jeho duše a hlavy sa nikto skutočne nedozvie, pretože to samotný Patrick nedovolí a pretože ani nemá inú možnosť. Minimálne teda aspoň do záverečného aktu. Murphymu sekundujú vynikajúci Neeson, Rea, Gleeson a ďalší a práve ich účasť vyzdvihuje Murphyho výkon a zároveň dotvárajú jeho postavu. ()
Originální již tím, že hlavní hrdina nehledá otce, nýbrž matku (a sebe samého). K tomu preferuje ženské šaty, nadužívá zdrobněliny a volí zásadně nenásilné řešení konfliktů. Logicky tak padá srovnání se všemi těmi drsnými filmy o severoirské problematice (Ve jménu otce, Zvedá se vítr). Snídani na Plutu oproti nim nechybí také hravost a nadsázka, obsažená už v názvech jednotlivých kapitol (a dovedena ad absurdum závěrečným citátem Oscara Wildea). Ony a výběr songů kontrastujících s děním nejlépe vypovídá o Patrickově bezelstném vnímání světa. Ze strany režiséra šlo o velmi šikovný tah, neboť není třeba vnitřního monologu, k němuž každá adaptace knihy psané ich formou svádí. Být celý film našlapaný jako začátek a konec, možná bych z něj měl nejen chvilkovou radost, ale dlouhodobě dobrý pocit. Třeba dojem vylepší druhé zhlédnutí bez odfláknutého českého dabingu. 75% Zajímavé komentáře: kleopatra, Morien, Mahalik, dzej dzej ()
Tenhle film mi vůbec nesednul. Cilian Murphy má nejspíš zálibu v mužskoženských postavách, stačilo mi to s ním už v Městečku Peacock, které mě zaujalo víc. Uznávám, že je dobrý herec, avšak mně není sympatický a něčím nedefinovatelným mě dráždí. Liam Neeson má opravdu hodně vedlejší úlohu a Gleeson s Reou se v příběhu doslova jen mihnou. Jméno Neil Jordan pro mě navždy zůstane zapsáno zlatým písmem díky Interview s upírem, na Snídani na Plutu chci co nejdřív zapomenout. ()
Jsem, kdo jsem. Orientován jinak. Poutem k vysokým podpatkům. Duhový šarm, magii dada, dar dam má poutník povahy slunce. Velkoměstský šatník zase hraje barvami a stíny. Cukrová panenka i madam vamp, opiát. Čáry máry čajů a nástrah. Nejlepší netuctové, "ženské" pusinky rozdává, vykračující si Cillian Murphy, a to od té doby, kdy kamera i pára vřele "přejely" přes nohy horkého dobrodružství dua Lemmon & Curtis. ()
Galerie (49)
Zajímavosti (9)
- Původem irský spisovatel Par McCabe si ve filmu zahrál postavu učitele. (imro)
- Hlavní postava má ve filmu přezdívku Kitten, zatímco v knižní předloze Pussy. (imro)
- Autor původního románu z roku 1998 Pat McCabe má na kontě rovněž knihu, která posloužila jako předloha k filmu Malý řezník (1997). Také tento snímek natočil Neil Jordan. (imro)
Reklama