Reklama

Reklama

V ulicích New Yorku řádí bezohlední gangsteři, kteří unášejí lidi, zabíjejí je a odebírají jim vnitřní orgány, jež pak se ziskem prodávají. Hrdina příběhu Josh Baker, který se živí kreslením comicsů, se jednoho dne setká na ulici se ženou svých snů. Během rozhovoru se však ženě udělá špatně. Vzápětí přijíždí na místo záchranka a odváží ženu do nemocnice, kam však nikdy nedorazí. Když chce totiž Josh na druhý den ženu v nemocnici navštívit, dozví se, že nikdo takový tam přivezen nebyl. Nevědí o ní nic ani v jiných nemocnicích. Josh začíná být pevně přesvědčen, že tu něco nehraje. Policejní důstojník Spencer, s nímž si Josh o svém podezření promluví, však věří spíš na malířovu bujnou fantazii než na záhadnou sanitku. Více pochopení naštěstí nalezne u policistky Sandry Malloyové, která mu slíbí, že se bude případem zabývat. Josh nakreslí portrét zmizelé ženy, rozmnoží a kopie rozdává na ulici. Přitom se mu podaří seznámit s její spolubydlící. Když se i ta zakrátko ztratí, dostane Josh strach. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (88)

Chřástal 

všechny recenze uživatele

Až se napijete mléka na třešně, raději se odbelhejte do sarkastických spárů doktora House, než abyste si nechali zavolat tuhle ambulanci. Béčkové zpracování „urban legend“ o zlověstné sanitce unášející lidi, tradované i u nás (a to dávno před zavedením poplatků), je sice nepříliš děsivé, ale hodně zábavné. Dialogy jsou tak natěsno mezi stupiditou a humorem, až létají jiskry, a palivo příběhu obstarávají i postavy hrdinových spojenců – paranoidní stařík Eliáš a podezíravý policejní komisař, v Jonesově podání stejně hypnotický jako jeho Tulsa Soudce z Conana... jen legračnější. A navíc, sebe samého tu hraje Stan Lee. ()

A.L.E.S. 

všechny recenze uživatele

"dobytek" je prostě dobytek, který neví, na co se má koukat. Každá televize disponuje specifickým tlačítkem k jejímu vypnutí. Netřeba se tedy dívat na hodinky, kdy už to jako skončí, nechápu tyhle lidi, když se koukají na něco, co je nebaví. "choze" má neskutečný recht. Já vím, proč jsem dal ten plný počet hvězdiček. Nějakou náhodou jsem ten film viděl jako malý a od té doby se bojím jezdit sanitkou a nedej Bože, kdyby mě hospitalizovali v nemocnici. Šílenec Eric Breaden mi připadal tak sympatický, že jsem nemohl uvěřit tomu, že je vrah... Všechno ještě umocňuje hudba během filmu, která nahání ještě větší hrůzu. A Cadillac? K tomu vyšňořenému autu není co dodat. Rád bych ho viděl někdy i na živo. ()

Reklama

Han22 

všechny recenze uživatele

Opět jeden návrat do dětství. Ambulanci jsem si pamatoval jako děsně napínavý film, kde se mladík zoufale snaží vypátrat dívku, kterou odvezla sanitka neznámo kam. Vzhledem k hodnocení a ostatním filmům režiséra jsem byl skeptický, ale ono to má pořád své kouzlo. Je to napínavý thriler (horor ani omylem), útočící na nejzákladnější strach lidí - když nemůžete věřit doktorům, tak komu? Ale kromě toho je to kupodivu i výborná komedie se spoustou skvělých vedlejších postavy (policajt mula, žvýkající James Earl Jones, důchodcovský novinář), dávno před marvelovkami si zde střhl cameo Stan Lee a jsou tu slušné akční scény včetně výborného finále. A hlavně je tu geniální výjeb - to když hrdina zachrání dívku a ona ho požádá, aby zavolal jejímu příteli :D Nejlepší film Larryho Cohena. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Už dlho vás chcem osloviť na ulici, ale vždy mi zmiznete v dave.“ – „Dajte mi 30 sekúnd a urobím to zas.“ Dočerta ja to kašlem, toto ma bavilo! Eric Roberts ma bavil, dialógy a hlášky vtipnejšie ako v mnohých „normálnych“ komédiách, James Earl Jones a žuvačka, policajta krásna, atmosféra ponurá a zábavná zároveň, komiksy, Stan Lee, morbídny zmysel pre humor, strašidelná starodávna sanitka húkajúca do chladnej noci, svižne dopredu uháňajúci dej sa zbytočne nezastavuje, beriem to a dávam 80%, palec hore, veľká zábava, Larry Cohen (MANIAC COP, ONO ŽIJE, PENA, TELEFÓNNA BÚDKA) vie byť skvelý, čo neznamená, že aj vždy JE skvelý, ale v AMBULANCII je. ()

kosta73 

všechny recenze uživatele

Naivně působivá záležitost s béčkovou ikonou Erikem Robertsem ve vrcholné formě. Sledovat tyto filmy mně vždy přinášelo zvrácenou radost. Násilně šroubovaný děj, bizarní vedlejší postavy s ještě bizarnějším chováním a happyend působící přirozeným dojmem, asi jako tramvaj jedoucí po poli, to vše zde najdete v plné míře. Film ale obsahuje i pár zapamatování hodných scének, ze kterých je jasné, že sledovat Cohenovu tvorbu se fanouškovi tohoto druhu zábavy vyplatí. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (7)

  • Celosvětová premiéra proběhla 22. března 1990 v New Yorku. (ČSFD)
  • Natáčení probíhalo od 8. května do 30. června 1989 v Los Angeles a New York City. (ČSFD)

Reklama

Reklama