Režie:
Michael MannScénář:
Michael MannKamera:
Dion BeebeHudba:
John MurphyHrají:
Colin Farrell, Jamie Foxx, Li Gong, Naomie Harris, Ciarán Hinds, Justin Theroux, Barry Shabaka Henley, Luis Tosar, John Ortiz, Elizabeth Rodriguez (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Sonny Crockett a Ricardo Tubbs jsou nejlepší detektivové v Miami Vice. Mají nejmodernější zbraně, rychlá auta i čluny a všechno to se nebojí použít v boji s organizovaným zločinem. Rico je ten mírnější s poklidným životem a ženou, kterou miluje. Naopak Sonny je jeho pravým opakem. Jsou informování o úniku velmi citlivých dat, který vedl k masakru dvou federálních agentů a rodiny přítele jednoho z informátorů. Budou pracovat v utajení a vyšetřování je zavede přímo na práh brutálních zabijáků a do spletité sítě mezinárodních drogových překupníků. Ale jejich téměř rutinní práce je narušena ve chvíli, kdy se záletník Sonny zamiluje. Jeho láskou se totiž stala Isabella, žena obchodníka se zbraněmi a drogami. Pro Crocketta a Tubbse začíná hra na ostří nože. Oba jsou postupně tlačeni ke zdi a rozdíly mezi policajty a lumpy se nebezpečně stírají. (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (733)
Koktejl z Mannových oblíbených klišé. Dobře nasnímaná, dobře zahraná další Mannova namixovaná variace na téma výběru povolání - aneb další instruktážní film o tom, že ani dobří hoši, ani zločinci nemají tu správnou perspektivu, která by jim umožnila skutečně v čase vychutnávat krásu a hodnotu života, ale že mezi těmi, které jejich povaha či řízení osudu předurčily pohybovat se v šedé zóně mezi oběma stranami, se občas vyskytnou výjimeční jedinci nucení dotýkat se podstaty věci, svého bytí - a že vzácně se při troše štěstí mohou letmo dotknout i jeden druhého. Byť jen na okamžik, v němž se protínají dramatické úsečky jejich životů, jen na tak dlouho, nakolik se jim podaří to protínání svých komplikovaných vektorů v tom okamžiku silou vůle zpomalit. *** Mannovy ústřední postavy ovšem nejsou žádné osvícené bytosti, které by na té hraně dokázaly vybalancovaně žít - jsou to lidi, kteří si nikdy nedopřejí dost času na rozmyšlenou, za co jim život opravdu stojí a proč, a jeho zbytek stráví zase ve zrychleném tempu událostí, smíření s rutinou štvané či štvoucí zveře, pohánění nostalgickou vzpomínkou na ten vzrušující zpomalený okamžik, v němž si užasle sáhli na něco pravého, a namlouvající si, že to je nejvíc, čeho se dá vůbec dosáhnout, takže po zbytek života jim stačí vzpomínat. *** Od filmu Heat, kde se Mannovi podařilo celou tu heorickou rovnici mezi časem, penězi, závazky, touhou prožít si pravou lásku a pravý život, zkázonosnou posledností riskovat a skutečnou vnitřní svobodou, s níž bývá zaměňována, zachytit a rozvést nejlépe a nejjemněji, Mann svoje postřehy na tohle téma neposouvá nikam dál, a pouze opakuje, omílá, předvádí své staré teze v nejrůznějších nových a třeba i slušivě spíchnutých formálních kabátcích, a působí tak poněkud vyčpěle. Chvílemi jsem měla pocit, že se dívám na Dirty Dancing v žánru kriminálního thrilleru. ()
No rules. No order. No law. Miami Vice je revoluční počin v rámci žánru a taky ukázka toho, že si za 135 milionů při natáčení letního blockbusteru (kterým se Miami Vice nakonec nestalo) lze zachovat auterství. Michael Mann vyniká v konstrukci fikčního světa, který je tak dokonale představen a kterému dominují jednotlivá prostředí jako výrazný narativní prvek, že člověk rád zůstane i po skončení titulků nějakou tu chvíli ve vzdušném městě. Většina akčních režisérů se stará o to, aby obraz hezky vypadal a byl ostrý a bez jediné chybičky, zvuk nutil diváka se orientovat v dění a aby hudba podporovala akci, Michael Man spolu s Dionem Beebem, s kterým již spolupracoval na Collateralu, proti tomu nasazuje zrnitou, tu přeexponovanou, tu podexponovanou digitální kameru, dovolí si vybělit obraz a zvuky používá co nejrealističtější k vtáhnutí diváka doprostřed dění, hudba zde má ryze náladotvorný účel a udává temporytmus dění. V Miami Vice se toho moc nenakecá, nepotřebuje se vyplnit čekání na další akci parťáckým poštuchováním, ale když je něco proneseno, je to podstatné a dozvídáme se více o příběhu a postavách - přestože o příběh tady nejde a vyčitat MV téměř nulovou psychologizaci by bylo nepatřičné. Farrell a Foxx jsou dokonale sehraní a chemie mezi nimi funguje bez ztráty jediné kytičky, oba si zaslouží svůj malý a velice intimní, na očekávaný velkorozpočtový letní trhák nezvyklý moment. Hlavně to není film o krásných bourácích, pevných účesech a drahých hadřících, Mann není fetišistický a ani mizogynní, žena zde má určující postavení. Miami Vice je jako obraz od Jacksona Pollocka, několik nahodilých a zdánlivě nesouvisejících cákanců/scének, které ve výsledku vytvoří umělecké dílo. ()
Naprosto klasický Michael Mann nepostrádající žádný ze svých trademarků jako dlouhé epochální záběry podmáznuté hudbou z Mannovy kolekce nebo detailní scény akce. Colin Farrell je tu nejslizštější co kdy byl a je to jeden z nejzábavnějších prvků filmu. Kdyby u každé šukačky nezačal hrát úplně nejjalovější rock, dal bych 5. ()
Není to žádné překvapení, přesto to má něco do sebe co nutí diváka sledovat sled sekvencí a nenechá ho na pochybách. Herci jsou velmi pečlivě a vkusně vybráni a ve filmu jejich snaha rozhodně navyšuje kvalitu tohoto filmu. Celkem jsem se bavil, i když se to těžko hodnotí...přeci je to film již mnohokrát uznávaného režiséra a díky tomuto filmu rozhodně jeho pověst poroste dál svižným tempem. Velmi mě přkvapil soundtrack spíše ve stylu elektra a rocku, jehož obsah je k příběhu a k jeho tempu velice dobře přikládán. Nejvíce mě zaujali skladby: Mogwai - Auto Rock, Goldfrapp - Strict Machine, King Britt - New World in My View a nejvíce John Murphy - Who are You. ()
Zapomeňte na slova jako oživení, předělávka, pocta a především na původní Miami Vice. S ním má jedno z velkých filmových překvapení svého roku společný pouze název a koncept detektivů v utajení. Stejně tak zapomeňte na akci, která byla s tímto filmem nepochopitelně spojována. Film staví na hranici reálných a smyšlených identit a především na osobité estetice a podmanivé stylovosti. Klíčovými přitom jsou spojení realismu v úrovni postav i vizuálního zpracování a práce s žánrovými a formálními zákonitostmi thrilleru. ()
Galerie (62)
Zajímavosti (29)
- Kvůli náročné taneční scéně, kterou ve filmu mají Sonny Crockett (Colin Farrell) a Isabella (Gong Li), najali tvůrci pro herce v Los Angeles i Miami tanečního instruktora. Farrell: "Byl potřeba jako sůl. Dokud jste neviděla Ira, jak se pokouší o salsu, nevíte, co je to tragédie." (NIRO)
- Ricardo "Rico" Tubbs (Jamie Foxx) nosí hodinky značky IWC Portuguese Chronograph a IWC Aquatimer Chronograph. (dyfur)
- Tieto typy rýchlych lodí objavujúcich sa vo filme mávajú spravidla cenovku okolo $500,000. (Real Tom Hardy)
Reklama