Režie:
Eli RothScénář:
Eli RothKamera:
Milan ChadimaHudba:
Nathan BarrHrají:
Jay Hernandez, Derek Richardson, Eythor Gudjonsson, Barbara Nedeljáková, Jan Vlasák, Jana Kaderábková, Rick Hoffman, Takaši Miike, Patrik Zigo (více)Obsahy(1)
Hostel vypráví příběh dvou kamarádů z americké vysoké školy, kteří se v touze po netradičních zážitcích vydají na cestu napříč Evropou - s tím, že pokud jim zůstane místo vzpomínek jen jedno obrovské okno, nebude je to nijak zvlášť mrzet. V průběhu výletu se k nim připojuje Islanďan Oli, jenž oba dobrodruhy přemluví, aby zamířili na místo, které je považováno za opravdové nebe všech amerických turistů - do jisté ubytovny v odlehlém slovenském městě plném zoufalých, ale zároveň překrásných východoevropských dívek. Když se ihned po příjezdu bez problémů seznámí s dvojicí místních krásek, zjistí, že Oli nelhal. Zdánlivě pohodový běh událostí však brzy vystřídá kruté procitnutí. Oba cestovatelé si uvědomí, že se rychle noří do čím dál tím děsivější situace, která je stejně nebezpečná a temná jako nejzvrácenější zákoutí lidské duše. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (941)
Eli Roth je impotent. Člověk bez nápadu, jenž (proboha, proč???) natočil horor, který není strašidcelný a (proboha, proč???) bude zřejmě točit další. Tady musel být opravdu někdo totálně mimo. Všechny nechutné scény jsou buď předvídatelné, anebo jsem se u nich smál jako blázen. Levnost čiší z každého políčka, napětí nefunguje, dialogy jsou trapné a čeští herci by se měli stydět. Slováci mohou klidně nechat spát své rozhořčení, kvůli nesmyslům není potřeba se rozčilovat. Nebýt pár pěknejch holek, asi bych se neudržel a zničil DVD, na kterém jsem tento výpotek sledoval. ()
Hostel je pro našince zábavný hned z několika důvodů. Díky natáčení v ČR se tam mihne řada českých herců a sousední Slovensko v něm vypadá jako nejzaostalejší prdel světa plná degešů týden po bombardování. Praha hraje Amsterdam a Český Krumlov slovenskou vesnici. Roth natočil slušný bizár, ale asi zapomněl, že mělo jít o horor. ()
„Keď si sa nesmelo, tváril tak dospelo, stužková, tá naša stužková.“ Niekedy sa mi zdá, že hororu viac, ako neschopní režiséri, ubližujú diváci, ktorí sa nevyznajú v jeho pod-žánroch. HOSTEL je relatívne kvalitný hixploitation a Slováci sa naňho môžu hnevať asi tak, ako Texasania na TEXASKÝ MASAKER MOTOROVOU PÍLOU či Austrálčania na VRAŽDY VO WOLF CREEK (keby si ich sami nenakrútili). Režisér, ktorý mal za sebou len mizerný lesný krvák SMRTONOSNÝ VÝLET, na to ide v Tarantinovej produkcii rozumne. Vie, že najdesivejšie je to, čo nevidíme. I vďaka tomuto prístupu jeho svojho času kontroverzný trhák (o našej malosti dobre vypovedá informácia, že náš vtedajší minister zahraničných vecí údajne ráelne zvažoval Rothovi zakázať vstup do našej republiky... otázkou je, prečo by sem Roth chodil) exploitačné scény viac naznačuje (rýchly strih, hudba, zvuk, temná výprava), ako ukazuje (hoci nejakého toho oka a prstov sa dočkáte). Vyčítať snímke biedne herecké výkony, skreslené "slovenské reálcie" (ja som to bral ako komédiu a bavil som sa na blbosti tvorcov), podpriemerné dialógy a riedky dej, asi nemá zmysel. Ak by som snímke niečo vyčítal, tak nezáživné postavy, slabé Zlo a nudný dej Kino Považan 2006 ()
Že se pohybujeme v oblasti tuplovaného braku, tak o tom není žádných pochyb. Jenom když si tak pročítám ty dehonestující komentáře, kde se to jen hemží štiplavostmi, říkám si, jak je to všechno relativní, protože titíž uživatelé dokážou bez mrknutí oka podobné a řekl bych ještě horší dílko počastovat pěti hvězdičkami a komentářem, ze kterého se cítit "guilty pleasure". Jen si vzpomeňte, jaký kult u nás představuje braková tvorba Roba Zombieho, jako jsou Vyvrženci pekla. Mimochodem, Hostel Eli Rotha představuje podobný kult v zámoří. Na internetových diskuzích tam teenageři, kteří jsou hororovými fanoušky, nad Hostelem slintají blahem. Nějaké zkreslené reálie Slovenska jsou jim ukradené, a tak zatímco u nás se rozčilujeme nad zjevnými pitomostmi, jsme ochotni věřit na kanibaly v Texasu nebo mutanty v pouštích středozápadu. Celkový dojem: 10 %. ()
No, takže stejně jako u Texaského masakru motorovou pilou uvedu, že o hereckých výkonech se tu nedá bavit (uvádím to radši hned od začátku). Jak to tak bývá, těm Američanům šlo samozřejmě jen o jedno (a k mému zklamání, jídlo to nebylo ;-). A protože si asi naivně myslí, že v Evropě jim každá žena roztáhne nohy (a to ještě zadarmo), vydají se tam. Do téhle chvíle bych to mohl považovat za klasickou stupidní americkou teenagerovskou komedii (kterých je tu posledními roky, čím dál více). Jenže oni kupodivu "zasunou", ale ke vší smůle se postupně všichni z nich dostanou pod ruku "nepochopeným umělcům" (tak to asi nebude teenagerovská komedie, že?). Svrběly by mě ruce dát lehce podprůmerné hodnocení (ale jen opravdu svrběly), ale ten třetí Američan nakonec utekl a ještě se pomstil (čímž si to u mě prohrál nejen on, ale i celý film). Takže hodnotím 1* a porozhlédnu se po druhém dílu, dlouho jsem už nehodnotil odpad!em. ()
Galerie (55)
Zajímavosti (46)
- Při jízdě vlakem na Slovensko je na pár vteřin záběr na soupravu, přičemž ji táhne lokomotiva 362/363 zvaná Eso, ale při příjezdu k nástupišti ji táhne lokomotiva 742 zvaná Piškot. (bejkovec)
- Když hlavní postavy přicházejí k recepci hostelu, televize právě vysílá film Pulp Fiction: Historky z podsvětí (a to v českém znění, s Liborem Hruškou dabujícím Samuela L. Jacksona). Je to malý odkaz na režiséra Quentina Tarantina, jenž je také spoluproducentem Hostelu. (Cliff Booth)
- Když Eli Roth o filmu teprve uvažoval, povídal si o svém nápadu s kamarádem Quentinem Tarantinem, kterému se tak zalíbil, že Rotha okamžitě přiměl napsat scénář. Po jeho následném zhodnocení se Tarantino rozhodl, že se bude podílet na produkci a propůjčí své jméno i k propagaci. (Cliff Booth)
Reklama