Reklama

Reklama

Iluzionista, který si dal umělecké jméno Eisenheim se narodil jako syn truhláře. V dětství se potkal s kouzelníkem, který ho naučil pár triků a ovlivnil tím jeho celý život. Jako mladý chlapec se seznámil s vévodkyní Sophií a zamilovali se do sebe. Vzhledem k rozdílnému původu obou mladých lidí, nebylo jejich lásce přáno a Eisenheim utekl z domova, aby si zachránil život. Asi po patnácti letech, kdy se živil jako velmi úspěšný iluzionista se vrací z cest po světě do Vídně. O jeho představení je velký zájem a jednoho večera se dostaví i korunní princ Leopold se svou snoubenkou Sophie von Teschen. Sophie se přihlásí jako dobrovolnice a vystoupí na pódium k Eisenheimovi. Později se dozvídá, že princ Leopold se ke svým přítelkyním nechová zrovna džentlmensky a je říká se, že jednu z nich dokonce zabil. Nicméně představení prince natolik zaujalo, že pozval Eisenheima, aby vystoupil na jeho soukromém večírku. Eisenheimovi se nelíbí princovo chování a tak ho veřejně poníží. Samozřejmě tak chytrým způsobem, že to není přímo napadnutelné. Princ se přesto urazí a podnikne vše pro to, aby Eisenheimovi byla další představení ve Vídni zakázána. Sophie a Eisenheim se setkají a Eisenheim ji žádá, aby s ním odešla. To se Sophie z obavy před Leopoldovou pomstou bojí udělat a prozradí, že Leopold plánuje puč proti svému otci císaři Franzi Josefovi I. Přestože má obavy, rozhodne se Sophie ukončit vztah s Leopoldem. Princ není zvyklý na odpor a hrozně reaguje velmi nepřiměřeně. Po pár dnech je vévodkyně nalezena mrtvá. Je očividné, že se jedná o vraždu. Princ je v podezření, ale chybí důkazy a navíc se k vraždě přizná jiný muž. Eisenheim je ze smrti Sophie zoufalý. Kupuje divadlo a zde vyvolá duchy zemřelých a také ducha Sophie. Na jedno z představení dorazí v přestrojení i Leopold a Sophiin duch řekne, že její vrah je mezi diváky a přitom ve vězení je muž, který se k její vraždě přiznal. Představení Leopolda velmi rozruší a tlačí na policejního inspektora Uhla, aby Eisenheima zatkl za podvod, ale Eisenheim se z obvinění dostane protože  se veřejně přizná k tomu, že se jednalo pouze o iluzi, nešlo o skutečné duše zemřelých. Je propuštěn, ale Uhl ho varuje, pokud bude s tímto představením pokračovat, vězení už neujde. Eisenheim však znovu vyvolá ducha Sophie a pak k úžasu všech přítomných zmizí. Jako by se rozplynul... (TV Prima)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (909)

B!shop 

všechny recenze uživatele

Ale jo, me se to libilo, sice nevim, proc tocit film o kouzelnikovy v roce, kdy vznikl Dokonaly trik, ale filmy jsou nastesti dost rozdilny. Co se tyce pribehu, ten by sice moh krapet misty pridat na tempu a sem tam bejt napaditejsi, ale je dostatecnej a nijak tomu ani neublizuje fakt, ze zaverecnou pointu jsem v tom stylu cekal. Co se tyce hercu, Norton hraje dobre, ale prislo mi, ze se strasne snazi vypadat tajemne a charismaticky a vychazi mu to jen misty. Pak tu je Giamatti, kterej naopak se snazi pusobit jako drsnej komisar, ale kolikrat mi prislo, ze nema daleko, aby zacal saskovat a smat se. No a Jessica Biel hraje nad ocekavani dobre. Partu tak uzavira hodne dobrej Sewell, kterej ale nema zas tolik prostoru. Jedinej vyraznejsi problem filmu je pak samotny natoceni. Nevim, jesli bylo malo penez, nebo je reziser neschopnej, ale cely to pusobi jen jako trochu drazsi televizni film a atmosferu se tu povede nastolit jen misty. Taky mi trochu vadily ty kouzla, precejen treba prave v Dokonalym triku se dali vsechny vysvetlil, kdezto tady byly nektery uz fakt moc, jakoby tvurci neznali nejaky kouzla, tak to proste neresily a nasekali sem to, co jim prislo efektivni. Celkove lehce nadprumernej a docela zajimavej film za lepsi 3*. ()

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

Podle mně jasná variace na Dokonalý trik, ale o něco méně (o dost méně) povedená. Norton patří mezi moje oblíbené ikony, ale v tomhle filmu předvedl velmi úbohý výkon a musím z lítostí říct, že Giamatti hrál mnohem lépe. Přesto/proto ne nejhorší film. Edwarde příště zkus něco jako Klub rváčů nebo Kult hákového... lepší 3 ()

Reklama

choze 

všechny recenze uživatele

Neil Burger (scénář a režie) by si kouzlením nevydělal ani na slanou vodu. Hrdinův mistrovský trik-šokující pointa celého filmu jsou jasné sotva se rozvrhne milostný trojúhelník a digitální triky suplující triky reálné jsou jako pěst s boxerem na oko (stejně jako dosti trapná milostná scéna). Ale jinak je to příjemné nakouknutí do iluzionistické kuchyně, se standartně dobrým Giamattim a Sewellem a standartně bezkrevným Nortonem. Nejvíc jsem tam ocenil tu politiku. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„To ste už úplne skorumpovaný?“ – „Úplne nie.“ No to bol zasa hit... Niekedy sa to stáva, že v krátkom časovom úseku vzniknú dva podobné filmy v dvoch konkurenčných spoločnostiach: ARMAGEDDON (1998) verzus DRVIVÝ DOPAD (1998), ROZPÚTANÉ PEKLO (1997) verzus SOPKA (1997), MRAVEC Z (1998) verzus ŽIVOT CHROBÁKA (1998). DOKONALÝ TRIK (2006) verzus ILUZIONISTA (2006). Nijako zvlášť nemilujem bezcitne chladný historický rozprávkový romantický triler Christophera Nolana (nijako zvlášť za 80%), v súboji s podobným ILUZIONISTOM ale bez problémov vyhráva. Tam, kde nás spaľovala živočíšne vášnivá Scarlett Johanssonová, teraz tuctová Jessica Bielová asexuálne špúli pery. Kde sa Jackman a Bale uvoľnene bavili, tu Edward Norton po „vynútenej“ LÚPEŽI PO TALIANSKY znova nasadzuje do akcie svoj čoraz slávnejší výraz „všetko ma serie a kamera dvojnásobne“. Kde Nolan uchvacoval obdivuhodne realistickou, detailnou a špinavou dobovou výpravou, ponúka ILUZIONISTA fajn české domčeky. A, to najmä, kde DOKONALÝ TRIK dráždil (a dodnes dráždi) fantasticky zapleteným scenárom (v ktorom neišlo „len“ o jednorázovú záverečnú pointu v štýle „vrahom je záhradník“, ale asi o dvadsať navzájom poprepájaných point), tu zadýchaný a až príliš matne civilne nevýrazný ILUZIONISTA hodinu a pol nudí, aby nás na konci s rozkošne vysmiatym Paulom Giamattim (KRYCIE MENO DONNIE BRASCO, BOKOVKA) šokoval prekvapivým koncom. Kým DOKONALÝ TRIK si môžete pozrieť dvadsaťkrát a zakaždým v ňom objavíte nové súvislosti a motivácie jednotlivých postáv, ILUZIONISTU si s utrpením pozriete už len raz, pretože finále na železničnej stanici je tak narýchlo zostrihané, že niektoré zvraty jednoducho na prvý raz nepochopíte. Ak ich pochopil scenárista. ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Poměrně hezky natočený lejno rozmáznutý na skoro dvě hodiny. Tempo strašně pomalé (obzvláště markatntní je to u pasáže s duchy, ta se dalá stáhnout na 5 minut s naprosto maximální gradací a úderností), a ten konec je prostě úlet, navíc na 3x nastavenej. Co se herců týče, nemají moc co hrát, protože jejich postavy, vyjma Inspektora Uhla, jsou dost ploché. Rufus Sewell hraje klasického slizouna, Jessica Biel má kliku, že pro ni mám slabost, Paul Giamatti se s tím popral asi ze všech nejlíp, Edward Norton to ovšem slíznul. Je nevýrazný, vágní, má nasazený víceméně jeden a ten samej obličej.. Celkově dost chabé, což je ještě umocněno dost rušivou hudbou Phillipa Glasse. Na samotný poslech je celkem fajn, ale je to už tak provařený... že ve filmu to prostě nefunguje a vytrhává. P.S. V divadelních scénách jsou furt ti samí statisté, jenom přesazení na jiná místa... A je to DOST VIDĚT! ()

Galerie (26)

Zajímavosti (31)

  • Závěrečná scéna na horské louce se natáčela v Peci pod Sněžkou, konkrétně v Modrém dole. Hora v pozadí, rozbrázdněná skalnatými kary, je Studniční hora (1555 m) při pohledu od jihu. (džanik)
  • Za Vídeň konce 19. století zaskočila především města Praha a Tábor, dále se film natáčel třeba i v Českém Krumlově a na Konopišti nebo na romantickém místě u soutoku Sázavy a Želivky. (Mahalik)

Související novinky

PF 2014

PF 2014

01.01.2014

Zima dlouhá, léto krátké, Vánoce bez sněhu a v sedmi stupních. Ale uznejme, že na výborné filmy byl rok 2013 štědrý. Rivalové, Gravitace, Star Trek: Do temnoty, V zajetí démonů, Zmizení, druzí Thor a… (více)

Reklama

Reklama