Reklama

Reklama

Obyvatelé New Orleans se ještě nevzpamatovali ze strašlivé přírodní katastrofy a už jsou svědky dalšího neštěstí, při kterém zemřely stovky nevinných obětí. Vyšetřováním výbuchu nálože na trajektu je pověřen agent Doug Carlin. Při zajišťování důkazů ho neustále pronásleduje tajemný pocit, který se dá popsat jen dvěma slovy. Déja Vu. Poté se stane členem zvláštního týmu FBI a je zasvěcen do nejpřísněji střeženého vládního projektu. Vědcům se podařilo sestrojit prototyp zařízení, které je schopno sledovat události, k nimž došlo před čtyřmi dny a šesti hodinami. Agent Carlin se vydává zpět v čase, aby zabránil teroristickému útoku. Během cesty se seznamuje s tajemnou ženou, která má být o čtyři dny později cestující na osudném trajektu. (TV Nova)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (748)

Lima 

všechny recenze uživatele

Tony Scott se vzdal svých epileptických kamerových onanií, které tak srážely dolů jinak bezvadné ´Domino´ a chopil se scenáře, který se sice tváří originálně, ale už dřívě jsem my diváci měli tu čest, včetně ohýbání papíru při vysvětlování časoprostorového skoku (´Horizont událost´- vzpomínáte?). Někomu může oprávněně připadat celá zápletka děsně praštěná, někomu nemusí ladit nesourodé spojení kriminálky a čistokrevné sci-fi, každopádně Scott natočil v pohodě stravitelnou jednohubku, na kterou se hezky dívá, dobře se při ní chroupou slané tyčinky a z hlavy vyšumí dříve, než řeknete "deja-vu". A škoda, že vzhledem k vývoji děje jediné možné rozřešení jsem si spočítal už půl hodiny před koncem. ()

Douglas 

všechny recenze uživatele

Mohla to být úžasná antiteze k Minority Report na poli velmi podobného tématu (rozkoš z používáni techniky a naprostá absence etiky x strach z jejího zneužití a etický rozměr jako hlavní téma), kdyby se při psaní příběhu více přemýšlelo. Do scény zatčení považuji ten film za geniální. Je po všech stránkách technokraticky odosobněný a nikdo se otravně nezabývá etickými otázkami... Detektivové šmírují, způsobují autonehody, vyhazují elektřinu v celé čtvrti, zprostředkovaně zabíjejí jiné postavy (což se promptně omluví tím, že by stejně umřely jinak). Scény sledování napříč časem jsou brilantně zrežírovány (zejména automobilová honička je jedna z nejoriginálnějších, co kdy vznikly), vyšetřovatelé jsou skvěle napsaní geekové a chladná estetika á la CSI k čistě rekonstruktivně strukturovanému vyprávění dokonale sedí. ____ Jenže v polovině se příběh zlomí do cestování v čase, které nemá vyšetřovací charakter a události se neodhalují, nýbrž mění. Tady bohužel vyprávění padne do několika nepřehlédnutelných pastí, přestane dávat smysl a absurdity jsou tak výrazné, že prostě přes všechnu snahu nelze nalézt adekvátní klíč, který by film zachránil jako "dobrý objekt". A právě tady vyplývají největší rozdíly ve vztahu k Minority Report. ____ Zatímco v Minority Report byla struktura vyprávění do detailu promyšlena a všechny indicie v průběhu filmu měnily svůj význam kontextualizováním do nových a nových rámců, v Deja Vu mají indicie prostě a jednoduše jen jeden význam. A když se nám film snaží tvrdit něco jiného, nepráskneme se do čela s hlasitým "Jasně.", ale začneme se s vyprávěním hádat. A ono nám bohužel dává dostatek argumentů k tomu, abychom zvítězili... Věřte, že mě to mrzí a ty čtyři hvězdičky dávám jen velice nerad. ()

Reklama

Gemini 

všechny recenze uživatele

Původně jsem chtěl napsat, že narozdíl od staršího bráchy, který se čím dál víc ztrácí ve svém filmařském světě (čímž se výsledky jeho práce postupem doby víc a víc vzdalují divákovi), u Tonyho platí, že "Déža ví"...jenže po zprávách o Top Gunu 2 si tím už nejsem moc jistý:) Nicméně faktem zůstává, že Déjà Vu je tradičně "tonyscottovsky" svižně a řízně natočený dejmetomuthriller s poměrně originálně zavariovaným příběhem o cestování v čase. Na jakékoliv logické námitky v případech tohoto fenoménu rezignuji, takže když mi to někdo dobře zahraje a podá zabalené do vkusného obrazu, vidím před sebou příklad toho, jak by mohli vypadat třeba Lovci Dinosaurů (však víte, ti co v nich Ben Kingsley s bílým hárem posílá lidi na safari do pravěku a začne se přitom zgruntu měnit historie), kdyby je dostal do ruky schopný realizační tým a ne banda kreténů. Ano, tvrdím tady, že Déjà Vu je scifárna hodná srovnání s Rayem Bradburym. K tomu je to řemeslně výborně zpracovaný kus filmu. Ale má to háček - i když mi nedělá problém vybavit si lecjakou scénu, byly mi v podstatě jedno, zajímalo mě jenom to, jestli se ty jednotlivé postupně se objevující indicie nakonec seřadí za sebe tak, abych mohl na konci udělat "Jó, dobře vy." A stalo se. Jenže i tak je pro mě Déjà Vu snímkem, který sice někomu doporučím, když se mě zeptá na nějaký inteligentní akční film, ale pokud si mám vybrat, jestli se podívat znova, nebo radši sáhnout pro něco z mé filmotéky, nebo i něco nového, u čeho jsou předpoklady dobré "zábavy", Scottovo dílo i přes svoje shora popsané kvality nevyhraje. Je to sice schizofrenní, ale pro mě osobně to zkrátka vychází všehovšudy na 70%. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Tony Scott si jednoznačně libuje v konspiračních hi-tech hypotetických kauzách, v nichž stát coby instituce eticky selže a začne porušovat základní lidská práva tím, že začne zasahovat a nahlížet lidem do soukromí. Předvedl to již ve svém mistrném thrilleru Nepřítel státu, jehož sémantiku v Déjà Vu volně rozvíjí... Jakoby scénáristé Scottova nového filmu skřížili dějový model Nepřítel státu s naračním experimentem snímku Osudový dotek. Na téma časového paradoxu se ovšem dostane až v druhé polovině filmu a dá se říci, že ono skloubení funguje překvapivě dobře. Akční expozice snímku se standardy videoklipové rychlosti střihu a epileptickou skladbou záběrů složenou převážně ze švenků z plošin, helikoptér atd. točených pouze na efekt se dá naštěstí bez újmy na diváckém prožitku přežít a pak už nastupuje skutečně zajímavá dějová linka a stále nesmírně charismatický Denzel Washington. U Scotta jsou vždy téměř všichni hrdinové naprostí workoholici, spíše však geekové, tedy lidé s obšírnými technickými či odbornými znalostmi a talentem byvše skutečně nevšedně zapálení pro svůj obor, nejinak je tomu i v Déjà Vu. Jen onen v názvu zmíněný pocit se mi ani hrdinům nedostavil snad ani jednou a marně jsem pátral, proč vyšetřovací metoda dala přeneseně název celému filmu. Možná že Denzel Washington hraje Tonyho filmech až nezdravě často... :-) Podobné filmy: Nepřítel státu, Frekvence, Svěrací kazajka, Osudový dotek ()

Falko 

všechny recenze uživatele

Ked sa spoji zaujimavy scenar so zrucnym reziserom Tonym Scottom, tak to musi byt parada. Lenze ten scenar je az natolko zaujimavy alebo komplikovany, ze sa prvu tretinu divate na nieco a davate si same otazky, pri ktorich nemate priame odpovede. Lenze ak budete mat trpezlivost, nielenze sa vsetkych odpovedi dockate, ale zazijete napinavu honbu za vrahom, myslim si ze i originalnu, pretoze pred tymto filmom som nic podobne nevidel - napr. nahanacku v dvoch casovych rovinach. To sa tykalo ale roku 2006, pricom teraz by som mohol odporucit trosku podobny film, ktory by vas rovnako mohol zaujat a je nim thriller ZDROJOVY KOD (2011) s Jakeom Gyllenhaalom. ________ Denzel Washington - (Agent ATF Doug Carlin) +++ Paula Patton - (Claire Kuchever) +++ Val Kilmer - (Agent FBI Paul Pryzwarra) +++ James Caviezel - (Carroll Oerstadt) +++ Adam Goldberg - (Dr. Alexander Denny) +++ Elden Henson - (Gunnars) +++ Erika Alexander - (Shanti) +++ Bruce Greenwood - (Agent FBIJack McCready) +++ Elle Fanning - (Abbey) +++ Produkcia: Jerry Bruckheimer +++ ()

Galerie (61)

Zajímavosti (28)

  • Scenáristi Terry Rossio aj Bill Marsilii neskôr povedali, že film nebol natočený tak, ako chceli, a zvalili vinu na režiséra Tonyho Scotta a jeho cieľ zamerať sa viac na akčný aspekt filmu ako na zmysluplnejší dej, ktorý scenár vyžadoval. (Arsenal83)
  • Výbuch trajektu bol najväčším kaskadérskym kúskom, aký bol kedy natočený v New Orleans. Filmári boli veľmi ohľaduplní k životnému prostrediu, a to niečo stálo. (Arsenal83)

Související novinky

R.I.P. Tony Scott (1944 – 2012)

R.I.P. Tony Scott (1944 – 2012)

20.08.2012

V neděli 19. srpna zhruba ve 12:30 režisér Tony Scott „bez zaváhání“ skočil z mostu Vincenta Thomase v San Pedru. Skok byl smrtelný. V Scottově kanceláři byl posléze nalezen dopis na rozloučenou,… (více)

Mission: Impossible trochu jinak

Mission: Impossible trochu jinak

01.09.2010

Film se především nebude jmenovat Mission: Impossible 4 ani M:I:IV. A Ethan Hunt nebude suverénním hlavním hrdinou. O velení se totiž podělí s dalším agentem v podání Jeremyho Rennera. Studio… (více)

Jake Gyllenhaal cestuje časem

Jake Gyllenhaal cestuje časem

16.01.2010

Britský režisér Duncan Jones svým Moon dokázal, že žánru sci-fi rozumí a má smysl pro oldschool. Doufejme, že to potvrdí i svým hollywoodským debutem Source Code, který natočí pro studio Summit… (více)

Tony a Denzel hubí teroristy

Tony a Denzel hubí teroristy

25.09.2007

Krvavý příliv, Muž v ohni, Déja Vu. Už jste určitě pochopili, co se vám snažíme říct. Ano, Tony Scott a Denzel Washington jsou kámoši. A když spolu natočí film, nikdy to není průšvih. U Sony Pictures… (více)

Reklama

Reklama