Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
Remi AdefarasinHrají:
Jonathan Rhys Meyers, Scarlett Johansson, Emily Mortimer, Alexander Armstrong, Matthew Goode, Brian Cox, Penelope Wilton, Colin Salmon, Steve Pemberton (více)Obsahy(1)
Muž, který řekl 'Raději bych byl šťastný než dobrý', viděl hluboko do podstaty života. Lidé se bojí čelit faktu, jak ohromná část života závisí na štěstí. Je děsivé vědět, kolik toho je mimo naši kontrolu. V tenisu jsou momenty, kdy míček udeří do okraje sítě a na setinu vteřiny se může překulit dopředu nebo zpátky. S trochou štěstí spadne dopředu a vy vyhrajete. Nebo možná ne a vy prohrajete.
Match Point – Hra osudu je drama o společenském vzestupu mladého muže a děsivých následcích jeho ctižádosti. Hlavní hrdina se nedokáže rozhodnout mezi dvěma ženami a nenachází cestu ven. Uchýlí se tedy k extrémnímu řešení. Děj filmu zasadil režisér Woody Allen do anglické vyšší společnosti. Scarlett Johanssonová zde hraje krásnou americkou dívku, která vstoupí mezi Jonathana Rhys Meyerse a jeho ženu Emily Mortimerovou. Matthew Goode je Emilyn bohatý bratr, který tuto zápletku odstartuje. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (903)
O tomhle filmu jsem věděl, že Woody Allen natočil. Ale čekal jsem klasickou exkurzi do života jednoho vztahu, jak to umí. Jenže pak to v příběhu přeskočilo tak, že mi do žil naběhnul adrenalin jak kráva a já s otevřenou držkou čuměl až do konce, protože ten film to jednoduše dokázal. Rozhodně to ale bylo zajímavý a líbilo se mi, že Woody Allen do svých příběhů přibral i krapet závažnější otázky, které se můžou stát komukoliv v jakémkoliv vztahu..když bude debil jako tady Jonathan Rhys Meyers, který toho magora zahrál opravdu hodně dobře, že se mi až na posteli poslední půlhodinu kroutil žaludek s ním. I když jemu asi o trošičku víc. ()
„Tvrdá“ kamera a vyprávění jdoucí skrze lavinu dialogů s absencí vizuální narace zpočátku házejí diváka do vývrtky, ale zasněná romantika přejde v drama, to v thriller a morálka padá na hubu do bahna, což je vcelku neortodoxní cesta proti sluníčkovému trendu, ke kterému se sice Allen dopracuje s hodně vachrlatou vsuvkou z detektivní kanceláře, ale za ten pocit, že se Dostojevský několikrát neklidně obrátil v hrobě to pravděpodobně stálo. ()
Na některé věci se můžete každoročně spolehnout; že v létě bude hnusně, že porostou daně, že nás nenavštíví Marťani, že Woody Allen natočí nový film. Nejspíš film vtipný, o brýlatém neurotikovi řešícím své vztahy za zvuků jazzového soundtracku v centru New Yorku. Anebo taky ne. Jeho vzepření se – již několik let nalajnovanému – schématu lze vnímat jako úmyslnou provokaci, jako snahu přebít nižší uměleckou úroveň posledních filmů, či prostě jako změnu. Match Point je smrtelně vážný (nanejvýš krutě sžíravý), odehrává se v Londýně (ne v New Yorku), jeho hrdiny jsou čerství třicátníci (ne lidé středního věku) a zlomové události podmalovává La Traviata, případně jiná operní árie (ne jazz). Match Point působí jako film mladého (ale zkušeného) režiséra, avšak pouze do momentu kdy si uvědomíte, nakolik se tento „mladík“ inspiroval dílem jistého zkušeného matadora. Všechny aspekty se totiž stále podřizují bravurnímu „allenovskému“ scénáři. Rozdíl můžeme vnímat především v míře „nesvobody“ postav, které do příběhu vstupují s předem rozdanými kartami, což podtrhuje dojem antické tragédie. Právě jejich pravidel v lehce inovovaném hávu zde Allen využívá. Důležitější než vnitřní pochody hrdinů jsou činy, ke kterým směřují. Jak potvrzuje podtitul českého názvu, Allen na atraktivním milostném čtyřúhelníku demonstruje právě onu nevyzpytatelnou hru osudu. ___ Woody Allen natočil temně moralizující (přesto ne morální) romanci o zločinu a trestu s patrnými vlivy Bible, Dostojevského a umění vůbec (proto, nejen pro tamější finanční podporu Londýn, plný galerií, muzeí a divadel). Je pravdou, že Match Point graduje velmi pozvolna, líně a opatrně a někdo by maximální snahu o kulminaci nahromaděného děje v posledních dvaceti minutách nemusel víckrát rozdýchat. Ono to skutečně připomíná vodní vír, který nudí jen při neúčastném pozorování ze břehu a který vás, když do něj spadnete, bude nemilosrdně pohlcovat s vidinou neradostného, nevyhnutelného konce. 90% Zajímavé komentáře: Adrian, Tommy987, jojinecko, Ajantis, mm13, Indy, Martyr ()
Láska bez peněz, nebo peníze bez lásky? Obyčejně vyhrává láska k penězům.. Americký Londýn a v něm motivy osudu, štěstí, vášně a chamtivosti. Nepůvodní Allen nahlíží na zločiny a poklesky, jakožto prostředky boje o místo na slunci, s lehkostí, dráždivostí i nebývalou dávkou cynismu (těžko říct, co cítil amorální penista Chris po posledním „prasátku“, ale soupeři se určitě omlouvat nebude). Apropo, případ, jehož vyšetřování se chopí Spud, snad ani nemohl dopadnout jinak.. ()
Fakt nevim jak tenhle film ohodnotit. Je fakt, ze se Woody konecne probral a natocil zase neco nadprumernyho, ale az zas takova pecka to neni. Ze zacatku film pusobi jako prumerna romanticka neoriginalni komedie, ale ke konci film nastesti pritvrdi a je tu i par originalnich veci. Na jednu stranu mi celkove film neprisel nijak zvlast originalni, je zbytecne dlouhej, navic ta furt dokola hrajici operni pisnicka byla dost otravna a z filmu se mi vybavi jen tak tri, ctyri sceny, protoze zbytek neni nijak zasadni, ale na druhou stranu, jsou tu vynikajici herecke vykony Jonathan Rhys-Meyerse, kterej me mile prekvapil, hlavne vyslech na policii byl bezchybnej. Pak tu je krasna Scarlett Johansson, ktera by ale mohla predvest trosku vic a pekne otravna Emily Mortimer (tim myslim jeji roli, ona byla fajn). A navic je tu bezchybna rezie a kamera. Je to tak mezi 3* az 4*, ale v porovnani z jinejma Woodyho novejsima kouskama ty 4* musim dat. ()
Galerie (50)
Zajímavosti (27)
- Woody Allen chtěl do filmu obsadit britského herce Tobyho Kebbella, který ho oslovil svým výkonem ve filmu Boty mrtvého muže (2004). Nakonec si zahrál policistu. (Roman.Ticka)
- Film se měl původně odehrávat v Hamptons. (don corleone)
- Film má 124 minut, čímž se ve své době stal nejdelším, jaký kdy Woody Allen natočil. (don corleone)
Reklama