Režie:
Oliver StoneScénář:
Andrea BerloffKamera:
Seamus McGarveyHudba:
Craig ArmstrongHrají:
Nicolas Cage, Maria Bello, Connor Paolo, Michael Peña, Jay Hernandez, Jon Bernthal, Nick Damici, Jude Ciccolella, Armando Riesco, Nicholas Turturro (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Oscarový režisér Oliver Stone popisuje skutečný příběh o přežití a záchraně dvou hrdinných policistů - Johna McLoughlina (Nicolas Cage) a Willa Jimena (Michael Peña) – kteří zůstali 11. září roku 2001 zavaleni v troskách Světového obchodního centra poté, co se odtamtud snažili pomoci uniknout uvězněním lidem. Snímek sleduje také jejich rodiny pátrajících po tom, co se s oběma muži stalo, stejně jako záchranáře, kteří je našli pohřbené v sutinách a vyprostili je ven. Jejich příběh ukazuje, jak tato tragická událost dokázala v lidech probudit to nejlepší. (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (478)
Základní otázka je celkem jasná. Je WTC lepší než Greengrassův United 93 ? Odpověď je naprosto jednoduchá. Ani omylem. Stonův velkofilm hlavně ani není příliš o oné gigantické katastrofě. Spíše než útok letadel se zde řeší problémy v rodinných kruzích oněch inkriminovaných hasičů, kteří byli zavaleni obří mnoha tunovou stavbou a víceméně odsouzeni na smrt. To by samo o sobě ani tak nevadilo, avšak způsob, jakým divákovi tyto sekvence Stone servíruje, je přinejmenším trapný. O tuně flashbacků, kde je zobrazována každá hloupost ani nemluvě. Herecky vcelku nezvládnuté a patos je ve spolupráci se špatnými představiteli hlavních rolí a neslanou nemastnou režií skutečně katastrofální. Tam, kde si Greengrass vystačil s ruční kamerou, vnitřkem letadla a několika neznámými televizními obličeji, nám Stone servíruje toporné dialogy, gigantické kamerové nálety a jednu hereckou hvězdu vedle druhé, které jsou zde naprosto zbytečné. Cage je tam k poznání asi tak úvodních 15 minut a ani tak to ve výsledku moc nevytrhl. Nedaří se však diváky šokovat ani co se samostatného útoku týče. I když je fakt, že Stone má oproti fenomenálnímu Britovi v jedné věci navrch. Celkový vizuál. I když je zase nutné dodat, že jak se to vezme. Tam kde má United 93 strhujícím způsobem zakomponované restaurované záběry útoku, které jsou pořízeny z amaterských kamer přihlížejících, tam jede Stone sám podle svého. Nákladnými vizuálními efekty nám ukazuje obrovské budovy z blízkosti a výsledek je naprosto ohromující. Působí to mnohem filmověji, avšak nakolik je to efektní, (a právě United efektní je) je vcelku diskutabilní. Účinek však po čase vyšumí do ztracena, neboť scény komorního ražení jsou skutečně tupé a špatně natočené. Příliš ubrečené, sentimentální a se spoustou těžkopádných, až hloupých dialogů. Úplně mimo jsem byl z Marii Bello. Co měly sakra znamenat ty šílené modré kontaktní čočky ? Kdepak, tudy cesta nevede. Obrovské zklamání, které se v posledních minutách sesype stejnou rychlostí, jako před několika lety dominanta New York City. ()
Opravdu nejhloupější film od Batmana a Robina. Zrovna ve chvíli, kdy jsem Stoneovi přišel hodně na chuť na nás velký Olie posílá expresní zásilku cukrové vaty, ubrečených očí, rozdrásaných srdcí a rozměklých mozků. MOžná řemeslně slušně natočená katastrofa, ale i zrada na všechny, co považovali Stonea nejen za kontroverzního, ale hlavně za INTELIGENTNÍHO a přemýšlivého tvůrce. Nikdy víc. 30% ()
Ačkoliv to na první pohled vypadá, že na Olího šáhla kmotřička Senilita a umístila ho na pokoj k panu Patosovi do domova důchodců, popasoval se s ještě na dlouho dobu otevřenou a krvácející americkou ránou i vzhledem k úzkému "manévrovacímu prostoru" příběhu relativně se ctí. Beru to jako jeho omluvu Spojeným státům americkým za předchozí kontroverzní snímky vůči nim, nicméně jsem teď náramně zvědavý, kdy Stone povstane z režisérské suti a omluví se nějakým kvalitním filmem mně.. ()
Tak tomuhle se říká promarněná příležitost. Přitom ten námět má na to, aby podle něj vznikl podobně strhující, v reálném čase se odehrávající thriller, jako byl Let č. 93, pouze místo v letadle by se odehrával v budovách WTC: Skupina lidí (kteří se navzájem neznají) přichází jako každé ráno do práce. Zprvu je to den jako každý jiný. Pak se ozve ohlušující rána. Ti ze Severní věže vůbec netuší, co se stalo. Ti z Jižní věže vidí celé představení z okna a s hrůzou jej sledují. Ještě netuší, že za pár minut na ně přijde řada také. Pak jsou již v plamenech obě věže a panika propuká naplno. Výtahy nefungují, schodiště jsou zbořená nebo v plamenech. Někteří v zoufalství skáčí z oken. Jiní zdrceně sledují televizní záběry. Pak se Jižní věž v oblaku kouře zřítí. Na Severní věž naplno dolehne bezvýchodnost celé situace. Lidé se se slzami v očích loučí s blízkými. Ti rozhodnější z hrdinů, které jsme od začátku sledovali, podniknou poslední zoufalý pokus, jak uniknout po hořícím schodišti. Pak se najednou ozve strašný rachot a....tma. Ticho. THE END. Kaněc filma. Tak přesně tohle ve filmu Olivera Stonea neuvidíte. A co uvidíte? Policisté přijedou na místo, vyfasují helmy a pláštěnky, a pak, po 20 minutách filmu, na ně zničehonic spadne strop. A po zbytek filmu už jen sledujeme dva uvězněné policisty, jak si spolu povídají, ba co hůř, sledujeme jejich rodiny, jak netrpělivě čekají na zprávy o nich (!), ba co hůř, sledujeme flashbacky do jejich šťastné, idylické minulosti (!!), ba co hůř, sledujeme, jak se jim zjevuje Ježíš (!!!). ()
Útoky bez toho, aby byla vidět letadla? Přes dva tisíce mrtvých a přitom jen několik záběrů na pár zkrvavených komparsistů? Umírající muž s pistolí, který má dramatický monolog, poté vystřelí do vzduchu a díky tomu (?) umře? Ježíš v písečných dunách, dělající reklamu na dobrou vodu? WTfuCk? Stone se definitivně zbláznil. 30%... ()
Galerie (97)
Photo © Paramount Pictures
Zajímavosti (20)
- Rekonstrukce události z 11. 9. 2001 stála studio Paramount 65 mil. dolarů a během úvodního víkendu (11. – 13. 8. 2006) zaplatili američtí diváci v kinech 18,7 milionu. Snímek však promítali už od středy, takže čistě víkendový výdělek byl menší a stačil na třetí příčku. Po dvou měsících promítání se obrat vyšplhal na 70,2 milionu. (imro)
- Většina natáčení probíhala v New Yorku, část pak ve studiích v Kalifornii. (duklak2)
- Aby film co nejvěrněji odpovídal skutečnosti, točil se v reálných lokacích a chronologicky. (Krouťák)
Reklama