Reklama

Reklama

Skrytá identita

  • USA The Departed (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Oba pocházejí z chudinských bostonských čtvrtí, oba vystudovali policejní školu, každý však má jiný původ a jinou motivaci. Zatímco Colin Sullivan vyrostl pod ochranou psychopatického gangstera Franka Costella a k policii se dal proto, aby měl přístup k informacím a mohl ho včas varovat, Billy Costigan pochází z rodiny, kde byl každý nějak zapleten do podsvětí, a k policii nastoupil, aby se z tohoto prostředí vymanil. Dostane nabídku, aby jako tajný agent infiltroval zločineckou síť a pronikl až ke Costellovi. Když přijme, je po fingovaném prohřešku vyhozen od policie. Poté co si odsedí trest, upoutá na sebe gangsterovu pozornost. Podaří se mu projít všemi nástrahami a dostat se do jeho blízkosti. Problém je, že Costello zjistí, že má ve své blízkosti policejního informátora, a pověří Sullivana, aby ho našel. Costigan vypátrá, že gangster má u policie informátora a je odhodlán ho odhalit. Oba stoupají v kariérním žebříčku, snaží se odhalit jeden druhého a současně chránit své utajení. Navíc je ve hře ještě někdo, kdo hraje na obě strany. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (1 601)

POMO 

všechny recenze uživatele

Chcel so sa vyhnúť porovnávaniu s ázijskou peckou Infernal Affairs, ktorú Skrytá identita remakuje. Ale keď poznáte originál, v ktorom je daný príbeh sfilmovaný svižnejšie, prehľadnejšie, ani jedna postava v ňom nie je prvoplánovo pózerská (Jack Nicholson) a jeho ázijská optika je navyše pre Európana exotickejšia než filmovo ohraná "špinavá Amerika", Skrytá identita vás naozaj nemá čím ohúriť. Jasné - Martin Scorsese s jeho dvorným kameramanom sú machri svojho oboru, človek sa ani sekundu nenudí, je neustále v spoločnosti svetovej hereckej elity, ktorej postavy si režisér psychologicky vychutnáva do kosti. Lenže z filmu ako celku, z jeho výslednej pachute cítiť, že k nemu tvorcovia nepristupovali ani s takou láskou ako k Letcovi. Jediný, kdo sa projektu oddal naplno a vložil doň dušu, je herecký dynamit Leonardo DiCaprio. Ešte zopár podobných úloh a mám ho v osobnej hereckej TOP 5. Ináč je ale Skrytá identita iba solídnou policajno-mafiánskou drámou, z ktorej sú americkí diváci pokakaní iba vďaka záveru, na aký nie sú v Hollywoode zvyknutí. 4* si film zaslúži v rámci súčasnej americkej produkcie, ale určite nie v rámci režisérovej filmografie. Rád si ho pozriem znovu, ale nemôžem skryť malé sklamanie. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Po hodně dlouhé době dokonalý americký thriller strhující divákovu pozornost po celou dobu své stopáže a svou rafinovanou fabulací jasně odkazující k tomu, kdo jej natočil - k panu Martinu Scorsesemu! Pro mě osobně filmová událost roku a důkaz toho, jak VELKÉ filmy se ještě dají v Hollywoodu točit. Tady se snad už nic nedalo udělat líp! Jistě, jde o remake asijského snímku, ale poetika amerického velkoměsta prorostlého světem mafií moji kulturní zkušenost doplňuje mnohem víc než původní asijský příběh, ať už by byl jakkoliv skvěle vyfabulován a zrežírován. Pro Martina Scorseseho je to však ještě něco jiného - jeho opus magnum. On sám pochází z tohoto prostředí, postavy jeho mafiánských filmů jsou věrnými kopiemi skutečných postav z míst, kde vyrůstal a to je na jeho filmech sakra vidět. Skrytá identita jde však k meritu věci jakoby z druhé strany - zatímco Mafiáni či třeba Coppolův Kmotr popisují fenomén Mafie shora, obrazem bossů a kmotrů celého patriarchálně spravovaného systému nastiňují divákovi principy fungování mechaniky mafie, Scorsese tentokráte svou optiku zaměřil na dolní článek celé chobotnice - na pěšáky ulice. Připomněl mi tak jiný, stejně skvostný mafiánský film, dokonce popisující obdobný fabulační rámec - film Mikea Newella Krycí jméno Donnie Brasco. I zde se agent dostává do prostředí mafie a složité soukolí nakonec všechny hrdiny psychicky i fyzicky rozdrtí. Skrytá identita má hned několik stěžejních vrcholů - 1. rámcová kompozice celého snímku - pytlík s pečivem a několik nikláků symbolizujících vyšší, přesahující osudovou roli jedince determinovaného prostředím, v němž vyrůstal a z něhož pochází - novodobý otrokář si symbolicky kupuje svou ovečku a toto neviditelné vnitřní jho si pak postava nese celou svou existencí... 2. dualita hlavních hrdinů - zatímco zpočátku vypadá jako jednoznačný pozitivní hlavní hrdina postava Matta Damona (jeho čítankový životní příběh, kariéra přesně postihující americký sen, vizáž neodolatelného sympaťáka atd.), která strhává veškerou divákovu pozornost a zatlačuje do pozadí rozporuplnou, šedivou, morálně nejednoznačnou a zprvu nevýraznou postavu Leonarda DiCapria, zůstává otázkou, jak do sebe obě postavy vlastně zapadají? Na principu jin-jang nebo je to ještě složitější, variabilní vztah? Kauzalita určuje neodvolatelný konec celého příběhu, smrt plodí pouze smrt, ale jak se postavit k otázce pravdy, etického jednání a morálního odsouzení? Agent Sullivan je nejenom dějovým, charakterovým a morálním opakem agenta Costigana, ale vlastně i jeho doplněním a gradováním. Samozřejmě že hlavně v kontextu filmu by jeden bez druhého neměla jejich role smysl, ale i v otázkách etických by bez srovnání obou nebylo možno dojít k závěru - totiž že život a svět je tak složitý, že se nedá nijak smysluplně ovládnout a naplánovat, systém amerického práva a federálních úřadů funguje bezvadně do té doby, než na to jediné, nejzranitelnější místo dochází vadný lidský článek, systém funguje, selhává lidský faktor... 3. psychologicky opodstatněné jednání všech postav - ačkoliv je fabulace značně zamotaná a děj skutečně dosti složitý, na rozdíl od jiných snímků mám pocit, že takhle by skutečně jednali skuteční lidé v analogické životní situaci. Psychologicky velice věrohodné jednání všech zúčastněných... 4. neuvěřitelné herecké obsazení, skutečná plejáda těch největších hvězd, kdy většina z nich podává strhující herecké výkony a celý ansámbl je tak dokonale sladěný, že nikdo nevybočuje, byť DiCaprio s Nicholsonem berou dech. Úžasné! 5. verbální stránka snímku - autentický jazyk americké ulice symptomaticky upomíná k příslušenství k sociální spodině, nadměrná vulgarita (nejenom verbální, ale i obsahová) přesně koloruje atmosféru díla. Navíc každá z postav si nese svůj specifický slovník, který dotváří její povahopis. 6. obsahové hyperboly - mnoho (i dějově) důležitých věcí se divákovi představuje jen v jakési zkratce, mnohdy pouhém prostřihu, často projev násilí, což přispívá k absurdní grotesknosti a zvýšené dynamice filmu. Navíc divák je nucen mnohé si domýšlet, dějová osa získává na rafinovanosti (boss Costello má potřísněné ruce od krve a přichází odzadu z baru, není však jasné, kdo je jeho obětí atd.) 7. gradace napětí - napětí je tak rafinovaně uvolňováno a pak náhle znovu gradováno, že divákovi nelze polevit. Tohle jsem už dlouho nezažil, abych po tolika dějových zvratech stále vyšroubovaně očekával, který z možných závitů se mnou snímek utáhne... 8. princip hry - veškerá motivace všech postav spočívá na tomhle principu, každý něco hraje, vše je o to složitější, že některé formy hry jsou hned zjevné a jiné zůstávají do poslední chvíle skryty. Geniální, filosofická rovina filmu. 9. filmový cit - asi nejdůležitější prvek, Pan Režisér má obrovské filmové cítění a není to jen naplňováním pravidel žánru (např. expozice bosse Costella, kdy nejdříve mluví jen jeho černá silueta, poté hovoří z polostínu a pětiminutová scéna vrcholí okamžikem, kdy Nicholson vystupuje po dlouhém ántré na přímé světlo v baru), ale i používání archaických roztmívaček i zatmívaček, výřezů, práce s detailem, s polocelky, v pointování záběrů a scén, v práci s filmovým obrazem atd, atd... Jestli se dávají v USA Oscaři takovýmhle filmům, pak to s nimi ještě není tak špatné... () (méně) (více)

Reklama

Lynn 

všechny recenze uživatele

POZOR, MŮŽE OBSAHOVAT SPOILERY !!! Musím se rozplývat nade vším - režií a hereckými výkony počínaje a střihem či kamerou konče. Jeden z těch filmů, u kterých není na škodu zastavit se i vícekrát. 5* dávám už jen za ten antihollywoodský závěr (čili ten vůbec nejlepší možný závěr, který bych čekala ze všeho nejméně) - obě hlavní postavy zemřou na chlup stejně, bez zbytečných keců, bez protahování, prostě prásk a jdou k zemi. Potěšující je i fakt, že tu vlastně nenajdete jedinou klasicky kladnou postavu, každej má nějakej ten škraloup a nikdo nehraje čistě, jediná fungující politika je já na tebe - ty na mě. Bohužel, neviděla jsem původní "Volavku", ale tipla bych si skoro na jistotu, že to bude podobná bomba. A jestli tentokrát akademici nedají Mistrovi toho vytouženého plešounka, tak by si pomalu, ale jistě měli najít ty nejlepší bodyguardy... ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Začátek filmu na mě působil jako že jsem si měl vzít do kina polštář a nechat si zdát něco hezkého. Třeba, že se koukám na film Casino. Naštěstí patřím mezi divácké mazáky a zvládnu všechno. Film totiž nabírá takový tempo, že pendolino by mělo co závidět. Jako výhled poslouží dobrá práce kameramana. Důvod proč není absolutní honodcení je v hercích. Předně Alec Baldwin je mě nesympatický stále a ani tady tomu nebylo jinak, doslova mě vadil. Matt Damon no ten snad do takových filmů vůbec nepatří, protože v nich se taky musí umět něco zahrát a to je pro Matta kámen úrazu. A teď přijde to hlavní Jack Nicholson je pan herec o tom není žádná, ale kdykoli byl na plátně vzpomínal jsem na spolupráci Scorsese + De Niro ! Ale abych jen nekritzoval tak naprosto nadšený jsem z Leonarda DiCapria , ten kluk zraje jako víno absolutní herecká hvězda filmu --vynikající, minimálně jedna hvězdička celá patří jemu !! Takže tento film sice nepatří mezi Scorseseho vrchol,ale rozhodně mezi to lepší co se dá v kinech v současné době vidět.Mimochodem uvažuje někdo z Vás vážně že by pracoval pod skrytou identitou, než to uděláte, koukněte se na toto dílo. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Tohle že má být nejlepší film roku 2006? Tedy, neviděl jsem mnoho výplodů loňské produkce, ale jestliže tenhle má být to nejlepší, pak snad ani nechci vidět jiné. Anebo jo - viděl jsem totiž Borata a ten je i bez 4 Oscarů nejméně o 30% lepší než toto. Upřímně, Martin Scorsese mě zklamal, a to tak, že velmi. Tři hvězdy jsou vpodstatě jen za jména, jinak je to těsně nad 40%. Těžko říct, co se podílelo na nevýrazném vyznění více, zda scénář, či režie, jedno je ale jisté - tomu filmu chybí šťáva. První hodina byla sotva na 1 hvězdičku, záplava vulgarit nebrala konce a motivace či charaktery postav byly nastíněny jen velmi povrchně. Pak se to sice trochu zlepšilo, do děje přibyla akčnost, ale ve finále mi opět unikala logika věci. Scorsese působil unaveně už svými Gangy New Yorku, tento nový film ale předčil veškerá má očekávání. Natočit jej někdo jiný a s jinými herci, byl by možná zralý na odpad. ()

Galerie (204)

Zajímavosti (64)

  • Celosvětová premiéra proběhla 26. září 2006 v New Yorku. (Varan)
  • Mark Wahlberg se nechal inspirovat vlastními zkušenostmi. Seržanta Dignama se snažil zformovat podle policistů, kteří ho jako mladého několikrát zatkli. Výbušnost své postavy doladil podle reakcí rodičů, nucených za jeho prohřešky proti zákonu platit kauce. (cihlenka)

Související novinky

Ze Skryté identity bude seriál

Ze Skryté identity bude seriál

24.08.2016

Zrovna včera jsme tu řešili, jak se streamovací služba Crackle ujala Ritchieho Podfu(c)ku a (po vzoru Farga) z něj udělá samostatně fungující seriál. A víte co? Přesně to samé teď potkalo i Skrytou… (více)

DiCaprio krutým zabijákem

DiCaprio krutým zabijákem

12.08.2015

Gangy New Yorku, Letec, Skrytá identita, Prokletý ostrov a Vlk z Wall Street. Pětice společných filmů Leonarda DiCapria a Martina Scorseseho je impozantním odkazem, který se již brzy rozšíří o šestý… (více)

Mark Wahlberg je „desperado“

Mark Wahlberg je „desperado“

19.12.2012

Ale nebude mít kytarové pouzdro s bouchačkami. Spíš kufry plné kokainu. Ve filmu studia Paramount American Desperado si totiž zahraje Jona Robertse, známého drogového dealera ze sedmdesátých let.… (více)

Scorsese a DiCaprio jsou závislí

Scorsese a DiCaprio jsou závislí

28.08.2011

Jeden na druhém a tentokrát i na hazardu. A připojí se i William Monahan (foto), scenárista oscarové Skryté identity. Žádný div, že opět půjde o remake – tentokrát filmu The Gambler z roku 1974. Jeho… (více)

Reklama

Reklama