Režie:
Martin ScorseseKamera:
Michael BallhausHudba:
Howard ShoreHrají:
Leonardo DiCaprio, Matt Damon, Jack Nicholson, Mark Wahlberg, Martin Sheen, Ray Winstone, Vera Farmiga, Anthony Anderson, Alec Baldwin, Kevin Corrigan (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Oba pocházejí z chudinských bostonských čtvrtí, oba vystudovali policejní školu, každý však má jiný původ a jinou motivaci. Zatímco Colin Sullivan vyrostl pod ochranou psychopatického gangstera Franka Costella a k policii se dal proto, aby měl přístup k informacím a mohl ho včas varovat, Billy Costigan pochází z rodiny, kde byl každý nějak zapleten do podsvětí, a k policii nastoupil, aby se z tohoto prostředí vymanil. Dostane nabídku, aby jako tajný agent infiltroval zločineckou síť a pronikl až ke Costellovi. Když přijme, je po fingovaném prohřešku vyhozen od policie. Poté co si odsedí trest, upoutá na sebe gangsterovu pozornost. Podaří se mu projít všemi nástrahami a dostat se do jeho blízkosti. Problém je, že Costello zjistí, že má ve své blízkosti policejního informátora, a pověří Sullivana, aby ho našel. Costigan vypátrá, že gangster má u policie informátora a je odhodlán ho odhalit. Oba stoupají v kariérním žebříčku, snaží se odhalit jeden druhého a současně chránit své utajení. Navíc je ve hře ještě někdo, kdo hraje na obě strany. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (1 601)
„Peniaze som nepotreboval, odkedy som ako tretiak chcel desiatu a nemal som na ňu peniaze. Ani ženy už nepotrebujem. Ale páčia sa mi.“ Brutálny americký remake decentnej ázijskej kriminálky VOLAVKA (ktorá sa časom rozrástla do trilógie). Scorsese a jeho scenáristi idú na plný plyn od úvodných sekúnd, čo im vydrží celých 151 minút, dole klobúk. Od začiatku dupe na plyn a vy si vravíte, že také závratné tempo mu predsa nemôže vydržať dve a pol hodiny. Ale môže. Báječne zamotaný príbeh má logiku, postavy konajú logicky, dialógy odsýpajú a vo chvíli, kedy podáva doslova oscarový výkon aj večné herecké drevo menom Wahlberg, treba uznať, že tu sa niečo podarilo. Snáď len nešťastný Anthony Anderson vyskočil z iného filmu, ale to nič nemení na maximálnom hodnotení, pretože toto je ostré a ponúka to krásny priestor pre väčšinu hercov, ozdobou je Satan Jack Nicholson, na zrelé kolená dokazujúci, že na to stále má. Polus Bratislava 2006 ()
Je to proti přírodě, ale vypadá to, že nám Marty naopak mládne :o) Za tak "kurevsky" zábavný a svižně natočený snímek by se nemuseli stydět ani mladí rafani na režisérské stoličce. Ty bezmála dvě a půl hodiny mi utekly jako voda. V případě hereckého ansáblu je zbytečné vyjadřovat se k DiCapriovi a Nicholsonovi, to jsou kapitoly samy pro sebe, tak jen vyzdvihnu pro mě tak nepochopitelně zde kritizovaného Damona (dokonalý úlisný křivácký charakter, nedokážu si představit, že by se to dalo zahrát lépe) a hlavně Wahlberga (!!!), jehož skvěle napsané repliky bylo v jeho podání radost poslouchat a jeho popichování s Baldwinem mě hlasitě rozesmálo. Po projekci jsem si vzpomněl na slova Stevena Spielberga, že "už nemusí nikomu nic dokazovat a chce se filmem jenom bavit". U The Departed mám v případě Scorseseho ten samý pocit, Oscara bych mu, v kontextu s jeho předchozí, přeci jenom výraznější tvorbou, za něj asi nedal (pokud to vyjde, tak v tomhle případě hlavně "za zásluhy"), ale je potěšitelné, že pod tou slupkou šedivého emeritního profesora se pořád skrývá ten starý známý rebel z dob ´Mean Streets´ a ´Taxikáře´ :o) ()
Začátek filmu na mě působil jako že jsem si měl vzít do kina polštář a nechat si zdát něco hezkého. Třeba, že se koukám na film Casino. Naštěstí patřím mezi divácké mazáky a zvládnu všechno. Film totiž nabírá takový tempo, že pendolino by mělo co závidět. Jako výhled poslouží dobrá práce kameramana. Důvod proč není absolutní honodcení je v hercích. Předně Alec Baldwin je mě nesympatický stále a ani tady tomu nebylo jinak, doslova mě vadil. Matt Damon no ten snad do takových filmů vůbec nepatří, protože v nich se taky musí umět něco zahrát a to je pro Matta kámen úrazu. A teď přijde to hlavní Jack Nicholson je pan herec o tom není žádná, ale kdykoli byl na plátně vzpomínal jsem na spolupráci Scorsese + De Niro ! Ale abych jen nekritzoval tak naprosto nadšený jsem z Leonarda DiCapria , ten kluk zraje jako víno absolutní herecká hvězda filmu --vynikající, minimálně jedna hvězdička celá patří jemu !! Takže tento film sice nepatří mezi Scorseseho vrchol,ale rozhodně mezi to lepší co se dá v kinech v současné době vidět.Mimochodem uvažuje někdo z Vás vážně že by pracoval pod skrytou identitou, než to uděláte, koukněte se na toto dílo. ()
Scorsese přizpůsobil době nejen ukotvení příběhu, ale i svůj osobitý způsob režie - už žádný hlas vypravěče ani lidské vyznění, Skrytá identita je nekompromisní, moderní kriminálka. Zamotaná je právě akorát, aby vyžadovala divácké soustředění, ale na oplátku byla intenzivní a svěle bavila i fascinovala svou vypjatou atmosférou a chemií mezi postavami po celou dobu nadprůměrné stopáže. I běžné konverzace tak působi dramaticky, či dokonce akčně. Na druhou stranu mám ale pocit, že je všechno bráno poněkud "letem světem", občas se spoléhá na náhody a vykreslení charakterů zachraňuje až na poslední chvíli plejáda charismatických herců. 9/10 ()
Asijskou Volavku, která tvoří předobraz Skryté identity, neznám a vzhledem ke svému vztahu k asijské produkci jsem skeptický k představě, že by mě mohla zaujmout víc, každopádně nemusím řešit nepůvodnost námětu a to, jak se s ním Scorsese vypořádal. Každopádně jde o zajímavý film, který mě po emociální stránce plně uspokojil. Souboj dvou profíků, kteří proniknou do nepřátelského tábora, aby získávali informace, je plný napětí a zvratů. Chytrý film s výborným obsazením, kterému vévodí Leonardo DiCaprio. Celkový dojem: 90 %. ()
Galerie (204)
Zajímavosti (64)
- Jack Nicholson (Costello) odmítl nosit čepici lokálního baseballového týmu Boston Red Sox, protože je zapřísáhlým fanouškem týmu New York Yankees. Mezi těmito týmy panuje velká rivalita. (kubsov)
- Mezi držiteli Oscara za nejlepší film je Skrytá identita snímkem s nejvyšším výskytem slova "fuck". Ve filmu zazní v různých modifikacích celkem 237x. (don corleone)
- Skrytá identita je třetím filmem, v němž Martin Scorsese použije při zobrazování organizovaného zločinu píseň "Gimme Shelter" od The Rolling Stones. Předtím se tak stalo v Mafiánech (1990) a Casinu (1995). Naproti tomu v dokumentárním filmu Rolling Stones (2008) ji neuslyšíme. (imro)
Reklama