Reklama

Reklama

Nedovolili jim spolu žít. Nemohli jim však zabránit společně zemřít... Příběh tragické lásky korunního prince Rudolfa Habsburského k baronese Marii Vetserové. Rudolf, který hledal zapomnění na své manželství bez lásky s belgickou princeznou Stefanií v nesčetných milostných avantýrách, který se marně pokoušel prosadit ve zkostnatělém Rakousku-Uhersku pokrokovější ideje, a byl proto v neustálých sporech se svým otcem, císařem Františkem Josefem, našel v lásce k mladičké, nevinné Marii nový smysl své existence. Poprvé v životě skutečně miloval a byl odhodlán vybojovat si právo na život s milovanou ženou navzdory všem a všemu. Brzy měl však poznat, že následník habsburského trůnu má před sebou jen jednu možnou cestu: tu, kterou mu určila odvěká (a v 19. století ještě zdaleka neměnná) tradice… (Česká televize)

(více)

Recenze (52)

dopitak 

všechny recenze uživatele

Historická romance, plná velkých hereckých hvězd a opravdu krásných známých melodií, řádně roztahaná. Drama je to jen poslední minutou. Osobně mě potěšila zejména účast skvělého Jamese Robertsona Justice v roli waleského korunního prince Edwarda, kterého velmi dobře nadaboval Jiří Zahajský (dabing ČT 1998), film viděn z poloviny v dabované a z poloviny v originální (velmi jednoduché) anglické verzi. Snímek plný půvabných žen, z nichž nejkrásnější (a zároveň nejsvlečenější) je blonďatá Rudolfova milenka (nikoliv Deneuve). ()

Panthea 

všechny recenze uživatele

Nemohli žít spolu, tak raději volili smrt. Kolikrát už to tady bylo, ať už jako Romeo a Julie nebo Tristan a Izolda, Sayonara, Věčný návrat a další a další. Přesto velká láska je to, po čem všichni toužíme, láska opětovaná, bezvýhradná a věčná. Potřeba být milován je jako lidská potřeba, bez níž umírá i samotná chuť žít. Jedno z největších témat ve filmu, jež nikdy nezmizí tak jako touha milovat a být milován. Velký film s krásnou Catherine Deneuve a Omarem Sharifem, kteří hrají jako o život, nádherná výprava a kostýmy. Hluboký filmový zážitek. ()

Reklama

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Terence Young se podepsal pod podivně neživotný film. Za dob svých studií se seznámil s prvním zpracováním románu Claude Aneta Mayerling (1936) z roku 1930, jehož režisér Anatole Litvak ho znovu natočil pro americkou televizi v cyklu Producers' Showcase (1957). Typicky evropská látka ztratila své kouzlo hollywoodským přístupem k historii (do scénáře byly vloženy další prvky z tehdy novinkového románu L'Archiduc od Michaela Arnolda), zesílením vztahu Rakousko-Uherska k USA a samozřejmě obsazením. Omar Sharif sice už ve své době představoval dnes velmi moderní colorblind casting, ale herecky nijak neokouzlil. Stejně tak porcelánová panenka Catherine Deneuve připomínala v každém záběru ve zkratce všechny laciné prvky špatných historických filmů 60. let... a samozřejmě Ava Gardner byla na hony vzdálená skutečné asketické císařovně. Výsledkem je jedno z nejslabších zpracování aféry Mayerling vůbec. ()

Hedka 

všechny recenze uživatele

Pre porovnanie som si po dokumente Záhadná smrť korunného princa Rudolfa pozrela dnes aj druhý film o Rudolfovi Habsburskom - Mayerling. Aj keď sú to filmy žánrovo odlišné, obidva sa snažia priblížiť politickú a spoločenskú situáciu vo vtedajšej monarchii a o.i. odpovedať na otázku prečo sa následník trónu, Rudolf , rozhodol ukončiť svoj život takým tragickým spôsobom. Prvý film je dokument brnenského štúdia z roku 2002, druhý bol natočený v roku 1968 ako ľúbostná dráma vo francúzsko-britskej produkcii s hviezdnym hereckým obsadením. Z odborného hľadiska je nepopierateľne kvalitnejší a hodnovernejší dokumentárny film, Mayerling je zameraný viac romanticky, a jeho hodnovernosť je oslabená prílišným dôrazom na citovú a umeleckú stránku. Obidva filmy - každý svojim spôsobom - umožnia divákovi zaujímavým spôsobom nahliadnuť na cisársky dvor a rozšíriť si vedomosti o tejto etape našich dejín. Odporúčam pozrieť si ich obidva. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Preromantizovaná verzia jednej historickej udalosti, ktorá možno aj zmenila dejiny, ten Rudolf by ako následník zrejme konal inak, hoci neviem, či to mal v hlave úplne v poriadku. Herecky vybraní herci ako obrázok, ale princ Rudolf nebol žiadny Omar Sharif a Maria Vetsera určite žiadna Catherine Deneuve. Inak zoznámili sa, keď ona mala 15 a on 28. To sa asi do romantického obrazu už nehodilo, tak to vekovo trocha vyrovnali. Film sa nemôže považovať za odraz skutočnosti, podobne ako to bolo s trilógiou Sissi. ()

Galerie (43)

Reklama

Reklama