Reklama

Reklama

Hudbu složil, slova napsal

  • USA Music and Lyrics (více)
Trailer

Obsahy(1)

V 80. letech byl Alex Fletcher členem slavné hudební skupiny PoP. Zatímco jeho kolega Colin Thomson i po jejím rozpadu zůstal na špici hitparád, Alex upadl do zapomnění. Vystupuje už jen na plesech a poutích, kde jeho publikum tvoří hlavně bývalé fanynky, které už většinou překročily čtyřicítku. Se situací je smířený a žije celkem spokojeně. Jednoho dne se však objeví nečekaná nabídka. Nejúspěšnější popová hvězda Cora Cormanová byla kdysi také fanynkou PoPu a chce, aby pro ni Alex napsal nový duet, který by s ní zazpíval na turné. Písnička musí být hotová během několika dnů. Jenže Alex už deset let nenapsal ani notu. Pustí se do práce se sebevědomým textařem Gregem, ale moc se jim nedaří. Potom se však objeví svérázná Sophie, zaskakující za nemocnou kamarádku, která se Alexovi stará o kytky. Při zalévání jen tak mimochodem hravě dokončí rýmy, s nimiž se muži trápili, a když se Greg urazí a odejde, pokusí se Alex dívku přemluvit, aby mu pomohla. Sophie zpočátku váhá, ale nakonec na návrh přistoupí. Při práci se pomalu sbližují, svěřují si krachy v profesním i osobním životě a složí písničku, z níž je Cora nadšená. Autoři úspěch náležitě oslaví a stanou se milenci. Idyla však netrvá dlouho... (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (592)

kingik 

všechny recenze uživatele

Hugh Grant a Drew Barrymore jsou skvělí, ale se scénářem je to podstatně horší. Situace, do kterých jsou naši hrdinové vrženi, jsou dost extrémní a úplně nepravděpodobné. Rovněž popová princezna a idol teenagerů Cora Corman, kterou hrála Haley Bennett, se nepovedla. Vychází mně z toho průměrný a mírně zdlouhavý film. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Film otevírá úchvatně příšerný klip k stejně neodolatelně příšerné písni Lup! Srdce vejpůl mám, se kterou v 80's Alexova skupina PoP válcovala žebříčky. Nechybějí mrkváče, umělohmotné bicí a stejně umělohmotné zdravotní sestřičky, naivňoučký text, chytlavá melodie a víra, že doba Wham a Duran Duran bude trvat věčně. Jenže uplyne dvacetiletí, Alexovy fanynky odrostou a někdejší star sklízí úspěchy jen na poutích, abiturientských večírcích maturantů a festivalech sklizně jablek. Hitparády teď místo něj válcují sladké dračice střihu Britney Spears. Jednou z nich je Cora, rozmazlené popové dítě mixující nezaměnitelným stylem východní filozofii se sexy tanečky. Právě ta osloví Alexe s nabídkou duetu pro nové album. Nechybějí pochopitelně typové figury jako protřelý Alexův manažer či Sophiina hysterická sestra, která je čistě shodou okolností vášnivou Alexovou fanynkou. Jen je třeba překonat pár traumat z minulosti a naplnit vděčné schéma "řekni to písní". A pak před závěrem připravit kapesníky. Romantickým komediím ale nelze vyčítat naplňování romantických schémat, pokud to nedělají mechanicky, ale s espritem a dobrými herci. Popový motiv k tomu nabízí i řadu zábavných momentů, kdy je Hugh Grant konfrontován se záblesky někdejší hvězdné kariéry.  Vděčný showbusiness vnáší do filmu také scenáristickou svěžest Ale třeba Cořino prozpěvování "Toužím po Buddhově potěšení, o šanti, šanti" a její umanuté zanícení pro východní filozofii připomíná newageové šílenství řady skutečných hvězd - a debutující Haley Bennettové se v této roli daří výborně. I v těchto pasážích je Grant skvělý, třeba při sarkastickém hláškování, když Cořinu produkci označí jako buddhismus v tangách. Dokonce se mu daří i při zpěvu. Horší je to s Drew Barrymoreovou jako Sophií, působí sympaticky, ale její trauma z minulosti je tu jaksi navíc. A hlavně jejich vztahu s Alexem naprosto chybí energie i sex appeal, což se projevuje třeba při úmorně dlouhé pasáži, v níž skládají svou píseň. Ani to společné probuzení pod klavírem se jim moc nedá věřit. Stejně tak komedie Hudbu složil, slova napsal a její hrdinové občas postrádají energii a sex appeal a někdy naplňují očekávání až příliš okatě; všechno je o několik stupňů třeskutější než ve starší a skvělé Grantově komedii Notting Hill. Ale pak přijde proklatě romantické finále, které má kouzlo i vtipnou zápletku. A nové generace divaček mohou směle a bez zardění volat: Lup! Srdce vejpůl mám. ()

Reklama

Slarque 

všechny recenze uživatele

Nejlepší je hned první scéna. Báječná parodie na popové kapely z přelomu osmdesátých a devadesátých let! Pak se sice sem tam trocha humoru vynoří (třeba texty současné popové hvězdy), ale jinak je to jen mlácení prázdné slámy. Pokud se zrovna neodehrává nějaké hudební číslo, je to nuda. Kupodivu ani Haley Bennett mě nijak nebrala, což přece bývá u popových hvězd hlavní (a většinou i jediná) zbraň. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Hudební komedie, na které je nejlepší soundtrack, nebo tedy hudba znějící ve filmu, což vlastně splňuje účel právého hudebně založeného filmu, protože to co autoři dokázali v tomto filmu vyloudit je neskutečná pravda. Pravda o boybandech, mezi které se řadí tolik kapel, že není těžké vyjmenovat z partesu alespoň deset takových. Jinak se na to nechá vcelku příjemně koukat a když to má tak příjemnou muziku, vcelku nezávazně a příjemně to také uplyne až do samotného, očekávané závěru, který dozajista potěší. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Grantova nejlepší necurtisovská romantika. Příběh dvou zraněných a zablokovaných tvůrčích duší, které si navzájem pomohou najít cestu zpět k tvorbě, samozřejmě se přitom zamilují a tvorba mezi ně i vstoupí a nakonec si skrz ni vyznají lásku, má pro mě zvláštní kouzlo právě ve sledování spolupráce dvou umělců, kteří se potřebují navzájem. Grant opět hraje Granta, Barrymore je rozkošná, písničky skvělé a k tomu vtipné vedlejší postavy a narážky na minulou i současnou světovou hudební scénu. To nízké hodnocení tady nechápu - asi koupím CSFD a rozpustím ji. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (17)

  • Grantovým (Alex Fletcher) učitelem zpěvu byl Martin Fry z anglické popové skupiny ABC, která byla na vrcholu popularity v osmdesátých letech. (imro)
  • Film obsahuje potitulkovou scénu. (Duoscop)
  • Romantická komedie od Warner Bros. se promítala už od středy, protože byl svátek svatého Valentýna. Její úvodní pětidenní (14.-18. 2. 2007) výdělek byl 19,1 milionu dolarů, přičemž během víkendu snímek skončil na čtvrté příčce. Celkový americký zisk filmu se nakonec vyšplhal na 50,6 mil. dolarů, ten celosvětový pak na 145 milionů.
    . (imro)

Reklama

Reklama