Reklama

Reklama

Saw 3

  • USA Saw III (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

„V každém muži je skryto dítě. Chce si hrát," řekl před sto lety básník Christian Morgenstern. Jigsaw tuto jeho moudrost dovedl k dokonalosti. Když díky pomoci své nové učednice Amandy (Shawnee Smith) zmizel, vůbec nepřestal zasahovat lidem do osudů. Stále dál tahá za všechny provázky, intrikuje jako šedá eminence proti všem, kteří si neváží života a co víc, všechno dělá jen pro jejich dobro. Doktorka Lynn Denlon (Bahar Soomekh) nemá ponětí, že je další na jeho seznamu "vyvolených". Jednou po noční službě v nemocnici ji Amanda unese a odvede do opuštěného skladiště, kde je Jigsaw (Tobin Bell). A toho musí udržet naživu, dokud se Jeffovi (Angus MacFadyen) nepodaří dokončit jeho hru. Jenomže Jigsaw nikdy není tak nemocný, aby nemohl dohrát svou hru. A on si hraje rád... (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (638)

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Považujem sa za ortodoxného vyznávača filmovej horrorovej tvorby. Mám rád všetky jej subžánre. Nechcem sa chváliť, ale mám toho v tejto oblasti fakt hodne napozerané. Avšak pre mnohých mojich známych kultovej sérii "Saw" som akosi neprišiel na chuť. Videl som prvú časť, ktorá bola natočená v roku 2004 a potom som sa o to prestal zaujímať. Samoúčelná sadistická zvrhlosť ma nemala čím zaujať. Až po dlhých rokoch sa mi čírou nahodou dostalo do rúk dvd "Saw 3D", čo je vraj siedme pokračovanie tejto série. Dal som mu len dve hviezdičky. A teraz som si pozrel aj časť s poradovým číslom tri "Saw 3". No a veru viac ako dve hviezdičky nedám ani jej. ** ()

tron 

všechny recenze uživatele

Pravdupovediac sa čudujem, že Saw 3 zaznamenala úspech (asi šlo o fenomén zotrvačnosti?), keďže do nemalej miery upúšťa od obľúbeného konceptu prvých dvoch dielov. Smrtonosné pasce sú aj tu (a ešte nechutnejšie, krvavejšie a celkovo brutálnejšie), ale už nejde o skupiny uväznených osôb, ale o niečo iné, o čom sa ale bez spoilerov nedá baviť. V trojke majú zábavným spôsobom divné cameá Donnie Wahlberg z dvojky, Dina Meyer z jednotky a dvojky a Leigh Whannell z jednotky (vrátane celkom zaujímavej prequelskej scény z jednotkovej umývarky), čím sa zo Saw naozaj stáva až ako keby filmový seriál, kde všetko súvisí so všetkým a kde nemá najmenší zmysel pozerať napr. trojku, ak ste nevideli dvojku. Bizarné sú dialógy, kde sa postava inej postavy spýta „Kto ste?“ a o dve sekundy dodá „Videla som vás v televízii“ (takže tým pádom vie, kto je?) alebo kedy chlap zadrží ženu pred odchodom z bytu a chce sa s ňou porozprávať, na čo sa následne žena otočí a spýta sa „a o čom?“, na čo muž znechutene povie, že o ničom a keď žena zase začne odchádzať, tak sa ju opäť pokúša zastaviť, aby sa porozprávali. Dialógy série Saw naozaj nie sú žiadny klenot, to si povedzme na rovinu. Niektoré scény sú absolútne brutálne, až za hranicou goreporna (vŕtanie lebky, žmýkanie, prasa). Do toho iritujúci záporáci: príšerná Amanda a trápne moralizujúci Jigsaw, ktorý vás drasticky potrestá už len za to, že sa naňho v autobuse škaredo pozriete, ale napriek tomu sa pokladá, ak som to správne pochopil, za morálneho hrdinu. Napriek tomu to má niečo do seba, baví ma tá previazanosť jednotlivých dielov a snaha šokovať, či už explicitným gore, alebo dejovými twistami. ()

Reklama

obitus 

všechny recenze uživatele

Nejvetsi devizou trojky je vynikajici brutalita a jako vzdy uzasny design pasti. To by byly klady. A ted zapory. V prvni rade postava Amandy, ktera dává pojmu "blba zenska" naprosto novy rozmer. Neco tak nepovedeneho se jen tak nevidi. Ruku v ruce s Amandou jde prekombinovany pribeh, kde je jen jedna z mnoha point zajimava, nanestesti je to zrovna ta nejocekavanejsi. Doufam, ze v dalsim dile se tvurci vykaslou na pribeh a zustanou jen u pasti. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Sám spolutvůrce série Saw Leigh Whannell považuje Saw 3 za film, který měl celou sérii ukončit. Saw 3 byl též posledním filmem série, který Whannell napsal, přičemž za příběhem kromě něj stal i James Wan, režisér původního filmu. Už dvojka ovšem ukázala, že kouzlo prvního filmu bylo tak trochu pryč, což ostatně další díly potvrzovali opakovaně. Uvědomili si to nejspíše nejen Wan s Whannellem, ale i režisér druhého filmu Darren Lynn Bousman a zmíněná trojice tak odmítla nabídku, aby se stal třetí díl skutečnosti. Na třetí díl ovšem přeci jen došlo. Ovšem kvůli tragickým důvodům. Pár týdnů po vydání Saw 2 totiž z důvodu nemoci zemřel producent Gregg Hoffman. Po tomto zjištění se trojice společně rozhodla, že Saw 3 vytvoří jako věnování Hoffmanovi. Hoffmanova nečekaná smrt tak způsobila, že Saw 3 vznikl společně se třemi nejdůležitějšími osobnostmi série. S Wanem a Whannellem, kteří sérii na samotném startu vytvořili a Bousmanem, který už se Saw 2 nastavil směr, kterým se pokračování Saw v následujících letech vydají.   V samotném zárodku chtěl Whannell, aby byl Saw 3 mnohem více emotivním filmem, přičemž prim pro něj hrál vztah Johna Kramera a jeho učebnice Amandy Youngové, který měl fungovat na principu vztahu otce a dcery. Emotivní je zápletka i v rámci protagonisty Saw 3 jménem Jeff. Ten se v rámci zápletky Saw 3 musí vyrovnat se smrtí svého syna to díky konfrontaci se svědkem smrti jeho syna, soudcem, který odsoudil synova vraha a ve finále též se samotným vrahem. Právě Jeffova posedlost pomstou je tím pravým důvodem, proč se Jeff stává terčem Skládačkového vraha. A pokus o emoce se Saw 3 víceméně slušně daří.   Rozpočet oproti předchozímu dílu opět narostl. První Saw stálo tvůrce 1 milion a 200 tisíc dolarů, dvojka tvůrce vyšla na 4 miliony dolarů, trojka poté rovnou na deset milionů. Vrátil se Bousman, což znamená, že i Saw 3 má velmi slušný vizuál. Roztřesené pohyby kamerou, nepříjemná snaha o zachycení detailů nejen obličejů, ale i činností jednotlivých pastí a očividná jistá vizuální vize. Na díly ze série Saw, které režíroval Bousman se (v jisté míře) koukalo pěkně a Bousmanovi se ona snaha o solidní vizuální estetiku rozhodně ubrat nedá.   Háček je poté pochopitelně jasný. Saw 3 stejně jako Saw 2 postrádá ten WOW moment, který přinesl první díl. Přesto má Saw 3 blíže k prvnímu dílu. Postav už totiž není tolik jako v druhém filmu. Díky tomu se nové postavy daří slušně vykreslit, staré postavy se dočkávají větší propracovanosti a v tomhle ohledu se Whannellova snaha o emocionální záležitost tedy daří.   Pomáhá tomu i fakt, že je Skládačkový vrah v Saw 3 na dně svých fyzických sil. Rakovina ho dostala na dno, přesto John Kramer nadále nepřestává organizovat své rafinované pasti ani na smrtelné posteli. Tobin Bell je nadále v této roli skvělý, Shawnee Smith dostává možnost předvést tak trochu jinou stránku Amandy a je nadále zajímavé sledovat Kramerovu filozofii. Ta se ovšem opět může v rámci sledování filmu zdát tak trochu povrchní a skutečně se dá argumentovat nad tím, zda je to skutečně tvůrčí úmysl, nebo si jen tvůrci neuvědomili, že má Kramerova filozofie tak trochu své mouchy a nedává v jistých ohledech smysl. Zamrzí to i v rámci toho, že dle Bousmana ze scénáře zmizela část, kdy si umírající John zklamaný uvědomuje, že po své smrti nebude brán jako někdo, kdo lidi změnil, ale pouze jako vrah. V závěru měl Kramer před svou smrtí projevit výčitky a dost možná i tímto způsobem mohl Saw 3 skutečně fungovat jako slušný závěr série. Bohužel se od tohoto nápadu opustilo a série Saw pokračovala. Přesto by ovšem tenhle vyškrtnutý moment dal postavě Kramera určitě ještě něco navíc.   Stejně tak možná tak trochu zamrzí vyvrcholení linky s Jeffem. Jeffův dějový arch je totiž zajímavý a v rámci možností se dá sledovat, že má průběh jeho hry ty správné účinky. Závěr ovšem tak trochu zkazí dojem ze všeho, co se v předchozích minutách odehrálo a smysluplnost Kramerových her též tak trochu shazuje. V jistých ohledech je aspoň cítit, že se Saw 3 snaží o něco tak trochu jiného. Jinak se ovšem bohužel jede až v příliš zajetých vodách, což se v dalších dílech projeví ještě o poznání hůře.   V rámci řemesla jinak vše zůstalo na správném místě. Vrátil se kameraman David A. Armstrong, střihač Kevin Greutert, architekt David Hackl i skladatel Charlie Clouser. Vizuální stránka Saw 3 nadále stojí za to, střih Greuterta se v rámci série drží zajeté sázky na jistotu, Hackl dokáže vytvořit další zajímavé i správně nepříjemné pasti (skřipec!) a především je zpátky Clouser. Kromě klasické Zepp Theme dojde i na několik nových povedených hudebních motivů (Baptism, Pig Juicer) a soundtrack je nejen správně mrazivý, ale i se sám o sobě dobře poslouchá.   Saw 3 je do dnešního dne po jedničce nejlepší díl série. Funguje jako zakončení jedné éry Saw, kdy sice závěr tak trochu z mnoha důvodů zkazí výsledný dojem, přesto je ovšem důležité říct, že se Saw 3 snaha o emocionálnější a komornější linku do jisté míry daří. Nadále šlo o slušné řemeslo, které jen mělo problém, že se k jedničce přiblížit nedokázalo a to i přesto, že má trojka k jedničce blíže než dvojka. Bousman sice není Wan, přesto dokázal Saw 3 dodat slušnou vizuální stránku. Jen škoda, že se Saw 3 možná až příliš snaží o vysvětlení některých otázek z minulých dílů, přitom zapomíná na aktuální dění ve třetím díle a že došlo na vystřižení potencionálně zajímavých linek. Přesto ovšem slušný následovník, který mohl sérii do jisté míry skutečně slušně uzavřít. Jenže to se pochopitelně nestalo...... () (méně) (více)

lamps 

všechny recenze uživatele

Rozporuplné. Jako nechutná přehlídka lidské bolesti to funguje bravurně a zápletka kolem pomstychtivého a životem zhrzeného otce příběh včetně atmosféry pozitivně obohacuje. Žal bohu, tvůrci chtěli něco víc, a tak s ubíhajícími minutami nenávratně zabředávali hlouběji a hlouběji do scénáře tak přeplácaného a nereálného, až se mi tomu v závěru ani nechtělo věřit. Na jednu stranu obdivuji touhu pojmout tuhle krvavou sérii co nejvíce nepředvídatelně a zamotaně, ale co zafungovalo v závěru jedničky, to už ve trojce bije do očí nejen směšnou přehnaností a rádoby efektem, ale hlavně režijní infantilností a totálně roztříštěnou strukturou vyprávění, která je stejně chaotická a nesladěná jako samotný scénář a to formální vykrádání prvního dílu působí místy hodně nepřesvědčivě.. Kdyby se to celé okleštilo pouze na pana tatíka, jednalo by se vzhledem k odvážně nastolené brutalitě o sice rutinní, ale zato velmi intenzivní hororový bonbónek pro fajnšmekry, takhle se ale jedná spíše o dílo hodné lehce znechuceného ironického úšklebku. I hraní má své meze... 45% ()

Galerie (55)

Zajímavosti (33)

  • Celosvětová premiéra proběhla 26. října 2006 ve Slovinsku. (Varan)
  • Natáčelo se v Torontu v Kanadě. (Varan)

Související novinky

Leprechaun se možná vrátí

Leprechaun se možná vrátí

15.08.2008

Všechny hororové ikony jsou už rozebrané a buď už jsou jejich remaky na světě, nebo se velmi brzy objeví. Hollywood je však stále línější a línější vymýšlet něco nového, takže přišla řada i na ty… (více)

Co se kde šustne

Co se kde šustne

21.02.2007

Ghost Rider láme v USA rekordy. Byl uveden v 3619 kinech a za pouhé 4 dny již stihl vydělat 51,5 miliónů dolarů. Tím hravě překonal dosavadní rekord v nejvyšším výdělku za sváteční víkend, který… (více)

Reklama

Reklama