Režie:
Neil MarshallScénář:
Neil MarshallKamera:
Sam McCurdyHudba:
Tyler BatesHrají:
Rhona Mitra, Adrian Lester, Malcolm McDowell, Bob Hoskins, Alexander Siddig, David O'Hara, Nora-Jane Noone, Sean Pertwee, Rick Warden, Lee-Anne Liebenberg (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Smrtelný virus vyhladí stovky tisíc životů ve Velké Británii. Aby britská vláda zabránila dalším smrtím, rozhodne se postavit zeď, která zadrží nakažené v zemi vzniku epidemie, Skotsku. Ten, kdo se pokusí o útěk, zemře. Sama zeď je tak masivní bariérou, že se nikomu nepodaří dostat ven. Ani dovnitř! Skotsko bylo zavřeno před zbytkem světa – navždy… Za 25 let je virus jménem „Sekáč (Žnací stroj, Žnečka)“ úplně zapomenut. Jenže teď začal v Londýně znovu vylézat na povrch. Vláda nemá na výběr a musí za bariéru poslat elitní jednotku, jejíž úkolem je objevit práci doktora Kana, který byl už jen kousek od objevení léku na „Sekáče“. To, co je čeká za zdí je záhadou, pekelným prostředím ruin. Co objeví, však přesahuje nejdivočejší představy kohokoliv z nás. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (2)
Recenze (798)
Musim se předem omluvit za jedno, možná dvě sprostý slova v komentáři, ale jiná cesta asi nebude, protože tohle je zasraně kurevská ultimatní akční řežba, ze který mam posraný gatě ještě teď. Je to nepřetržitá hodinu a půl dlouhá hyperdrsná superakce, se spoustou exrémě zběsilých honiček a s úžasně svižným soundtrackem a miliardou dokonale úchylných a krutě vypadajících záporáckých řezníků, který chcípaj po stovkách a každej naprosto parádně stylově a ještě z nich většinou zbyde jen krvavá sračka na zemi a to všechno zasazený do nádhernýho a mýho zamilovanýho postapokalyptickýho světa. Božská záležitost a jednoznačně nejlepší béčko posledních 10ti let. Jinak samozřejmě nějaký chyby z nepozornosti a nebo nelogičnosti se tady najdou,ale na to totálně seru, protože tohle je famózní akční béčková zábava, která tady několik let nebyla a strašně chyběla. ()
Bez citu pro míru, zdravého rozumu a vyšších filmařských ambicí, spáchal Neil Marshall nejhustější filmovou krádež na m2 filmového políčka, která ale sto minut proklatě baví a v latexovém oblečku, s punkovým účesem a mečem v ruce, distingovaně na britský způsob, přednáší na High School of Grindhouse. Snad se někdo zúčastní a něco se přiučí. ()
Abych přiznal pravdu čekal jsem něco na způsob zombie hororu s psychopatama, kteří mají na motorkách připevněny kostry jak již bylo vidět z traileru. Ovšem realita je jiná relativně propracovaně po-spojovanější. Jedná se o směs podobného soundtracku z 28 dní poté, sekvencí Robina Hooda, záběrů z Resident Evilu, ulicemi z Já Legenda to vše dokončeno potetovanými lidožrouty s klackama a Hlavní hrdinkou s elektronickým okem ve kterém je umístěna kamera. Na druhou stranu musím souhlasit s Shitem, takováto řežba tu dlouho nebyla a skutečně jsem rád, že z nápadu se uskutečnila realita a já mohl zkouknout tento ojedinělý snímek a zábavu, která mi zkutečně chyběla. ()
Chudák zajíček, takhle to schytat velkorážním kanónem a zrovna teď před Velikonocemi.. Špetka 28 dní a Braveheart, vyndavací Oko 1 Amazonky Rhony, Sex Pistols se sklony ke kanibalismu, hodně Mad Maxe, 2008 Bentley Continental GT Speed a M.McDowell, co se odebral dopít si své malako na hrad ve skotské vysočině. A právě někde tady se začal film lámat z dovedně natočeného undergroundového akčňáku do jakési přeplácané středověké inscenace bez náznaku invence a originality. Neil Marshall je zkrátka pejsek, co chtěl s kočičkou Mitrou upéct dort a já byl ten černý pes, co jim ho sežral a nebylo mu z něj pak dvakrát dobře. A přitom ze začátku tak dobře chutnal.. ()
Neil Marshall se etabloval jako seriózní žánrový tvůrce, na jehož filmy s kladnými kritikami a důmyslnou reklamní strategií se v houfu chodí. SOUDNÝ DEN je ale zjevně vysněná záležitost, ve které se setkává MAD MAX s ÚTĚKEM Z NEW YORKU (ne náhodou jsou dvě postavy pojmenováni podle jmen příjmení režisérů výše zmíněných sérií - Carpenterovi a Hillovi)._____ Dokonalé guilty pleasure, kterému bych nezazlíval, že nemá vlastní styl a jednotlivé scény jsou variace či parodie na dříve viděné, protože o vyjednání mezi jednotlivými styly, resp. estetikou tady JDE především. Závěrečná famózní honička je tak střetem reklamní (od objevení auta do vyjetí ze zámku), videoherní (začátek honičky), videoklipové (nástup hudby a střih dle toho) a filmové._____ SOUDNÝ DEN je béćko, jež jako kdyby vypadlo z 80. let, ale je to béčko uvědomělé a důmyslnější, než se na první pohled zdá: co na tom, že je to tak žánrově nevyhraněné, špatně sestříhané, eklektické a vyšinuté, když celý film je podáván (do záv. honičky) optikou vědce, ke kterému postavy filmu putují, aby se dozvěděly, že je "tak trochu magor". Ano, mnohé akční scény jsou nepřehledné, ale co takhle si chvíli nevšímat rušivého střihu a obdivovat kompoziční nápaditost a podvratnost celého projektu? Známka punku a jeden z nejlepších filmů roku. ()
Galerie (43)
Photo © Rogue Pictures
![Soudný den - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/000/100/100834_6ba594.jpg)
Zajímavosti (17)
- Automobil, kterým Eden ujíždí motocyklům, je Bentley Continental GT Speed. Firma Bentley se na natáčení nepodílela a producenti zakoupili 3 vozy celkem za cca 150.000 USD. (TomikZlesa)
- Při závěrečné honičce, kdy Eden (Rhona Mitra) ujíždí autem před motorkáři, jeden z mužů rozbije čelní sklo, avšak v dalších scénách je sklo zcela v pořádku. (CrashONE)
Reklama