Režie:
Ben AffleckKamera:
John TollHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Casey Affleck, Michelle Monaghan, Morgan Freeman, Ed Harris, John Ashton, Amy Ryan, Amy Madigan, Titus Welliver, Michael Kenneth Williams, Edi Gathegi (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Když čtyřletá Amanda McCreadyová zmizí ze svého domova a policie není schopná nalézt žádné stopy, dívčina teta Beatrice najme dva soukromé detektivy Patricka Kenzieho a Angie Gennarovou (Casey Affleck a Michelle Monaghanová). Detektivové otevřeně přiznávají, že s tímto typem případu nemají téměř žádné zkušenosti, ale rodina o ně stojí ze dvou důvodů – nejsou to policisti a znají poměry drsné bostonské čtvrti, kde všichni žijí. Jakmile se Kenzie a Gennarová začnou o případ zmizelé dívky víc zajímat, odhalují temné dorchesterské podsvětí plné drogových dealerů, podvodníků a pedofilů. A když už se zdá, že se případ chýlí k vyřešení, jsou postaveni před morální dilema, které je rozdělí. (HBO GO)
(více)Videa (3)
Recenze (1 278)
Mladý soukromý vyšetřovatel s partnerkou hledá ve spolupráci s policií unesenou 4-letou Amandu, dceru narkomanky z rizikové bostonské čtvrti. Film končí zhruba načtyřikrát a pokaždé se znovu rozjede s novým rozuzlením, což poněkud snižuje napětí. Netradiční kriminálka sice vyřeší případ, ale nechává úmyslně otevřených spoustu morálních otázek k dalšímu zamyšlení. Především scény bostonského podsvětí a návštěva u pedofilů jsou vykresleny velmi solidně a naturalisticky - tam jsou si debutující režisér Ben Affleck i jeho bratr Casey v hlavní roli velmi jistí :) Trailery: http://www.csfd.cz/film/226199-gone-baby-gone-gone-baby-gone/videa/ ()
Affleck za celá ta léta u filmu místo pilování svých rolí pravděpodobně jenom slídil kolem režisérské stoličky a vyptával se, jak natočit fakt dobrej film. Jinak si nedovedu vysvětlit, kde se to v něm vzalo. Perfektní koláže, skvělá práce s postavami a citlivě použitá hudba vám nejednou zrychlí tep, ale na to abych šel s hodnocením výš, mi závěrečná půlhodinka přišla trošku slabší. Ano, scénář je velice chytrý a má silné zakončení, ale přesto jsem se nedokázal vžít do hlavní postavy a sdílet její dilema. Gone, Baby, Gone tak sázím do škatulky silně nadprůměrného řemesla, které mi bohužel nenabídlo stejně silný prožitek. 8/10 ()
výborný příběh, ve kterém nešlo ani tak o únos malé holčičky jako spíš o to, že definovat dobro a zlo nelze černobíle.. a o tom, že nejzávažnější rozhodnutí musíme nakonec udělat vždycky sami za sebe a žít s tím musíme zase jenom my.. a já se připojuju k hromadné žádosti, aby ben zůstal už jenom za kamerou..:) ()
Pohřešuje se malá holčička. Modleme se! Víte li něco, zavolejte…Pořád se usmívala…. U takovýchto filmů mám problém, že až moc prožívám děj. K mému milému překvapení, zde nic nepůsobí ,,nechutně“, snad jen myšlenka – zda a v jakém stavu ji najdou. Přesto pozdější skutečnosti mohou ve člověku navyklému normálnímu rodinnému životu vyvolat mírné deprese. O překvapení není nouze a C.Affleck je dobrej, až sympatickej. A jestli budete na konci vytočení do nepříčetnosti, uvědomte si, že je to jenom film a s reálným životem to nemá nic společného. My přece víme, CO JE SPRÁVNÉ A CO DOBRÝ SKUTEK… ()
depresivní film, od začátku až úplného konce. Možná trochu pomalý, a podivně rozdělený jednou odbočkou od hlavního příběhu (opravdu mně ten zvrat už po hodině filmu překvapil, ale musí se uznat, že ta odbočka byla výborná a taky nejméně korektní - a hlavně, i když se zdála mimo k filmovému příběhu, do jeho tématu zapadla velmi dobře a jen ukázala další smutný dílek ponuré současnosti), ale skvěle zahraný, hlavně Morgan a Ed Harris zase excelují na plné čáře, Casey je pak fajn divný, a možná trochu naivní, no striktně se snažící prosazovat spravedlnost. Což se pak naplno ukáže v excelentně vypointovaném závěru, kde je před něho předložena dilema, kterou bych nikdy nechtěl zažít. B. Affleck natočil perfektní, mrazivý snímek, a ukazál všem svým odpůrcům prostředníček. Po technické stránce je to také klenot. PS: Town potvrdil jeho talent. ()
Galerie (37)
Zajímavosti (27)
-
Statistiky o pohřešovaných a zneužívaných dětech:
- 85 až 90% pohřešovaných osob nahlášených policii jsou mladiství.
- Americké ministerstvo spravedlnosti nedávno oznámilo, že v průběhu jednoho roku bylo pohřešováno více než 797500 dětí.
- Zhruba 26% z nich bylo obětí únosu jedním z rodičů.
- Ve stejném roce se uskutečnilo zhruba 204000 únosů cizími lidmi.
- Odhaduje se, že ve Spojených státech budou jeden z osmi chlapců a jedna ze čtyř dívek sexuálně zneužíváno.
- 58% nahlášených pohřešovaných dětí jsou dívky a 33% jsou černoši.
- V roce 2005 policie označila 16897 případů jako „v ohrožení“, což znamenalo že se předpokládá, že je zadržuje nebezpečný dospělý.
- 99% pohřešovaných dětí se policii podaří naleznout. Přibližně 10000 případů ale zůstává nevyřešených. (Bart)
- Broadwayská herečka Amy Ryan (Helene McCready) vypadala a zněla tak přesvědčivě jako Dorchesterská matka z nižší třídy, že ochranka si ji spletla první den natáčení s fanynkou a nechtěla ji pustit na scénu. Jeden z producentů si jí nakonec všiml na druhé straně zátarasu a řekl, že ji mají pustit. Incident způsobil, že se Ryanová zpozdila o dvacet minut, ale přesvědčila se, že bostonský přízvuk, který si nacvičila, je věrohodný. Herecký výkon herečky je ve filmu tak přesvědčivý, že jí vynesl nominaci na Oscara za nejlepší herečku ve vedlejší roli v krimi dramatu Gone Baby Gone. (Bart)
- V klíčových rolích Amandiny tety a strýce se objevují na Oscara nominovaná Amy Madigan (manželka Eda Harrise) a uznávaný herec Titus Welliver, který je nejznámější svou rolí Silase Adamse v hitovém seriálu stanice HBO Deadwood. V roli Jacka Doyla hraje Oscarem oceněný Morgan Freeman. S tolika úspěšnými herci bylo od Afflecka velice odvážným tahem obklopit je místními neherci, kteří filmu propůjčují specifickou atmosféru a kouzlo skutečných bostonských dělníků, včetně původních přízvuků. Výsledná směsice amatérů a špičkových hvězd byla sice neobvyklá, ale její zásluhou je film dynamičtější a živější. (Bart)
Reklama