Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 1939. Anglická lady Sarah Ahleyová odjíždí do Austrálie. Lord Ashley mezitím v buši shromažďuje stádo dobytka pro armádní účely. Téměř na celou oblast má však monopol dobytkář Leslie King Carney. Sarah odveze na farmu Faraway Downs Honák, kterého jí lord poslal. Na farmě Sarah zjistí, že jejího muže podle zde žijících bělochů proklál oštěpem domorodý šaman Král George... Sarah se seznamuje s malým míšencem Nullahem a jeho matkou Daisy, kterou správce farmy Neil Fletcher zneužívá. Šaman Král George, který je jeho dědečkem, ho naučil domorodému zaklínání a dorozumívání se zpěvem na dálku. Sarah Nullaha zachrání před policií, která bere rodinám míšence k asimilaci. Šaman cítí, že Sarah zemi, kterou Fletcher proklel, vyléčí... Když Sarah zjistí, že Fletcher pro Carneye kradl lordův neznačkovaný dobytek, propustí ho. Účetní King Flynn jí poradí, aby pokračovala v manželově plánu – nahnat dobytek do hlavního města Darwinu a narušit tak Carneyův monopol pro armádu. Sarah s lidmi z farmy a Honákem ženou stádo o patnácti stech kusech k Darwinu. Fletcher jim v tom chce zabránit a zažene dobytek k útesu. Splašené stádo udupe Kinga Flynna, který před smrtí Honákovi prozradí, že lorda Ashleye zabil Fletcher... Před útesem stádo zastaví zaklínáním Nullah. Dochází jim ale voda a King George je vede přes rozsáhlou pustinu. Po písečné bouři všechny zaklínáním znehybní. V Darwinu se právě šíří zpráva, že všichni v poušti zahynuli, když Sarah.s přáteli přižene stádo do města a jako první i do lodi. Sarah s Honákem slaví vítězství nad Carneyem... Sarah s Honákem zvelebují farmu, Nullah žije u nich. Carney se pokusí farmu koupit, ale neuspěje. Fletcher dostal výpověď. Jenže se nehodlá vzdát –úkladně zavraždí Carneye, vezme si za ženu jeho dceru a dobytkářská společnost přejde na něj. Vyhrožuje Sarah, že odvede i Nullaha, když mu svou farmu neprodá... (TV Prima)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (921)

Lima 

všechny recenze uživatele

Zatímco v první půli Luhrmann vypráví svůj příběh se zaujetím, vášnivě a naplno tu uplatňuje svůj smysl pro až jakýsi groteskní humor (který mám na něm tak rád a kterým byl předchozí ´Moulin Rouge´ doslova prošpikován), s příchodem do Darwinu v polovině stopáže jako když mávne kouzelným proutkem a z vyprávění plného života a magické atmosféry australské divočiny se stává zahrávání si s trpělivostí diváka, kde jakoby tvůrci zkoušeli, co za klišé a scenáristické oslí můstky jim ještě projde. Tu kýčařinu na konci by nenapsala snad ani přebornice růžových knihoven Danielle Steel. Přesto ale z celého díla cítím upřímnou Luhrmannovu snahu vzdát hold své milované rodné Austrálii a tak to nemohu úplně zatratit. ()

Arachneuss 

všechny recenze uživatele

We can't let them win! - We wont. Velkofilm se vším všudy. To je Austrálie. Pro stručný popis by se asi nejlépe parafrázoval komentář Carly k HSM3: "Přišla jsem do kina, krásně se pobavila, zamáčkla slzu a šla domů". Jenže pro megadílo tohoto typu stručnost nestačí. Baz Luhrmann si se svým dítkem opravdu vyhrál. Příběh epické lásky mezi Honákem Jackmanem a "paní šéfovou" Kidman zasazen do válečného období je opravdu dílo mistra. Krásná Australská krajina, magie jejích obyvatel, nečekaně slizký David "Faramir" Wenham jako záporák, dunící orchestrální hudba, krásná vizuální stránka, ať už se jedná o obrovská stáda (nahánění dobytka od útesu mi vzalo dech) či zničený Darwin (to samé platí pro bombardování z pohledu Krále George) a hlavně ústřední dvojice, na níž se tak krásně kouká. To a mnohem víc je největší velkofilm od Pána prstenů. Velkofilm jenž alespoň na krátký moment zažene myšlenky na špatnost současného světa. Velkofilm jménem Austrálie. ()

Reklama

Hal_Moore 

všechny recenze uživatele

Zbytečně přetažený a předražený epos, který se tak strašně snaží být nejlépe vypadající film sezony, až sedm osmin snímku připomíná kýč v tom nejhorším smyslu slova. Baz Luhrmann je, věřím tomu (Moulin Rouge jsem ještě neviděl), schopný vypravěč a výjimečný režisér, tady by mě ale nepřesvědčil a po zaslouženém komerčním propadáku roku nevím, jestli bude tu šanci mě přesvědčit ještě někdy mít. Herci jsou vybráni dobře, do svých rolí se hodí (obzvláště malý míšenec), ale jejich charaktery, stejně jako celý film, působí, jako by se jednalo o jakousi australskou bizarní a velkolepou reklamu na Marlboro, už chybí jen ty cigarety. Všechno by sedělo - bez citu pronášená životní moudra, přefiltrované a přebarvené obrázky, neskutečně sexy chlap, nádherná ženská, koně a digitální krávy. Není to výčet všeho, ale pro představu by to mělo stačit. Někteří zde píší o opakovaném zhlédnutí, že pak snad nějaké hvězdičky přihodí.. Proboha, sice hodnotím průměrnými třemi, ale podruhé nechci podívanou za zbytečně utracených sto třicet milionů dolarů ani vidět, k tomu ještě tak šíleně dlouhou. Za jedno ale Austrálii děkuji, díky devítiměsíčnímu natáčení z projektu vycouval Heath Ledger, aby se poté objevil jako jedna z nejlépe zahraných filmových postav všech dob. Díky. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Mám rád Austráliu ako krajinu. Je to pozoruhodný kus sveta a mám rád aj austrálske filmy. Film Austrália chcel byť epickým vysokorozpočtovým megatrhákom o láske a akcii á la Titanic, má skoro tri hodiny, stál 130 miliónov a disponuje na prvý pohľad bombastickým kastingom (nevraviac o renomovanom režisérovi, ktorý natočil jeden z najlepších filmov roka 2001). Ale nakoniec v mojich očiach dopadol ešte horšie, ako Pearl Harbor (ktorý sa svojho času snažil o to isté). Hlavne – ten scenár je strašný. Po originalite v ňom nenájdete ani stopu. Všetko ste už niekde videli – postavy, motívy, zvraty. A oveľa lepšie spracované. V neposlednom rade je to gýč (čo by teoreticky nevadilo, ak by to bol DOBRE spracovaný gýč), humorné scény nie sú vtipné a dojemné scény vás zanechajú chladnými. Nefungujú ani postavy – Hugh Jackman a Nicole Kidman vedia byť fajn, niekedy veľmi fajn, ale ak majú nešťastne napísané roly, tak nie. A tu ich majú napísané tak blbo, až sú kvôli tomu nesympatickí. Čo nie je dobre. Vlastne je to zle. Veľmi zle. Vizuálna stránka OK, ale že by som si z nej sadol na zadok sa povedať nedá. Po dramaturgickej stránke je to hrozne divné, až to vyrušuje: rozprávacom je najnepravdepodobnejšia postava príbehu, najlepšia záporná postava je zavraždená takmer mimo záber a na jej miesto uprostred filmu (!) zasadne nová (úplne nezaujímavá), Jackman s Kidman sa správajú ako nevyzretí puberťáci a postavy prijímajú informácie o smrti iných postáv štýlom „to je škoda, že už nemáte čokoládovú zmrzlinu, ale tak dám si aj vanilkovú, čo už“. Vrcholom je akčné  finále, ktoré malo byť veľkolepé, ale pôsobí dojmom, že bolo dodatočne a nasilu prilepené k pôvodnému koncu, ktorý bol komornejší, čo sa producentom nepáčilo a tak rozkázali natočiť nové finále... ktoré je bohužiaľ mdlé, miestami až útrpné (puška). Myslel som, že situáciu zachráni špecifická austrálska poetická mysterióznosť (ehm). Mýlil som sa. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

AUSTRÁLIE je film o příbězích, snech a dalekých končinách... a především o vyprávění. Baz Luhrman zakončil svou trilogii "červené opony" a započal "epickou trilogii", v jejímž prvním díle - AUSTRÁLII - nehledá svébytný jazyk (tanec, Shakespearovy verše, zpěv) k postmodernímu uchopení, nýbrž důsledně a okázale vzdává poctu filmům a žánrům (!) klasického Hollywoodu. Stylistické postupy let 40. a 70. se zde překvapivě netřou a nepůsobí rušivě, protože je "spojuje" zesílená kontinuita a vyprávění je uzpůsobeno optice mladého domorodého chlapce a s jehož několika zakončeními a žánrovými přechody budou mít problém ti, kteří potřebují za klasickým Hollywoodem krasosmutnit ve vzpomínkách jako Rose v TITANICU, ale už ne ti, kteří screwballově-westernově-melodramaticko-válečné příběhy chtějí prožít a dále o nich a jejich postavách vyprávět. Problematicky přijimají poslední půlhodinu lidé, kteří si neuvědomují, že pojednává o oslabení vyprávění, protože jednotlivé přípěhy a sny postav jsou spřetrhány a epická pastiš se zasazuje do historicky zlomového období, protože teď se vypráví především o Austrálii. Film roku a 165-minutový orgasmus, o kterém platí to stejné co o INDIANA JONESOVI A KRÁLOVSTVÍ KŘIŠŤÁLOVÉ LEBKY: nelze nemilovat film, který miluje jiné filmy a vyprávění. Jedná se totiž přesně o ten typ podívané, kvůli které jsem si zamiloval pohyblivé obrázky, které si zaslouží velké plátno a kvůli kterým chodím do kina. 10/10. ()

Galerie (89)

Zajímavosti (31)

  • Ve scéně, v níž prší a Honák (Hugh Jackman) má už jen košili, ji má v jednu chvíli mokrou a špinavou. Avšak hned v další scéně je už čistá a suchá. (Pepy)
  • V rámci příprav na natáčení filmu brala Nicole Kidman (Sarah Ashley) dlouhé měsíce hodiny jezdectví. (dopita)
  • V roce 2023 se Baz Luhrmann k natočenému materiálu vrátil a sestříhal jej do podoby šestidílné minisérie (o celkové délce 228 minut) Faraway Downs. (NIRO)

Související novinky

Luhrmannův Gatsby nebude velký. Bude obrovský.

Luhrmannův Gatsby nebude velký. Bude obrovský.

24.02.2011

Velkolepá Austrálie sice jen s potížemi vydělala na svůj rozpočet, ale Baz důvěru producentů neztratil. Studio Warner Bros. mu na novou adaptaci legendárního románu F. Scotta Fitzgeralda The Great… (více)

OSCARY – výsledky

OSCARY – výsledky

23.02.2009

Snad jen jednoho většího překvapení jsme se dočkali při vyhlašování Oscarů za rok 2008 v hlavních kategoriích: nejlepším hercem v hlavní roli se nestal Mickey Rourke za Wrestlera, ale Sean Penn za… (více)

Hugh Jackman nezpívá – houká

Hugh Jackman nezpívá – houká

04.01.2009

Hlavní hvězda (promiň, Nicole) aktuálního velkofilmu Austrálie zřejmě nemá chuť na další epickou romanci. Jméno Hugh Jackman totiž už nefiguruje v zamýšleném obsazení ambiciózního 3-D muzikálu… (více)

Luhrmann a ekonomická krize

Luhrmann a ekonomická krize

23.12.2008

Velkohubá prohlášení studia 20th Century Fox o „titanicovském“ potenciálu Austrálie se naplnila snad jen v tom smyslu, že klokaní epos šel komerčně rychle ke dnu. Baze Luhrmanna to však nezlomilo,… (více)

Reklama

Reklama