Režie:
Mike NewellKamera:
John SealeHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Jake Gyllenhaal, Gemma Arterton, Ben Kingsley, Alfred Molina, Steve Toussaint, Toby Kebbell, Richard Coyle, Ronald Pickup, Reece Ritchie (více)Obsahy(2)
V dávných dobách vznikla říše zvaná Persie. Její král byl mocný i moudrý a v místech, která dobyla jeho vojska, vždy nastolil pořádek. Měl dva syny, v očích boha však nebyla jeho královská rodina úplná, proto adoptoval chudého sirotka Dastana, který se stal jeho třetím synem - bez nároku na korunu, protože nebyl vznešeného rodu. O mnoho let později se všichni královi synové účastnili válečného tažení. Přes králův zákaz útočit na posvátné město Alamút princové dají na radu králova bratra a zahájí boj. Město je dobyto, princezna Tamina , strážkyně města, je uvězněna a bratři získávají tajemnou dýku, která může svého majitele přenášet v čase. I když krále útok na posvátné město rozhněvá, nakonec se vydá do Alamútu, aby se syny a bratrem oslavil válečný triumf. Ještě téhož dne je otráven a vina padne na Dastana. Aby princ očistil své jméno a našel skutečného vraha, musí rychle uprchnout. Společně s ním utíká i princezna Tamina... (TV Nova)
(více)Videa (10)
Recenze (1 452)
Jakmile se objevila znělka s ohňostrojem nad zámkem Neuschweistein, bylo hned jasné, kudy se potáhne karavana.. Někdo chrabrý, někdo krásný, někdo vtipný, někdo proradný a někdo nebezpečný - strejdou Marsellusem Bruckheimerem štědře zadotované, dějově i násilím poněkud bezkrevné dobrodružství v dávno zavátých stopách Mumie. Orientální blockbuster z pískoviště, do něhož se může klidně vymočit toulavé psisko, neb já se do něj už nikdy vracet nehodlám. No nic, aspoň že si Gyllenhaal při perském parkuru natrénoval skoky v čase pro Zdrojový kód a já nepřestávám doufat, že se podaří přenést na plátno i další legendární hru - Pong od Atari. V dvojroli plochých čárek by se měla objevit Keira Knightley, obsazení míčku je z castingového hlediska prozatím otevřené.. ()
PRINC Z PERSIE je pozoruhodným bruckheimerovským blockbusterem vzhledem k tomu, že jedna z významových rovin se vztahuje k americké intervenci do Iráku, ale z liberálního úhlu pohledu, a tak je americká zahraniční politika vyhodnocena jako neoprávněná. Jinak jde o zvláštní případ podívané, u které je vše na svém místě, ale na diváka nemá patřičný výsledný dopad, protože je patrná snaha integrovat atrakce spojené s videoherní sérií a kinematografickými vlivy na styl do vyprávění. Na místo podřizování videohrám v pojímání prostoru a logice postupu po jednotlivých úrovních se film snaží tyto prvky přizpůsobit nárokům mužského i ženského publika v trháku pro všechny, což akorát vede k opomenutí silné divácké základny - hráčů videoher - a při snaze zavděčit se všem k dostatečnému neuspokojení ani jedné divácké skupiny. ()
70%. Neškodná a najmä príjemná americká zábava s peknou výpravou a hudbou, ktorá však príliš vsádza na predpoklad, že divák uveličený vizuálnou stránkou pozabudne na obsah a vystačí si s popcornom v ruke. Na scenár sa nesťažujem, bolo jasné, že tvorcovia podceňujú intelekt divákov, som však toho názoru, že aj letný blockbuster sa musí robiť poriadne, a to množstvo zmätených strihov, skratkovitých záberov a nejasných súbojov, mi znechucovalo celý film. Medzi Gyllenhaalom a Arterton to príjemne iskrí a stávajú sa na plátne najväčším potešením. Predpokladám, že bojovému umeniu princa priučil samotný Spiderman, pretože tie akrobatické kúsky, čo tam predvádza, sú vskutku znamenité :-) ()
Jako bruckheimerovský blockbuster precizní, ale neosobité, a jako adaptace videohry důsledné, ale přesto částečně vyvolávající zklamání. Tvůrci se sice snažili využít co nejvíce prvků z celé videoherní série, ale právě díky tomu působí výsledek rozbředle. Od každého (fantasy, mystika, parkour, vraždné pasti, osobnost hrdiny, silná ženská postava, vracení času, různě silní protivníci, atd.) je ve filmu troška, ale nikdy to není rozvedeno natolik, aby se s toho stal charakteristický motiv. Takže to, co videohry (ve smyslu série i jednotlivých dílů) dělalo unikátními, je zde jen vágně nasazeno na šablonu letního blockbusteru. Zklamání přinášejí akční scény pojaté v post-bourneovském stylu, který bohužel primární atrakci těla v pohybu nahrazuje zde kontraproduktivní snahou o impresi dynamiky (lidově řečeno by to chtělo více velkých a delších záběrů a ne jen rozsekání pohybu na nepřehledné záblesky). Ani motiv vytvářející z příběhu paralelu k přehodnocování americké válečné kampaně v Iráku nedělá z filmu v dnešní době výjimečné dílo, byť je dobré si připomenout, že mainstreamová zábava v sobě odráží dobové nálady a není tedy radno ji vnímat jen jako únikovou a dobově ambivalentní potravu pro masy. Více v recenzi na Aktuálně.cz. ()
Newell to umí s herci – na uličnický a jiskřivý duet Gyllenhaal / Arterton je radost se dívat – nicméně Newell to zoufale neumí s epickou omáčkou. Už v Potterovi to bylo citelné, když nejvtipnější a nejpůsobivější na něm byly některé konverzace. Princ z Persie nasazuje sterilitě korunu. Marné efektní kouzlení s "jako-herní" kamerou, parkúr zazděný střihem, souboje nijaké a prkenné. Některé záběry k nesnesení umělohmotné místo toho, aby byly pohádkově kouzelné. Přesto všechno jsem se u filmu velmi uspokojivě bavil. Jako pohádka to funguje (díky hercům), jen ten pocit umělohmotné nezávadnosti prostředí limituje fantazii v rozletu. Princ z Persie je taková pěkná disneyovská figurka, co neurazí. Někdy potěší, jindy prohopká kolem, aniž by vůbec vytrhl z letargie. Škoda, ten potenciál tu byl – a nemalý. Přinejmenším Jakeovo telecí pojetí mi v ranku akční fantasy bude scházet. ()
Galerie (146)
Zajímavosti (48)
- Pro film bylo vyrobeno na 20 verzí Dýky času - všechny byly identické, ale každá sloužila jinému účelu. Jeden duplikát byl např. schopen svítit. (Mertax)
- Film vychází ze stejnojmenné veleúspěšné počítačové hry "Prince of Persia" z roku 1990. (Ignus.cz)
- Oddělení zbraňových rekvizit vytvořilo 3 500 jednotlivých kusů výzbroje a výstroje, mezi které patřily štíty, oštěpy, sekery, šípy, luky, toulce, pochvy, pouzdra na luky, dýky a zbraně asasínů. (Mertax)
Reklama