Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V exportním oddělení Tatrovky pracuje Olga Valentová, jejíž otec byl komunistický odbojář a zahynul za okupace. Mladá žena rekapituluje svůj život a navrací se k otcovým ideálům... (oficiální text distributora)

Recenze (15)

honajz2 

všechny recenze uživatele

Je to sice slabých 5*, protože jsem čekal poněkud silnější konec, ale jinak jsem spokojený. Takhle psychologický film jsem neviděl už sakra dlouho. Většinou jsem spíš měl "štěstí" na ty filmy, které se za psychologické vydávají, ale ve skutečnosti jimi vůbec nejsou. Zde se vlastně celý film rozebírají postavy, přičemž o každé víme přesně všechno to, co bychom vědět měli a díky tomu všechny působí životně, uvěřitelně a někam se vyvíjí. Má to podmanivou atmosféru, skvělou kameru a herecké výkony (i když někteří by mohli být charismatičtější), je v tom nejedna chytrá myšlenka a funguje to přesně tak, jak má, tudíž já jsem spokojený. A to si to vystačilo s tak krátkou stopáží, přičemž psychologie všech postav tu jde skutečně do hloubky! To se vidí skutečně málokdy a kam se na to hrabou ty rádobypsychologické filmy typu Stoker, Slon nebo Neon Demon... Vlastně mi to svým pečlivým důrazem na psychologii postav poněkud připomnělo Auroru (tu Rumunskou, tříhodinovou), ale zatímco tady je to diváčtější a dostaneme většinu věcí rovnou "naservírovaných", v Auroře musí člověk tu psychologii vnímat především z obrazu, chování postav a jejich mimiky. Tak jako tak se mi Pohled do očí líbil a opět děkuju Film Europe, že to pustili do televize (tentokrát mám na mysli z archivu) a taky děkuju tátovi, že mi to vlastně objevil, stálo to za to. Slabých 5* ()

Všežrout 

všechny recenze uživatele

Zřejmě nejpoetičtější socialistické drama začátku 60. let. Krásná forma zde naráží na rudý obsah, přes který se mi těžko přenášelo. Otec Olgy byl "zvlášť kádrově původní - rudé odbory, v třicátym pátym po nějaký špionážní provokaci emigrace do Sovětu, interbrigády... ; Kdy se vrátíš? Po prolétářské revoluci!" ()

Reklama

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

„Všechno se to tak nějak zamotalo…“ Celý tento film začal tak nějak jako typický Daňkův film, tedy jiskrným dialogem Jiřiny Jiráskové s Josefem Langmilerem a pokračoval dalším, v němž dotyčné tentokrát moc hezky sekundoval charismatický Ladislav Chudík. Ale pak se to asi vskutku nějak zamotalo a přišla „pitomá noc“. Bývalý manžel hlavní hrdinky z toho vyjde coby zatčený za defraudaci, a ona možná pod vlivem této vypjaté situace, možná pod vlivem moralistické otázky od vyšetřovatele/generála začne, tak trochu v duchu socialistické morálky, přehodnocovat svůj život. Naštěstí to vše včas skončí pohledem do překrásných očí Jiřiny Jiráskové. ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Poměrně neznámý snímek kombinující milostný a poetický přednes s výrobní tématikou, který by se dal označit jako opatrný přechod do tzv. nové vlny v 60. letech. Komediální živelnost šla stranou a spíše se vsázelo na umělecký přednes a poklidnou atmosféru. Příběh není nezajímavý, samozřejmě s ohledem na svou dobu, ale na poetickou atmosféru je potřeba si co nejdříve zvyknout. Dnes už nikdo neví, čemu se říkalo umístěnka. Snímek něco takového připomene. Netýkalo se to pouze mladých lidí, jak by si někdo mohl myslet, ale i těch starších. Šlo samozřejmě o přeložení a něco takového odmítnout nebylo jen tak. Finta, jak se z toho vyvléct, samozřejmě byla a jaká už pojednává tento příběh, kde je v rámci ideologie, jako obvykle, do patřičné problematiky zahrnuto daleko více věcí. Finále příběhu tedy v žádném případě nemůže překvapit, čímž je timto moralizační opět naplněn. Snímek je tedy určen především pro náročného diváka, který rozumí aspektu dané tvorby. Ostatní se budou nudit. ()

GIK 

všechny recenze uživatele

Ty rozhovory šly v 90 % úplně mimo mě. Politika, koncentráky. V každý větě alespoň malinkatý politikaření. Takhle se snad nikdo nebaví. Snad jen příslušníci V.I.P. svazácké kavárny a ještě ne furt. Úplně mimo realitu. Klanění se vykukovi, kterého nikdo pořádně neznal. „I ty dvě hodiny mi stačily, abych ho perfektně poznal.“ Otec emigrant: „Vrátím se, až tady zvítězí proletářská revoluce.“ – to snad nemohl nikdo myslet vážně. Kašlu na manželku s malým děckem. Soudruzi jsou přednější. Sakrování, k.fixování a braní Božího jména nadarmo nesmí chybět ani v uvědomělých politických rozhovorech komunistických inteligentů. Tento uměle vytvořený virtuální pohádkový hrdina se fakt nepovedl. „A mohl se mu vůbec někdo podívat zpříma do očí?“ Je to podle divadelní hry. Nikdo na ní nechodil. Ale soudruzi museli nějak zdůvodnit díru v rozpočtu a tak natočili film. Věřili, že si každý řekne: „Vida, oni podle toho natočili i film. Tak to zas nemohlo bejt tak špatný!“ Jirásková se hezky usmívá. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (7)

  • Ve filmu zazní slovo „lufťáci“. Toto slovo pochází z německého „luft“ (vzduch). Lufťák je slangové slovo označující každého, kdo přijel z města za čerstvým vzduchem na venkov. (sator)
  • Filmovanie prebiehalo v Prahe a Černošiciach. (dyfur)
  • Vlach (Josef Langmiler) má tranzistorové rádio Tesla T60, jenž bylo vyráběno v letech 1960/1961 Teslou Přelouč. Cena v obchodech byla 510 Kčs. (sator)

Reklama

Reklama