Reklama

Reklama

Zóna soumraku

  • USA Twilight Zone: The Movie (více)

Čtyři renomovaní hollywoodští režiséři vyprávějí různé hororové či sci-fi příběhy a prozkoumávají tak prostor za hranicí reality ve své vlastní verzi klasických příběhů z kultovního seriálu Roda Serlinga.
 Čtyři hororové či sci-fi příběhy natočené čtyřmi slavnými režiséry, zpracované na motivy populární televizní série Roda Serlinga, navíc okořeněné vtipným prologem a epilogem. V prvním příběhu se setkáme s velkohubým byznysmanem, jenž z duše nenávidí židy, černochy i asiaty. Ten je jednoho večera nevysvětlitelným způsobem transportován zpět do roku 1940, kde je ve Francii pronásledován Nacisty. O deset let později se ocitá coby afro-američan uprostřed shromáždění Ku Klux Klanu a nakonec se objeví v šedesátých letech jako Vietnamec ve Vietnamu. Ve druhém příběhu přijíždí starý muž do domova důchodců a záhadně způsobí, že přání tamních obyvatel se stávají skutečností - pomocí nějakého podivného kouzla je reinkarnuje do jejich mladších já. Ve třetím příběhu mladá žena sveze záhadného desetiletého chlapce domů, ovšem uvízne s několika dalšími lidmi v alternativní realitě, kterou chlapec vytvořil ve své fantazii. Čtvrtý příběh sleduje cestujícího v letadle, který vidí podivné stvoření na křídle, jenž se snaží letadlo zničit. Nikdo mu však nevěří. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (68)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Prolog je jen dlouhá předehra k Aykroydově lacinému bububu, ale v samém konci filmu si najde své opodstatnění. Segment 1: Lekce rasové snášenlivosti jak od Džamily Stehlíkové a že by ji někteří tady potřebovali.. Dobrý nápad, neexistující vyvrcholení, což lze logicky přičíst tragické nehodě během natáčení. Segment 2: Moc zubních protéz, moc dětiček, moc Spielbergovy sentimentality - Abe Simpson by se v tomhle domově pro seniory cítil nesvůj. První počin Stevena, kdy se musel obejít bez Johna Williamse, jinak dobrou myšlenku ruší herecké výkony, jenž bych připsal nadužívání cannabisové masti na klouby. Segment 3: Danteho peklo infantilní nudy, kde stojí za povšimnutí snad jen tvářička Kathleen Quinlan. Někteří herci si zjevně půjčili cannabisovou mast od kolegů z předchozí povídky. Segment 4: Na křídle je mužik! Mr.Panika J.Lithgow vypěstoval povadlou růži mezi trním - řeknu vám, nechtěl bych s ním cestovat v jednom letadle.. Suma sumárum, k seriálu mě to ani v nejmenším nepřilákalo.. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

4 režiséři, 4 různě vystavěné příběhy, ale pouze jeden zajímavý. TV ptákovina, lákající slavnými jmény ve svých režijních začátcích. Vyjma posledního Millerova příběhu (mimochodem parodovaným v jednom díle Simpsonových) jednalo by se o 4 nesnesitelné a ničím zajímavé historky. Ani Spielberg a jeho Peter Panovská variace, nezabaví. ()

Reklama

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Titul "Zóna súmraku" (Twilight Zone: The Movie) je kolekcia štyroch krátkych poviedok. Každú z nich natočil iný režisér. Prvý príbeh je z dielne Johna Landisa, druhý zrežíroval Steven Spielberg, pod tretím je podpísaný Joe Dante a posledná epizóda vznikla pod režisérskou taktovkou George Millera. Sú to zvučné mená, skúsení profesionáli, ktorí už mali niečo za sebou. Preto som očakával, že sa budem výborne baviť. Ale nezačalo sa to dobre. Úvodný epilóg bol zdĺhavý a otravný. Prvý príbeh o zarputilom rasistovi, ktorý sa zacyklil v čase, bola hlúposť. A ani nasledujúca story o omladnutých dôchodcoch ma veru neoslovila. Našťastie pri treťom príbehu o malom ukrutnom faganovi, čo vťahuje ľudí do svojho fantasmagorického sveta, som sa začal zabávať. No a na konečné tri hviezdičky to celé napokon vytiahla veľmi podarená štvrtá epizóda o nočnom lete plnom hrôzy. *** ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

PROLOG - Ten se mi ze všeho líbil asi nejvíc. Byl krátký, ale nenudil, dobře se mi na něj dívalo, pointu má vtipnou a na svou krátkou stopáž naprosto dostačující... Akorát teda nevím, kdo ho točil (4*) LANDIS - Na jednu stranu v tom Landis poznat je a dobré nápady to má, ale zase na druhou stranu, vyznění a pointa celého segmentu působí přesně tak, jak tu trefně napsal uživatel dobytek - "Rasismus je špatný, áno?" (2,5*) SPIELBERG - Dlouhou dobu jsem nevěděl, jestli se mi tenhle remake Kick The Can líbí nebo ne. A vlastně to nevím doteď. Na jednu stranu to má scénář, ve kterém se snad úplně všechno děje jen z vůle scénáristy a na zobrazení depresivního života v domově důchodců to z vysoka kašle (přičemž v orginálu tohle zobrazené je a díky všemu tak vynikne), takže to vypadá jak od béčkové verze Spielberga Rona Howarda, ale zase na druhou stranu to má lepší zakončení a pointu, ve které to poselství, že věk je jen číslo, vyzní mnohem líp. Tož nevím, asi průměr, po filmařské a herecké stránce to má Spielberg tradičně slušné. (3*) DANTE - Začne to naprosto skvěle a taky nejasně v tom, o remake jaké povídky z Twilight Zone se bude jednat, jenže jak hlavní postava dorazí do toho domu, jde to celé do háje. Asi to mělo být vtipné, ale mě to spíš přišla jako dehonestace originálu, ze kterého Dante udělal strašnou kravinu. (2*) MILLER - Po křídle letadla už naštěstí nepochoduje potomek opičáka a retardovaného eskymáka, ale příšera, co jako příšera skutečně vypadá, což je jenom dobře. A dobré taky je, že pasažéři letadla nejsou jen křoví, jako tomu bylo v originále. Jenže si nemůžu pomoct, ale Millerův akční styl režírování mi do toho námětu moc neseděl a díky tomu mi tolik nesedl ani tenhle segment. Verze ze Simpsonových u mě pořád vyhrává na celé čáře, ale i tak si myslím, že se ten remake povedl víc než originál. A není to jen mnohem líp vypadající příšerou, ale taky tím, že ta pointa vynikne značně víc. (3*) CELKOVÉ HODNOCENÍ - Je to dost průměrná antologie, která originální Twilight Zone sahá sotva po kotníky, nicméně kromě jedné nové povídky je z těch tří remakových jen jedna, která je lepší než originál (a to taky kvůli tomu, že originál strašně zestárl) a ty zbylé dvě se jejich kvalitám ani nepřibližují. Ale bylo zajímavé vidět jejich osmdesátkové podání, i když mě můj největší favorit celkem zklamal... 3* ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

John Landis do tohoto filmu přispěl docela dobrym, ale zároveň hodně krátkym (natolik krátkym, že ho ani nebudu hodnotit samostatně) prologem a k tomu přidal první povídku, která mi připadala asi jako reklamní billboard s nápisem "Rasismus je špatný, áno?" (prolog + první povídka) - 45% ~ První povídka teda nebyla nic moc, ale to jsem netušil, co mě ještě čeká. Dále následujou dvě pohádky... První z nich natočil Steven Spielberg a přestože je to pohádka o kouzelnym dědečkovi, která se odehrává v domově důchodců, tak tam Spielberg umístil svoje obligátní stádo harantů. Ten člověk je prostě pedofil. Aspoň trochu to zachránil Scatman Crothers. - 20% ~ Další pohádku natočil Joe Dante a tahle pohádka mi přišla ještě blbější, než ta od Spielberga a to už je teda silný kafe. Nezachránilo to vůbec nic. - 0% ~ Nakonec mi aspoň trochu spravila náladu poslední povídka od George Millera. Tahle povídka taky byla jediná, která se mi opravdu líbila. Mimochodem taky byla parodovaná v Simpsnech v jednom z čarodějnických dílů. - 80% ~ Shrnul bych to jednou větou... Podívejte se na prolog a potom až na poslední povídku. ()

Galerie (60)

Zajímavosti (9)

  • Zmínka o poručíkovi Neidermeyerovi je odkazem na film Animal House (1978), který také režíroval John Landis. (Chatterer)
  • Když Anthony používá své schopnosti, zazní hudební doprovod z arkádové videohry Tempest (1983). (Chatterer)
  • Ve filmu si zahrál malou roli i producent Frank Marshall. (Chatterer)

Reklama

Reklama