Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dvaja profesionálni zlodeji, Porter a Resnick, naplánujú jednorazovú akciu priamo v uliciach mesta, pri ktorej by mohli zinkasovať až pol milióna dolárov. Úspešne olúpia čínsku mafiu o 140 tisíc, no keď má prísť k deleniu peňazí, všetko sa zvrhne. Resnick kvôli finančným pohľadávkam syndikátu svojho parťáka podrazí a tým ho pripraví nielen o polovicu peňazí, ale aj o život... aspoň to si všetci mysleli. Porter sa však vracia – drsnejší a neústupnejší ako kedykoľvek predtým. A chce svoj podiel.

Dlhých sedem rokov museli diváci čakať na pôvodnu verziu temnej kriminálky ODPLATA, ktorá bola v roku 1999 prestrihaná na požiadavku producentov, ktorí považovali Helgelandov režijný debut za príliš brutálny. Scenárista oscarového L.A. CONFIDENTIAL bol z pozície režiséra vyhodený a nahradený Johnom Myhrem, ktorý znova natočil tretinu filmu. Nová a vylepšená ODPLATA je výsledkom niekoľkoročnej práce Briana Helgelanda, ktorý chcel divákom predstaviť svoj film – v takej podobe, akú mali zhliadnuť už pred rokmi. (Visáč)

(více)

Recenze (246)

PauloZ 

všechny recenze uživatele

Stejní herci, stejná zápletka, stejné město, stejné barevné filtry, ale přesto trošku jiný film. Škoda, že už si pořádně nepamatuju první film, abych mohl pořádně srovnat. Konec je ovšem úplně jiný a tím i samotný film vyzní odlišně. Brian si vydobil verzi podle vlastní vize a rozhodně to měl vymyšlené parádně a gangstersky rafinovaněji, než v původní verzi z roku 1999. I když je to vesměs stejné, tak je to skvělé a Mel vypadá po 7 letech v totožné roli naprosto stejně!! Jak vzhledově, tak herecky. Hodnocení ale vyšší nedám, protože zážitek z toho mám vesměs stejný a v některých ohledech je původní verze brutálnější (probuzení na "řeznickém" stole!). Rád jsem to viděl, je to drsná a nekompromisní gangsterka, kterých není nikdy dost! Navíc je zajímavé vidět stejný film s jiným přístupem. Mel opět exceluje ve všech ohledech a je jen škoda, že měl tak dlouhou hereckou pauzu a mi pravděpodobně přišli o několik skvělých Gibsonovek. Po combacku se mu zatím moc nedaří :( ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Nejprve jsem samozřejmě několikrát viděl verzi z roku 1999 aniž bych tušil, že Payback měl původně vypadat takhle. A musím říct, že režisérská verze (tedy verze původního režiséra) se mi líbí o něco málo víc. Ubyl trapný, kvazimarlowovský hlas vypravěče, originální scéna v kuchyni s paní Porterovou má mnohem větší šťávu, a konec na nádraží s kápem Bronsonovou sice není tak sofistikovaný jako ten s kápem Bronsonem, jeho synem a jeho muži na zabití, zato je méně hollywoodský, vlastně je úplně nehollywoodský. Byl jsem nejvíc zvědavý na postavu Lucy Liu a těšil se na nějaké její případné (staro)nové scény, ale ta zůstala bohužel beze změn. Je zajímavé dát si oba filmy vzápětí po sobě a porovnat je (jako jsem to právě udělal já). Jen stejně jako minule - místo Gibsona bych si pro roli Portera uměl představit spoustu vhodnějších herců. ()

Reklama

Shit 

všechny recenze uživatele

Payback: Straight Up má prakticky totožnej děj jako původní verze, o nic víc drsnější ani lepší, prostě stejný a jestli tam byly nějaký scény navíc, tak sem si jich nevšim, nicméně to co doznalo razantní změny, to je konec, je úplně, ale úplně jinej než v původní verzi, ale jestli je lepší a drsnější? Podle mě ne, já mam radši ten klasickej, tady je to taková hodně velká rychlovka. Ty legendy o tom, že je tenhle Director's Cut daleko větší masakr než původní verze, je jen báchorka ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Jiný přístup, jiný film. Je mi jasné, proč si Helgeland léta tvrdohlavě prosazoval svoji verzi, i když ta původní došla tak dobrých ohlasů. Jeho vize Porterovy cesty se nese v podstatně temnějším duchu (i když tu nejsou „tři malá prasátka“). Zmizel modrý filtr, zmizely voicovery, zmizel Kris Kristofferson a posledních třicet minut (pro verzi z 99tého bylo po odvolání Helgelanda přetočena téměř polovina filmu). Zatímco sestřih z 99tého tíhne zvoleným stylem spíše k tarantinovkám a ritchiovkám, Director's Cut je čistá noir záležitost, která mi svým finále připomněla excelentní přestřelky z Neúplatných. Vzniká tak unikátní situace, kdy máme dva filmy na jedno téma, s jedním základem a mnoha stejnými scénami a přesto jsou oba filmy ve výsledku naprosto rozdílné, co se fílingu týče a oba jsou naprosto vynikající… něco podobného ve filmové historii nepamatuju. ()

jojinecko 

všechny recenze uživatele

Matne si spomínam na "pôvodnú verziu", z ktorej bol Helgeland vykopnutý z režisérskej stoličky. Je mi sympatická snaha a nezdolnosť tohto chlapíka za každú cenu dotočiť svoju verziu. Podľa toho vysokého hodnotenia asi spravil dobre, napriek tomu, mne sa zdá to vysoké percento brutálne prestrelené... Jednoduchý a trefný názov tak priamy ako celý predvídateľný storyline, Gibson je drsný jak sviňa a nemá zľutovanie s nikým, je to tak akurát akčne "coolové", záporáci drsní a drsnejší, vizuál chladných a studených filtrov..ale to všetko mi nevybočuje z radu štandardne dobrého trileru, ktorých by som napočítal viac... ()

Galerie (6)

Zajímavosti (3)

  • Porter (Mel Gibson) používá ve filmu zbraň Smith & Wesson Model 29 ráže .44 Magnum. (dc125)
  • Filmovanie snímky prebiehalo v amerických mestách Los Angeles a Chicago a trvalo od 10. októbra 1997 do 27. januára 1998. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama