Režie:
Edgar WrightKamera:
Bill PopeHudba:
Nigel GodrichHrají:
Michael Cera, Mary Elizabeth Winstead, Kieran Culkin, Chris Evans, Ellen Wong, Anna Kendrick, Brandon Routh, Alison Pill, Jason Schwartzman, Johnny Simmons (více)Obsahy(2)
Dvaadvacetiletý Scott Pilgrim je poněkud nevyzrálý mladík, který hraje v rockové kapele Sex Bob-Omb. Zrovna je bez práce a chodí s roztomilou středoškolačkou. Všechno je skvělé, dokud mu do života nevstoupí úžasná a nebezpečná Ramona Flowersová. Po uši se do ní zamiluje a začne plánovat společnou budoucnost. Scott brzy zjišťuje, že jeho vysněná dívka si životem nese velmi neobvyklé břemeno. V cestě ke štěstí mu totiž stojí sedm bývalých Ramoniných partnerů, kteří ovládají její milostný život a udělají cokoli, aby byl okamžitě odstraněn každý další nový nápadník. Pokud chce Scott získat svou lásku, bude muset všechny expartnery zničit dřív, než oni zlikvidují jeho. (TV Nova)
(více)Videa (4)
Recenze (1 582)
Jsou snímky, na které názor dozraje a jsou takové, které se ani po čase nehnou. V době vzniku jsem se filmu, ve kterém bude hrát punk, rock, parta sympaťáků a na motivy komiksu se ve videoherním hávu budou vyřizovat účty s expartnery, nemohl dočkat. Přemluvil jsem k návštěvě kina kamarády a došlo k noční můře každého zdejšího diváka. Zatímco trailery takřka nepolíbení přátelé se slušně bavili a děkovali za tip, já si mohl hlavu ukroutit a k průměrnému hodnocení jsem se došplhal jen horko těžko s přihlédnutím k neodolatelnému Culkinovi a obrovskému množství vizuálních nápadů. Nechápal jsem, co taková sebranka krásných holek v čele s Envy a s Ramonou mohla nebo může vidět na motajícím se cucákovi bez charizmatu, kterého ještě navíc hraje Michael Cera. Do toho mě rozčarovaly repetitivní souboje, eticky problematický konec, zkrátka jsem nemohl přestat remcat. Pokaždé, když v následujících letech Scotta někdo zmínil, často v nadšeném vzpomínání na bezuzdnou podívanou plnou legrace, vrtalo mi hlavou, proč právě mně není souzené si s panem Pilgrimem potykat. Proto jsem se s ním po třinácti letech setkal znovu - a dopadlo to naprosto stejně. Nemůžu vystát hlavního hrdinu, nerozumím dějové úloze Knives, snad jen těch začínajících, v budoucnu o poznání slavnějších hvězd, tu vnímám ještě víc. Beru reprízu jako nečekaně nutnou přípravu na animovaný seriál, který vypráví stejný příběh, ale jde na to naštěstí úplně jinak, ale s tímhle jménem se v hrané podobě už naštěstí kamarádit nebudu. ()
Enormní porce nápadů a originálních drobnůstek, vizuální nátěr, prostě přestylizovaná rychlopalba, která se snaží vystihnout život trendy-mládeže. Videohry, comicsy, hudební kluby a láska. Přese všechnu chytlavost mi v hlavě bušila otázka "Proč?". Proč utopit takovou tsunami drobných radostí do banální storky, která má hloubku plošinové gamesy a nestihne strhnout ani během romantických pasáží? Proč Wright plýtvá svou kreativitou na takovou píč... pardon, geekovinu? Pilgrim je líbivá a hravá jednohubka, nic víc. Když už do opulentní a "progresivní" slepé uličky, do které obyčejný lid nechodí, pak se Speed Racerem. Místy už lehce odzívaných 65%. ()
Suverénně nejslabší Wrightovka, prohra na přerušované čáře a rozhodně jedno ze zklamání roku. Scott Pilgrim je technicky brilantní, herecky zábavný a z hlediska videohernosti dotažený k takřka dokonalosti. Co je to ale platné, když to nefunguje jako film? Od druhé poloviny začne být až bolestně monotónní a dějově neprovázaný, finále je pak vlastně hrozně na prd. Kadence fórů je asi tak třetinová oproti tomu, co nabízel potenciál a ve finále jej vlastně drží nad vodou pouze teplý Wallace v podání skvostného Culkina. Ten ale nemá nic společného ani s hlavním dějem, ani s videoherní stylizací... V důsledku vlastně podobný příklad, jako Sin City. Film jasně dodržující pravidla daná předlohou / stylizací, která jsou ale pro filmové vyprávěcí principy nepoužitelné. Nemluvě o značně podivném a nedotaženém vnitřním vesmíru (kde lidé umírají, rozpadají se na penízky uprostřed davu a levitují, ale nikomu to nepřijde divné) ()
Co čekat od režiséra Soumraku mrtvých a Hot Fuzz, když se rozhodne vyprávět o krizi dospívání? A vlastně si člověk i touto otázkou i odpoví. Edgar Wright by si z fleku mohl založit univerzitu a vyučovat na ní kurz "Jak převést komiks na plátno." Protože s takovou důslednou a do puntíku dotaženou adaptací nepřešli ani pánové Raimi, Nolan, Rodriguez či Snyder. A to je co říct. Nejspíš budu osamocen, ale mě si film získal spíš svým tématem, než svým zpracováním. Tak trefný komentář k době, kdy mladí muži poznávají svět, jsem tedy nečekal. ()
V detailech úžasně zábavné, jako celek ale nefunkční a nudné. Děsivá kombinace, kterou bych zrovna od tohoto snímku nečekal. Mrzí mě to vážně moc. Rád bych to tak neviděl, ale když si vzpomenu na nedávný Kick-Ass (který se mi i přes zásadní odlišnosti pořád vybavoval), tak ty čtyři prostě nedám. 60%/70% PS: Ať už Cera PROBOHA hraje něco jiného než svou sto padesátou osmou figuru roztomilého klučiny. Já už opravdu NESNESU další film s ním. A to mi byl vážně sympatický. Kdysi. ()
Galerie (141)
Zajímavosti (68)
- S výjimkou Gideona Gravese (Jason Schwartzman) se v celém filmu neobjeví žádná krev, zlomeniny nebo jakékoliv zranění. (Foox)
- Během postprodukce ukázal Edgar Wright hrubý sestřih snímku Quentinu Tarantinovi, Jasonu Reitmanovi a Kevinu Smithovi. U všech se setkal s kladným ohlasem. (darek kartac)
- Budova, u které Lucas Lee (Chris Evans) natáčí film, je Casa Loma, pro filmaře v Torontu jedna z nejatraktivnějších lokací. Ve filmové sérii X-Men (od r. 2000) například ztvárnila Xavierovu školu pro mutanty. (Othello)
Reklama