Režie:
Andy MuschiettiScénář:
Christina HodsonKamera:
Henry BrahamHudba:
Benjamin WallfischHrají:
Ezra Miller, Michael Keaton, Sasha Calle, Ben Affleck, Michael Shannon, Kiersey Clemons, Maribel Verdú, Ron Livingston, Jeremy Irons, Rudy Mancuso (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Ezra Miller se představí v roli Barryho Allena alias Flashe, který ve vůbec prvním samostatném filmu o superhrdinovi DC překonává hranice svých superschopností. Barry Allen použije svou superrychlost, aby změnil minulost, ale jeho pokus o záchranu rodiny vytvoří svět bez superhrdinů a donutí ho závodit o život, aby zachránil budoucnost. (Vertical Entertainment)
(více)Videa (5)
Recenze (518)
Zjistil jsem, že mě ty komiksovky přestávají bavit, pokud to však není Erkovéj nářez ve stylu Suicide Squad a Deadpoola, ale tohle je jen další z řady průměrných originů, kde potěší pár starých postav ( Keaton, Shannon), ale jinak mě to příliš nestrhlo. Humor mi nesednul, akce mi sedly jen dvě ( úvodní slow motion scéna s miminama je zábavná) a samotné finále je taky slušné, to mezitím však příliš nestrhne a plyne tak nějak bez většího zaujetí, avšak je to o něco zábavnější než třeba Doctor Strange. Multiverse je tu podán překvapivě přehledněji než v Marvelu. Jako jednohubka je Flash v pohodě, ale nic k čemu bych se vracel. 6/10. ()
Spoilery. Tvorcovia si zjavne absolútne uvedomili, že Ezra Miller nesedí každému a tak na to rafinovane upozorňujú priamo vo filme, aby kritikom vzali víchor z plachiet. Niektoré veci v scenári ma rušili. Barryho spolubývajúci tvrdia, že Batman existuje, ale zo stavu jeho sídla (a samotného Brucea) je zjavné, že dlhé roky nie je aktívny. Čo ostatne explicitne povie aj on sám. Jasné, brané od slova do slova spolubývajúci povedali len to, že existuje. Netvrdili, že je aktívny. Ale i tak ma to rušilo. Rovnako vzhľad jeho sídla: v jednej chvíli vyzerá ako z Hammer hororu a v nasledujúcej (s Karou) ako slnečné miesto so skvelou záhradou z katalógu Nehnuteľnosť roka. Rovnako som nepochopil, prečo Flashovi neskôr nehorí oblečenie, hoci je jasne prízvukované, že počas neho nesmie mať na sebe bežné oblečenie. Barry odpadne, keď prvý raz vidí Batmana, pritom žije vo svete, v ktorom netopier existuje a on sa nielenže práve nachádza v jeho dome, ale o tom aj vie (dokonca sa s ním pred chvíľou rozprával!). Nie je to nič strašné, ale zaráža ma, že je štúdio ochotné narvať 2OO (dvesto!) miliónov do filmu a neustráži si takéto hovadiny. Inak je Flash temer skvelá jazda. Najlepšie nepozerať trailery a nechať sa prekvapiť zvratmi a cameami (pri N.C. a obrom pavúkovi padnete na zadok, ak poznáte legendárnu prednášku Kevina Smitha). Postavy sympatické, Sasha Calle je najlepší supermanovský kastingový ťah od Christophera Reevea z r. 1978 (vrátane), akcia bombastická (nie až tak prehnaná, ako od Snydera), vizuál nádherný farbený (Flash je popri Green Lanternovi po stránke výrazných farieb asi najkrajším mainstreamovým superhrdinom), parádny soundtrack, zábavné blbinky (rezanie uší, meter, beh naprázdno po hale), plno scén prekvapivo dojemných, pôsobivých, mrazivých a silných. Dostala ma nepredvídateľnosť deja. Absolútne ma ale (žiaľ negatívne) zošokovalo finále, ktoré je síce (rozumne) komorné, ale predchádza mu monumentálna bitka na púšti, na ktorej je vidno buď drastické pretáčanie, alebo drastické prestrihávanie. Najskôr oboje. To je vidno aj na ďalších veciach (napr. Keaton nemá Alfreda... ako sa to stalo, zomrel, odišiel, ak odišiel, tak prečo odišiel, ak zomrel, ako zomrel, mohol za to Bruce?). Vinou toho po sebe púštna pasáž zanechá viac otázok, než odpovedí a tri-štyri postavy nielenže nemajú uspokojivé konce napriek tomu, že UMRÚ (!!!). Ony nemajú ŽIADNE konce resp. majú tak drastické konce, že som spadol z gauča a tri dni som následne bezbranne preležal na zemi. ()
#13 DCEU. Po dekádě od Man of Steel jsem se dočkala hraného Flash(pointu). Animovaný The Flashpoint Paradox nebyl vůbec špatný, v sekvenčním umění to byl výrazný event v roce 2011 určený k restartu v DC, na který navázala celá ta slavné éra The New 52. A samozřejmě jsme viděli na stejné téma i seriálový crossover ve světě Arrowverse. Ale podobně složité téma přišlo jednoduše moc pozdě. Povrchní filmoví diváci, kteří odmítají číst komiksové předlohy, a kteří normálně plní pokladny, jsou ztraceni. Ti, kteří odmítají animáky a seriály, polovinu toho propojeného světa nechápou. A proto se nedaří ani v kinech. Ok, sama za sebe musím říct, že jsem cele nadšená z návratu Batmana 89 (a Batmana 97), absolutně mi nevadí Ezra Miller, jsem naprosto spokojená ze všech zápletek kolem Michaela Shannona, užila jsem si další scénu s Gal Gadot... Je toho hodně, co mi sedlo, samozřejmě milion poct filmové minulosti DC. Jenom tu sběratelskou Barbie s tváří Sashy Calle tentokrát vynechám, protože Supergirl je jen jedna. Za mě tedy velmi dobré, mohlo to být geniální, kdyby šlo o plánovaný vrchol celé filmové DC dekády už od počátku, ale rozhodně to není prohra. ()
Tak tohle bylo něco strašně špatného a velmi těžce stravitelného. Snímek jsem zhlédl asi na 3 fáze, protože 2 hodiny bych v přítomnosti toho slizkého homosexuála Ezra Milera rozhodně ve zdraví nepřežil. Z celého DC Univerza to byl bezesporu ten nejotravnější člen. To jsem ovšem netušil, že jeho 18letá verze z paralelního vesmíru bude ještě o několik řádů otravnější. Příběh je neskutečně špatný. Bytostně nenávidím všechny možné verze batmanů a jiných superhrdinů z jiných vesmírů, neboť je zde tvůrčí tendence zastoupit všechna pohlaví a barvy. Byl jsem tedy dost zaskočen, že jsme se dočkali Superwoman v bílé variantě, protože pořádná gorilka s afrem bylo to poslední, co téhle sračce chybělo k dokonalosti. Linka s Batmanem byla rovněž enormně trapná. [15 %] ()
-Některé věci nemají řešení, je třeba nechat je plavat.- E. Miller je mi extrémně nesympatický, což jsem se snažil skousnout. Hlavní motiv filmu je jasný - láska. V kultuře je jí tolik, že už je na ni (v kultuře) asi leckdo alergický, případně je vůči ní imunní. Mně se ale líbilo, že zde je dána do protikladu se sobectvím. A není to vůbec jednoduché, máme-li se vzdát někoho pro druhé...ne, není. Jako celek je film nevyvážený, na druhou stranu plyne přesně tak jako příběh v comicsu, čehož si zejména nečtenáři comicsů nebudou vědomi. Osobně bych vystřihnul půl hodiny žvanění, byť chápu tu potřebu vysvětlovat, jelikož tenhle film není pro starý. Nejvíce se mi líbila scénka s nemluvňaty, která by obstála jako samostatný kraťas. Návraty do minulosti a snaha o nápravu čehokoliv jsou ve filmu poměrně stará věc, koneckonců je tu i odkaz na kultovní Návrat do budoucnosti. Výborná byla camea, asi inspirace v jednom z posledních Spidermanů, a v rámci Supermanů mě potěšili ten doposud (i po dlouhých letech) stále nejlepší i ten, co si ho nikdy nezahrál, ale moc by býval chtěl...tak si alespoň střihnul Draculu a nyní cameo. Nechci se nikoho dotknout, ale pro ty, co byli hrubě nespokojeni, tenhle film určen nebyl, páč už jsou věkem jinde... z velmi dobré muziky mě nejvíce potěšili The Cult. ()
Galerie (33)
Zajímavosti (47)
- Jedná se o první celovečerní snímek od režiséra Andy Muschietti, který není horor. (wesi96)
- Poprvé se postava Flashe objevila v roce 1940 v komiksovém sešitu "Flash Comics #1". (Bube1)
- Vo filme sa nenápadne objavil aj Nikolaj Coster-Waldau, je to okoloidúci, ktorému mladý Barry (Ian Loh) ukradne kúsok pizze po tom, čo prvýkrát získal svoje schopnosti. Predtým spolupracoval s režisérom Andym Muschiettim vo filme Mama (2013). (Arsenal83)
Reklama