Režie:
Tom TykwerScénář:
Eric Warren SingerKamera:
Frank GriebeHrají:
Clive Owen, Naomi Watts, Armin Mueller-Stahl, Ulrich Thomsen, Brían F. O'Byrne, Patrick Baladi, Haluk Bilginer, Luca Barbareschi, Jack McGee, James Rebhorn (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Agent interpolu Louise Salinger a zástupkyně státního návladního Eleanor Whitmanová bojují proti chobotnici v podobě mocné světové banky IBBC, jejíž chapadla sahají do policie, politiky, soudnictví i všech možných světových válečných konfliktů. Každý, kdo se proti bance postaví, buď zmizí, nebo zemře. Svědky, kteří by zastavili chystaný obří obchod se zbraněmi, vyšetřovatelé ztratí ihned, jak je najdou. Pátrání po podezřelých finančních tocích je zavede do Berlína, Istanbulu a Milána. Salinger zjistí, že si banka najala minimálně dvakrát za sebou stejného vraha, aby ji zbavil nepohodlných lidí. Vyšetřovatelé jsou nájemnému vrahovi na stopě, ten se tak pro svého zaměstnavatele stává nebezpečný a je nutné se ho okamžitě zbavit. Urputné vyšetřování se postupně mění v boj o holý život. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (443)
Někdy si při pročítání komentářů a diskuzí u filmových děl říkám, jak nás filmové fandy zkazila nepřeberná nabídka televizních programů a digitální éra, která umožňuje stahování a tím i zahlcení diváků a z toho vyplývající pocit přesycenosti. Nové filmy a seriály, které se nemůžou opřít o pocit nostalgie, takže ztrácí výhodu pořadů viděných kdysi v dětství, pak dostávají často jen průměrné hodnocení, i když jde o velmi slušnou práci. International není z těch přelomových snímků, které se budou objevovat a citovat v odborné publicistice, a přední kritici o nich nenapíšou objemné eseje. Představuje nicméně dobře zvládnutou žánrovku, kterou z mého pohledu do čtyřhvězdičkové kategorie katapultuje Owenovo charisma a jeho špičkové zapálené herectví. Pravda, scénář nepatří k těm objevným, ale neobsahuje na druhou stranu ani logické kotrmelce a díry. Kvalitní dialogy, slušná psychologie postav a jejich přesvědčivá motivace, napínavá divoká přestřelka v prostorách muzea, za kterou by se nemusel stydět ani špičkový akční film. Nemám zkrátka důvod jít pod 75 % celkového dojmu. ()
Tom Tykwer má už čo-to ako režisér za sebou a tak sa nečudujem, keď si s prehľadom poradil aj s takýmto zložitým námetom. Keď si vezmeme fakt, že film strieda lokácie (Berlín, Lyon, Miláno, Luxembursko, New York, Istanbul) ako na bežiacom páse a necelé dve hodiny ubehnú ako voda, tak film pôsobí pomerne uceleným a vyrovnaným dojmom. Vyšetrovanie naberá otáčky hneď od začiatku, dej je aktívny a svižný, žiadnu pauzu divákovi nedopraje, naopak postupom času sa stupňuje adrenalínová atmosféra, pribúda napätie a originalita. A keď sa už zdá, že na film nebudú odo mňa putovať žiadne reklamácie, tak v tom prišiel záver. Podradné ukončenie skvelého filmu úplne zhnusilo môj výsledný dojem. Skosený záver a môj rozseknutý dojem trošku upravili záverečné titulky, no stále som bol v nemilom úžase. Našťastie som si rýchlo spomenul čo všetko sa dialo predtým. Akí boli herci skvelí, ako šalamúnsky si Tykwer poradil so spletitým a neľahkým scenárom, aká zaujímavá bola kinetická práca kamery, ako dokonale (šialene, božsky) bola zvládnutá prestrelka v berlínskom múzeu a akú jednoduchú a mrazivú hudbu tvorcovia použili; a tak môžem s čistým svedomím dať vyššie hodnotenie, za ten záver by si ale tvorcovia hold zaslúžili pár faciek. 80%. ()
Renomovaný tvůrce Tom Tykwer předkládá divákům poměrně zajímavou hru a kvalitní řemeslo, ale nesnaží se zrovna o to, aby pro ně ona hra byla snáze stravitelná. Leccos zbytečně komplikuje, scénář je odtažitý, místy nedotažený a hlavně ukecaný, jistá odtažitost a nezúčastněnost sálá i z ústředního dua Owen-Watts.. všechno je to minimálně škoda, protože třeba přestřelka v Guggenheimově muzeu je naprosto výživná, invenční a oproti zbytku filmu tak naštěstí zapamatováníhodná. Konspirace bílých límečků mě nicméně tentokrát do kolen nedostaly.. ()
Clive Owen je nejlepším dekadentním hrdinou, kterého světová plátna kdy zažila, takže mi jeho póza jako agenta, který čekuje v televizi Jamese Bonda a hraje si na něj, moc nesedla. Snad až závěr je v jeho stylu, ale i ten dopadá zbytečně sentimentálně. __ Naomi Watts je pouze na okrasu, hrát umí, ale tady nepředvedla nic, ale ono hrát druhé housle a jenom na nich škvrdlat šmitcem by se mi za ty prachy taky líbilo :-) __ Chyběl mi pořádný záporák a lépe vykreslené bankovní "zlo", takže ani nechápu, proč to hodnotím tak vysoko, asi z lásky k tykwerově Lole běžící o život nebo True :-)) ()
Tom Tykwer je pořád výborný režisér, avšak natočil politický krimithriller ražení, které už tady mockrát bylo. Komplikovaný děj o marném boji agentů Interpolu s bankéři se sklony k likvidaci nepohodlných lidí je na hraně snesitelnosti, scéna masové střílečky v Guggenheimově museu už za ní. Trailer: http://www.csfd.cz/film/231489-international-international-the/videa/ ()
Galerie (45)
Zajímavosti (10)
- Guggenheimovo muzeum se mimo jiné také objevilo na začátku filmu Muži v černém (1997). (mauro)
- Vo filme možno vidieť plagáty k filmom Oko (2008), Cloverfield (2008) a Anakonda: Honba za krvavou orchideou (2004). (megajalec)
- Film je inspirován skutečnými událostmi bankovního skándálu BCCI, který se odehrával mezi 80. a 90. léty. (TomikZlesa)
Reklama