Režie:
Pierre MorelKamera:
Michel AbramowiczHudba:
Nathaniel MéchalyHrají:
Liam Neeson, Maggie Grace, Leland Orser, Jon Gries, David Warshofsky, Holly Valance, Katie Cassidy, Xander Berkeley, Olivier Rabourdin, Gérard Watkins (více)Obsahy(3)
Bývalý špión Bryan (Liam Neeson) povolí své sedmnáctileté dceři Kim (Maggie Grace) výlet do Paříže pouze pod podmínkou, že se mu bude pravidelně hlásit. Při jednom takovém telefonátu se ale stává svědkem jejího únosu. Nečeká na nic a vezme spravedlnost do vlastních rukou... (Magic Box)
Videa (3)
Recenze (2 390)
WTF?! Těžko uvěřit, že bych někdy mohl na jednom místě potkat přes třicet tisíc kreténu, kteří mají vkus zdechlé filcky. Abych citoval jednoho zdejšího uznávaného a análně znásilněného majstra svojho oboru, skutečně se nejedná o "v rámci nejčistších 'akčních filmů pohybu' dokonale efektivní pecku", nýbrž o nudnou kokotinu, která vás donutí vystřelit si mozek z lebky. Pokud si chcete opravdu užít kulervoucí akční řežbu, doporučuji sadomasochistickou dětskou pornografii. ()
"Není čas si měřit pinďoury." Ale právě naopak, teď ten správný čas nastal. Bryanovi totiž unesli dceru a dobrovolně mu ji nevrátili, takže se mohou na vlastní oči, uši, krky, lokty i kolena přesvědčit o tom, že majitelem největšího pinďoura je právě Bryan. A jelikož nejsem závistivý, tak mi ta sada speciálních dovedností připadá velmi zábavná, a pokud někdo unese mé dítě, tak se dozví, že znám někoho, kdo zná někoho, kdo tvrdí, že jednou viděl někoho, kdo se nápadně podobal Bryanovi. A s takovými známostmi bude potomek doma dřív, než stačím vyslovit obligátní: Zabiju tě, až umřeš, borůvkovej koláči. ()
NOC PLNÁ FILMŮ. 96 HODIN je překvapením roku, jež je přesně takové jako jeho hlavní hrdina: starý profesionál navracející se do akce, který se s ničím nesere a vše je ryze efektivní; přitom se to nebere příliš vážně a černý humor funguje naprosto bezchybně. "Osmdesátkový" klasický žánrový francouzský thriller neupadávající nikdy do schématičnosti či přiklánějící se ke klišé, který je ozvláštněn současným šoufl stylem bourneovských podívaných. Chytré, důmyslné a brilantní. ()
Tento film rozhodně není dokonalý, ale má šťávu, tempo, slušnou formální stránku a hlavně Liama, kterému jde jeho nezničitelnost a nezranitelnost vcelku dlouhou dobu věřit, i když směrem ke konci to skřípe víc a víc (navíc, sejmutí toho opravdu posledního záporáka bylo odfláknuté a poněkud naivní). Někdy se s tím hlavní hrdina opravdu neštve a dokončení mučení jednoho grázla či postřelení manželky špatného policajta diváka docela překvapí (protipól beznadějně milujícího otce a bezcitného zabijáka). Ve své podstatě je to samozřejmě jen přímočarý a nijak objevný akčňák, takže kritizování scénáře by teoreticky mohlo být na místě, jenže to jde prakticky u každého akčního filmu a u mě osobně vždy záleží na tom, jak dobře film dokáže tenhle handicap zakrýt. A Taken se to docela dařilo, takže na slabší 4* tenhle kousek má. ()
Takměř dokonalý film, který nezpomaluje, před ničím neuhýbá, k problémům se staví čelem a řeší je přímo a od začátku do konce jede na 110 %. Pokud chytnete niť hned od prvních minut a v té rychlosti distribuovaných informací se stihněte bryskně zorientovat jako hlavní hrdina, náramně si tuhle jízdu užijete jako já. ()
Galerie (41)
Zajímavosti (41)
- Film mal veľký komerčný úspech, čo ho vystrelilo k pokračovaniam. Zarobil si viac ako 9-násobok svojho rozpočtu (227/25 mil. USD). (Arsenal83)
- Liam Neeson v rozhovoroch uviedol, že najväčšie nedorozumenie, ktoré si ľudia z filmu odniesli, bol domnelý fakt, že Európa (a najmä Francúzsko) je miestom, kde sú mladí ľudia vystavení vysokému riziku, že ich unesú obchodníci s ľuďmi. Povedal, že niekoľko amerických rodičov mu po filme poďakovalo za to, že ich varoval pred nebezpečenstvom a povedal, že už nedovolia svojim deťom ísť na výlet do Francúzska. Neeson im však stále dohovára že nebezpečenstvo bolo vo filme veľmi prehnané, a hovorí rodičom, že by mali povzbudzovať svoje deti, aby sa z USA dostali častejšie. (Arsenal83)
- Kim Mills (Maggie Grace) má ve svém pokoji pověšenou reprodukci obrazu Clauda Moneta z cyklu „Dáma se slunečníkem“. (džanik)
Reklama