Režie:
Matt ReevesScénář:
Drew GoddardKamera:
Michael BonvillainHrají:
Michael Stahl-David, Lizzy Caplan, Jessica Lucas, T.J. Miller, Mike Vogel, Odette Annable, Anjul Nigam, Margot Farley, Theo Rossi, Brian Klugman, Kelvin Yu (více)VOD (3)
Obsahy(2)
V útulném newyorském klubu probíhá párty na rozloučenou. Jejím aktérem je Rob, který se rozhodl dát sbohem městu přezdívanému Big Apple a odjet pracovat do Japonska. Zábava je v plném proudu, digitální kamera snímá rozjařené tváře Robových přátel, jenže pak vše razancí blesku přeruší výpadek proudu a zlověstný neidentifikovatelný zvuk, který se rozléhá nad městem. Dodávka elektřiny se sice po chvíli obnoví, ale úleva je jen dočasná. Zatímco televizní reportéři spekulují o zemětřesení nebo jiné přírodní katastrofě, nedaleký horizont ozařuje mohutná exploze, znovu doprovázená tím podivným zvukem připomínajícím kvílení nějakého pravěkého monstra. Párty razantně končí, nastává panika. Špatně se ale utíká, když netušíte před čím prcháte. (Bontonfilm)
(více)Videa (4)
Recenze (1 481)
|| Scenár: Drew Goddard | Hudba: Michael Giacchio | Produkcia: J. J. Abrams, Bryan Burk | Distribúcia: Paramount Pictures | Štúdio: Bad Robot Production | Rozpočet: 25 miliónov $ | Tržba: 170,764,026 $ || Stráviteľné len vtedy, keď sa pokúsite vžiť do situácie. (Skúšal som to, len to celkom nevyšlo) Ináč je to háveď plná chýb, ktorá ťažý aj z Diary of the Dead (kamerové riešenia no aj chyby :D). A já zombíkom dávam viac, než monštrám :) ()
Odhliadnuc od (pre mna tazko uveritelnej) absurdity samotnej podstaty "inakosti" filmu - t.j. vytrvalost v natacani pri tak zivotu nebezpecnych vypatych situaciach, je Cloverfield skvelym upgrade toho, co pred rokmi naznacil (pre mna velmi slaby) Blair Witch. A nie je to len vacsou atraktivitou katastrofickeho pribehu a posilenim faktorov mediality a medialnosti, ale hlavne dorazom na maximalne vyuzitie hesla "za malo penazi, vela muziky" (viralny marketing pre tieto ucely neberiem v uvahu ;) . Efektne snimanie s vybornym zvukom dodava scenam silnu atmosferu, v dvoch pripadoch priam az fantasticku. Uz pri pozerani si sice uvedomite, ze zvoleny pristup "katastrofa skrz pohlad priameho ucastnika" so snahou o posilnenie pocitu "na vlastnej kozi" dostava trhliny v prevazne modelovo vykreslenych zmenach charakteru postav, ovsem tie su uspesne tlmene spravnym davkovanim zimomriavkovych sekvencii podnecujucim vasu vlastnu fantaziu smerom "co ak by...". Druhe pozretie uz mozno tak intenzivne nebude, ale to je irelevantne. PS: Na vytrvalych divakoch po zaverecnych titulkoch (za zvukov vybornej hudby odkazujucej na hudobne motivy z monster filmov 50´s minuleho storocia) caka maly audio dodatok... . ()
MONSTRUM je spolu s VÁLKOU SVĚTŮ a REDIGOVANÉ alespoň pro mě nejlepším filmem o 11/9, který dá divákům pocítit ten šok a neschopnost s číimkoliv této problematiky spojeným cokoliv dělat._____ Přeji si, aby se MOSNTRUM dočkalo pokračování, které nebude muset ustavovat sama sebe v multiplexech jako progresivní podívanou adaptující se na podmínky výhradně žánrové podívané, pak pro mě ten film bude vskutku geniální - takhle je "jenom" výborný. Ale to vzhledem k tomu, nakolik jsou distribuovány informace, milerád odpustím a snahu intenzifikovat originální podívanou žánrovými prvky ("Miluji tě!", zpověď na kameru aj.) funguje i přesto, že herci v některých chvílích nepůsobí moc věrohodně jako neherci_____ Koncept je nápaditý a film z něj nikdy nevypadne, je nesmyslné řešit otázku toho, nakolik dialogové scény jsou nudné a jaktože jedna z postav stále točí, protože by žádný film jinak nebyl. Narážky na původ obdobného, i když rozhodně ne podobou, monstra - Godzilly (Japonsko), ukázky z KING KONGa a další aluze pobaví, hudba odkazujicí k žánrově spřízněným klasikám z 50. let vyloženě nadchne. Samotná monstrum/Monstrum jako něco vypadlé z Lovercrafta či Nietzscheho taktéž potěší._____ Nejsme si jist, nakolik ten film bude fungovat napodruhé a ani, nakolik je to předzvěst určitého trendu či teprve záchvěvy a pokus o osamostatnění (kterej funguje!), ale vím, že ty prachy narvané do zvuku a efektů se vyplatily a na dalši "projekt J.J. Abramse" si budu dávat bedlivý pozor. Virální nevirální marketing. ()
Na Cloverfield jsem se tak trochu těšil i netěšil. Autentická kamera mi totiž po Projektu Blair Witch, který byl PRO MĚ snůžka amatérsky natočených nesmyslů, rozhodně nepřirostla k srdci, myslím, že filmařům příliš zjednodušuje práci a navíc může posloužit i jako trapný alibismus pro případné špatné herecké výkony (jakože "chtěli jsme zachovat všední realitu" - což se naštěstí Cloverfieldu moc netýká). Ovšem na druhou stránu tvorba (resp. produkce) J.J Abramse + záruka zdevastovaného New Yorku znamená dobrý příslib zábavy. A zábava to skutečně byla, díky rozumné stopáži, atmosféra nepolevila ani na sekundu a dokonce ani ten, zde kritizovaný, úvod mi vůbec nevadil - rozhodně jsem už zažil i horší rozjezd pro akční thriller. Se skřípajícíma zubama musím také uznat, že autentická kamera k zážitku hodně přispěla, ale když už jsme u toho, přiznejme si, že bez ní by mnohem více vynikl jinak docela destilovaný příběh s pár klišé a celý film by byl minimálně o třídu horši... Za efektní, akcí nabitou podívanou v dobré atmosféře - 7/10 ()
Opřít se do takového tématu rozhodně záleží na samotné odvaze tvůrců, protože téma rozhodně není nic neobvyklého, to neobvyklé se ale objevuje až ve vnitř již na začátku a to, že tento film je vlastně takovým neosobně osobním zpracováním jednoho člověka a pár lidí kolem něj, při příchodu oblud do New Yorku a hlavně při pádu samotné hlavy Sochy Svobody do jedné z Avenue, kde náš hlavní hrdina stojí a nechápavě čumí právě na onu sochu. Tuto scénu jsem měl čest vidět v traileru, který mě neskutečným způsobem nasosal. S plným očekáváním vyčkával až do chvíle, než se Monstrum objevilo v kinech. Do kina jsem nakonec na tento film bohužel nešel a byla to neskutečná škoda. Monstrum je totiž film určený speciálně a jen do kin. V pohodlí domova si to rozhodně natolik neužiju, a už vůbec ne, když si napirátim z internetu nějakou cam verzi (což jsem neudělal, ale pochybuji o tom, že se někdo neodhodlal), kde efekty neuvidim snad vůbec. Protože právě efekty jsou neskutečně pestré a zajímavé a právě díky tomu jak je to tak reálné a zajímavé, což byl vlastně účel, když je to točeno obyčejnou kamerou, tak nemůžu jinak než se vztyčeným palcem nahoru. I přesto je tu pár záporných bodů. Všechno nějak začíná a všechno nějak končí a bylo by minimálně zvláštní začít u takovéhoto filmu okamžitě něčím monumentálním. Proto necelých 20 minut musím u obrazovky jak vůl čekat a čekat, až se začne dít něco opravdu zajímavého. A nejen to je chyba samotného filmu. Kamera je neskutečně rozkmitaná a rozbolí z toho hlava, ale proč by ne, furt musím brát v potaz, že je to točeno OSOBNÍ kamerou, která ale dokáže zázraky, protože záznam nakonec budeme mít možnost vidět právě MY. Monstrum není špatný film. Neskutečně nápaditý s nejmonumentálnější reklamní kampaní, kterou jsem kdy u filmu viděl, s nejnápaditějším příběhem, zpracovaným tak, jak to ještě divák neměl šanci vidět a tak i když není tak dobrý jak jsem čekal na něj jen tak nezapomenu, protože za nápad se občas platí víc jak za samotné zpracování, a tady oceňuji hlavně nápad, než zpracování. Zpracování je totiž opravdu až moc osobní, až moc citové a hlavně z tý příšery nevidim skoro nic. Možná v dalších dílech, v dalších osobních zpovědích...jestli nějaké budou. --- What is IT? ()
Galerie (48)
Zajímavosti (57)
- Poslední záběr Roba (Michael Stahl-David) a Beth (Odette Annable) na Coney Islandu se točil jako první, zatímco první scéna ve filmu v bytě otce Beth se točila jako poslední. (HellFire)
- Číslo 47 je pro J.J. Abramse nějakým způsobem přitažlivé. Použil jej v seriálu Alias (od r. 2001), kde hraje důležitou roli jako stránka Rambaldiho rukopisu. V Monstru je pak Central Park označován jako oblast US-447... a nakonec při výšlapu na mrakodrap zabírá kamera mimo jiné 47. patro. (HellFire)
- Tvorcovia sa pred uvedením filmu chválili, že napriek nízkemu rozpočtu bude film vyzerať ako za 150 miliónov amerických dolárov. (Greenpeacak)
Reklama