Režie:
Stanislav StrnadKamera:
Jan NovákHudba:
Miloš VacekHrají:
Josef Bláha, Jiří Štěpnička, Petr Svoboda, Karel Vochoč, Dagmar Havlová, Míla Myslíková, Antonie Hegerlíková, Sylva Sequensová, Antonín Hardt (více)Obsahy(1)
Automobilová přeprava lokomotivy je náročná, neboť náklad je to objemný. Tříčlenná posádka tahače proto zažije na dlouhé cestě po Čechách mnohé nesnáze... (oficiální text distributora)
Recenze (59)
"Ale přátelé, tadyhle to má například dvě paměti." "Paměti? Co si ti lidi nevymyslí? Paměti?". Tak z tohohle scénáře by neudělali slušnou komedii ani Belmondo s Funesem dohromady. Stupidní zápletka by nevadila, ale za ty dialogy by měl soudruh Kaněra dostat černý puntík do kádrového posudku. Pár zajímavých scén se dejme tomu povedlo, zbytek se utopil v trapnosti a nevtipnosti. Situační i konverzační složka je zoufale nefunkční, herci sotva průměrní a pokud už je někdo zajímavý, tak se zásadně jen mihne a zmizí. Ta druhá hvězdička je za cikánského Krause. ()
Ze začátku hodně nuda, ale postupně to dostane trochu grády. Na film jsem se díval hlavně kvůli Bláhovi, ten tu nicméně nemá až tak velký prostor, jak jsem čekal. Dominuje tu spíš Štěpnička, který mi v komediální roli tak úplně neseděl, ale možná je to jen tím, že na to u něj člověk není moc zvyklý. ()
M8ám rád filmy socialistické, kde nějaký kolektiv, nejlépe brigáda soc.prc, honí plán, pracuje až do úmoru a o práci se baví i v hospodě. Vždycky se u toho rozvalím v křesle, ubalím cígo, k tomu sklenici čaje a v klidu a pohodě domova sleduju ty ztřeštěné pracanty. Tady 3 balíci z venkova jedou náklaďákem pro novou těžební lokomotivu, zatímco soudruh Vochoč s celokovovými digitálkami v domovské fabrice v jižních Čechách hlídá, aby nebyl plán výroby ve skluzu. Film je debilní, ale to je právě dobře. Jen debilní filmy v sobě mají něco navíc (tu debilitu). Zvláštní obsada herců – šoumen Jan Kraus, Nataša Gollová, Karel Vochoč, Bruder, Miroslav Homola, Moučka, komunistický dýdžej Skalka, Jiří Štěpnička, Dagmar Havlová, Míla Myslíková, Pepíček Bláha, Krška, Faltýnek, Antonie Hegerlíková, Jan Schánilec, Stanislav Fišer, Jiří Vala…. V komentářích se dočítám, že někteří herci byli natřeni na tmavo, aby to jako byli cikáni a já si přitom myslel, že se tak zmazali od té práce v cihelně (a myslím si to pořád). ()
Si pamatuju, jak Svěrák kdysi někde vyprávěl, že Vesničko má středisková vzniklo tak, že napsal narychlo pár papírů námětu na film, který nikdy neměl být zfilmován, ale bylo potřeba splnit nějaké kvóty, takže se muselo něco odevzdat. Tady u toho mám pocit, že motivace vzniku byla dost podobná, jen to bohužel narychlo nenaškrábal Svěrák. Já mám pro lidové normalizační řachandy docela úchylnou slabost, ale tady tenhle příběh o roadtripu z jižních Čech do Turnova a zpět přes Prahu je fakt tak pitomej, že se tam dá upřímně smát jen předabovanému Zedníčkovi nebo zamouřeným Krausovi s Bartoškou. ()
Já bych prosil mentála co píše oficiální text distributora, ať si svůj názor na film cpe třeba svojí babičce, ale nesere ho do obsahů filmů. Pokud má potřebu se k filmu nějak vyzvracet, tak ať se tady zaloguje a píše komentáře jako my, ale do obsahu filmu subjektivní názor nepatří. Tohle je už asi po padesátý co to u neznámých československých filmů ten krypl udělal. Film je místy slušná brutálka, třeba Štěpnička v trenkách na dvoře pavlačovýho domu, nebo Štěpnička u fízlů, nebo dvacetiltej Kraus natřenej na hnědo, aby vypadal jako cikán, takže mě nějaký dobový ohlasy můžou leda tak políbit prdel. Navíc trio Josef Bláha, Jiří Štěpnička a Petr Svoboda zahráli ty jihočeský buránky naprosto přesvědčivě, úplně jako kdyby za tím velkým předním sklem tý oranžový krávy seděli Škrabík s Květulí :-))) ()
Reklama