Režie:
Marc ForsterHudba:
Marco BeltramiHrají:
Brad Pitt, Mireille Enos, David Morse, Daniella Kertesz, James Badge Dale, David Andrews, Ludi Boeken, Matthew Fox, Moritz Bleibtreu, John Gordon Sinclair (více)Obsahy(2)
Gerry Lane (Brad Pitt) pracuje pod hlavičkou Organizace spojených národů jako expert na řešení nejrůznějších krizových situací. Kdykoliv se někde na světě mimořádně vyhrotí místní poměry, Gerry přijede a většinou dokáže identifikovat zdroj krize a nalézt řešení na uklidnění situace. Tyto schopnosti se mu budou náramně hodit, protože v podobnou horkou destinaci se právě proměnil celý svět. Lidstvo začala ve velkém decimovat virová epidemie gigantických proporcí, a pokud se ji nepodaří co nejrychleji zastavit, nebude už koho zachraňovat. Situace je o to horší, že se virus projevuje nebývalou agresivitou nakažených, kteří záměrně napadají ty, jimž se nemoc zatím vyhýbá. Uprostřed apokalypsy musí Gerry najít zdroj nákazy, protože bez jeho lokalizace nelze v boji s neviditelným nepřítelem uspět. Hledání příslovečné jehly v kupce sena by pravděpodobně bylo mnohem snazší, protože cíl Gerryho mise se může ukrývat kdekoliv na světě. (oficiální text distributora)
(více)Videa (29)
Recenze (2 010)
Zombie Chaos v plné kráse! World War Z je pro mě bezkonkurenčně nejlepší Zombie film, co jsem kdy viděl. Přináší hojné napětí s pulsující srdce bušící akcí, které nekontrolovatelně přetrvává po celý film bez jakéhokoliv hluchého momentu a tomu já říkám Blockbuster jak Kráva ! Brad Pitt je frajer a zahrál vše na jedničku, scénář i dialogy taktéž svěží k Zombie Žánru. Výtka jen k nedostatku gore, což mohlo z filmu udělat nejlepší trhák roku, ale stále velká spokojenost. 90% ()
Brrrr... v tomhle filmu straší duchové zemřelých ambicí. Na třikrát přepsaný scénář vydává svědectví o posunu od ne úplně okoukané personální perspektivy (závan institucionální krize a lehké náznaky socilogie katastrofy vytažené na solidní úroveň Forsterovou civilnější režií), k bombastickému spektáklu (strukturu akční adventury včetně některých sekvencí, které jsou očividně "naskriptované" - Jeruzalém), zpět k intimní rovině (zcela předělaný závěr, který opustil monstrózní akční linii v Rusku a střihl si takový komorní Resident Evil v laborce). Celé to vedle překvapivě jistého režijního vedení a atmosféry zachraňuje především Pitt, který i zavirovaný s plechovkou v ruce vypadá, jako by mu na tom filmu fakt hodně záleželo (že by x milionů, kterými v něm frčí?). V jádru je mi tohle nerozhodného lavírování mezi Nákazou, Walking Dead a tuctovým "katastrofáčem" sympatické. Už jenom proto, že mu někteří věštili osud rozpadlé katastrofy a la Invaze, ale on spíš z dáli pokukuje po Zrození planety opic. Jednotlivé levely jsou vlastně docela zábavné a když člověk abstrahuje od oslích můstků, scenáristických kopanců a toho, že s předlohou to má společného jen ty nemrtvé, byla to kolem a kolem solidní zábava. [70%] P.S. Debila, kterého napadne film s frenetickou kadencí střídání celků, vteřinových detailů a záběrů out of focus konvertovat do 3D, bych s chutí pokousal. Pokud můžete, tak se téhle zoufalé snaze někde nahrabat přetažený rozpočet prostě vyhněte obloukem. ()
World War Z by měla být vlastně hrozně nesoudržná, neboť se v ní mísí naprosto odlišné přístupy k zombie subžánru, ve skutečnosti je ale nakonec překvapivě poměrně dobrým a zajímavým filmem. Tvůrčí neshody se na něm bezesporu projevily (pokud film něčím není, tak jednou celistvou vizí), možná právě to ale paradoxně přineslo vypravěčsky netradiční výsledek. World War Z jsou v podstatě tři samostatné příběhy, které spojuje hlavní hrdina a vzájemně na sebe navazují, ale v mnoha ohledech se navzájem zásadně liší. Úvod se podobá třeba Snyderovu Úsvitu mrtvých (zombie apokalypsa začíná, hrdinové se snaží dostat do bezpečí), prostřední část je akčním pátráním po původu zkázonosného viru, závěrečná část pak komorním laboratorním hororem. Trochu problém jsem měl jen s prostřední částí, která sice obsahuje několik výtečných velkolepých scén, celkově ale ono pátrání - získávání indicií - působí značně nahodilým a nedůsledným dojmem. Mimochodem střihač se nejspíš totálně zbláznil, v některých akčních sekvencích není vidět vůbec nic, radoval jsem se z každého alespoň trošku delšího záběru. Díky bohu za to uklidněné komorní finále. 75 % PS: Pokud chcete vědět, jaký byl originální závěr filmu, pokračujte na tento článek. Myslím, že v tomto případě je na Lindelofův přepis úplně zbytečná nadávat. Výsledná kino-verze je sice mnohem radostnější, než temný závěr původní, ovšem ani z pozice hororového fanouška si nemyslím, že "temný" se nutně rovná "lepší". Na moskevské bitvy bych se ale každopádně podíval rád, snad je studio uvolní alespoň na Blu-ray, když už je mají natočené ... ()
Všem mediálním zkazkám navzdory (přetažený rozpočet, přetáčky) předkládá Forster vcelku netradiční zombie podívanou, která jede spíše v duchu okázalého akčňáku, v němž se topí jedna středostavovská rodina a celý svět naokolo. Skvěle rytmizovaná režie (podpořená dobrým střihem) tlačí kupředu dějové vzduchoprázdno, které se omezuje na fakt, že z brilantní předlohy bere název a dvě, tři výraznější geopolitické narážky, přičemž si šlape vlastní cestou – aby došla až ke kořenům, tedy k hororu v laboratoři. Sevřenější dramaturgický oblouk, který by se neomezoval na vystřídání tří lokací, do nichž hlavní hrdina dorazí a minutu po něm i nemrtvá horda, by tomu ale každopádně neuškodil. [Chci tu bitvu o Moskvu, aspoň jako bonus na Blu-Ray.] 3 a ½. ()
Světová válka Z pro mě představuje příklad snímku, který je inspirativní a ozvláštňující, přestože v mnoha ohledech odporuje představám o dobře vyprávěném hollywoodském příběhu, o dobře vystavěné hollywoodské formě a o dobře natočeném hollywoodském filmu. Proč tomu tak je, popisuji na Douglasových poznámkách. ()
Galerie (421)
Zajímavosti (61)
- Původní záměr filmařů bylo natáčet ve Filadelfii, avšak poté, co jim byly v USA zamítnuty daňové úlevy, se natáčení přesunulo do Evropy. Filmování tak probíhalo na mnoha místech po celé Anglii a také ve skotském Glasgow, kam bylo pro potřeby natáčení ze Spojených států dopraveno mnoho automobilů, vozidel taxi a cedulí, aby vše působilo jako americká destinace. (oje)
- Ve filmu jsou používány satelitní telefony Iridium v uzavřených prostorech, jako je podpalubí letadlové lodi nebo paluba letadla, ačkoliv ve skutečnosti potřebují mít přímý výhled na oblohu. (Cheeker)
- Počas natáčania v Budapešti urobila maďarská protiteroristická jednotka raziu v sklade, kde boli dodané zbrane na použitie ako rekvizity. 85 útočných pušiek a ručných zbraní priletelo do Budapešti súkromným lietadlom, no producenti filmu nedokázali odbaviť dodávku maďarským úradom a hoci dovozná dokumentácia uvádzala, že zbrane boli deaktivované, všetky boli zistené ako plne funkčné. Nakoniec však nikto nebol obvinený, pretože vyšetrovatelia nedokázali presne identifikovať, ktorá organizácia alebo osoba má vlastnícke práva, a tak nemohli stanoviť, ktorá strana je trestne zodpovedná. (Arsenal83)
Reklama