Režie:
Phillip NoyceKamera:
Robert ElswitHudba:
James Newton HowardHrají:
Angelina Jolie, Liev Schreiber, Chiwetel Ejiofor, Daniel Olbrychski, August Diehl, Gaius Charles, Cassidy Hinkle, Victor Slezak, James Schram (více)VOD (3)
Obsahy(3)
Evelyn Saltová je špičková agentka CIA, kterou obdivuje i její nadřízený Ted Winter. Když se před dvěma lety ocitla v severokorejském vězení, kde byla podrobena mučení a výslechům, a posléze vyměněna, o její propuštění se zasloužil německý přírodovědec, arachnolog Mike Krause, který se stal později jejím manželem… Evelyn a Mike chystají rodinnou oslavu, když agentku požádá její nadřízený Ted, aby vyslechla zadrženého přeběhlého ruského špiona. Ten se představí jako Orlov a vypráví jí příběh údajně mrtvé ruské dívenky Čenkovové, která nezemřela, ale dostala se do rukou agenta majícího za cíl zničení Ameriky. Ten dívku spolu s dalšími „bojovníky“ vycvičil jako perfektní agentku. Ta se má v současné době vyskytovat v Americe, kde je jejím úkolem zabít ruského prezidenta Matvějeva, který přijel na pohřeb amerického viceprezidenta, který byl jeho přítelem. Orlov tvrdí, že agentka vystupuje pod jménem – Evelyn Saltová… Ted Winter a agent Peabody strnou: Ted tomu nemůže uvěřit, ale Peabody je rozhodnější. Zatímco Orlov se poté, co zabije dva strážné, kteří ho doprovázejí, dostává na svobodu, Evelyn je zadržena. I jí se ale daří uniknout a nastává divoká honička. Evelyn se marně snaží dovolat svému manželovi: na jeho mobilu je stále jen záznamník. Doma pobere pár věcí a pokračuje v útěku. Na dálnici přeskakuje ze střechy jednoho kamionu na druhý a je lehce zraněna. Když se zbaví pronásledovatelů, odjíždí do New Yorku, kde se v kostele svatého Bartoloměje vše chystá k pohřebnímu obřadu. Na místě jsou i agenti Winter a Peabody. Evelyn se podzemím z metra dostává do chodeb pod chrámovou lodí. Střelbou a výbušninami způsobí paniku a ruský prezident se propadá pod zem otvorem, který vytvořil padající lustr. Tam po něm Evelyn střelí. Prezident zůstává ležet na zemi a později zdánlivě umírá… To už ale agenti tajné služby Evelyn pronásledují. Ta má v jednu chvíli na mušce Peabodyho, ale nevystřelí. Je zadržena a v autě převážena do vězení. Zaútočí ale na muže, kteří ji doprovázejí, a po divoké honičce způsobí hromadnou nehodu. Opět se jí daří uniknout… Setkává se s Orlovem, který ji vítá – byl to on, kdo ji jako dívenku vycvičil na ruskou agentku – a seznamuje s plánem získat kontrolu nad americkými atomovými zbraněmi. Před očima Saltové zastřelí jejího manžela a předá jí pokyny pro další akci. Saltová se ale nečekaně obrátí proti němu a dalším vycvičeným „bojovníkům“ a pobije je… Dál ale hraje svou roli, podle pokynů se setkává s mužem jménem Shnaider, se kterým kdysi prošla výcvikem, a ona sama sehraje roli majora NATO Vlčka. Tak společně proniknou do prostor Bílého domu. Saltová má zabít amerického prezidenta. Ještě dříve ale rozpoutá útok Shnaider a je zabit. Saltová opět utíká, zdá se ale, že Ted Winter ji pod maskováním za majora poznal. Je dost dobře možné, že právě začíná „Den X“, kdy má dojít k frontálnímu útoku na Ameriku... (TV Prima)
(více)Videa (2)
Recenze (1 009)
Začátek byl parádní, to jsem netušil, proč je ten film tak slabě ohodnocený. První půlka je na 5*. Nechybí napětí, akce a poměrně zajímavé zavedení do děje. No ale nakonec jsem přeci jenom pochopil, proč Salt má "jen" 60%. A musím uznat, že to je správné procento. V druhé půlce se z toho stane taková bejkárna s náhlými předimenzovanými zvraty, které působí naprosto blbě. Konec tomu všemu nasadil korunu, autoři si nechali zadní vrátka, ale já bych jim radil žádné pokračování netočit. 60% ()
Ultraviolet 2.0, akorát bez photoshopu, sexy Milly a šermování se zbraněmi. Zůstala pouze wimmerovská snaha zakrývat dějovou lobotomii (proč vlastně Salt utíká?) nekončícím počtem ještě lobotomičtějších zvratů (všechno od cca 10. minuty dál), idiotských postav a nesmyslných akčních šíleností, a také velenudná režie staříka Noyce, který sice zvládá "copy and paste" od zajímavějších kolegů, ale jinak spadá do škatulky hned vedle Newella s Turteltaubem (v Bruckheimerově mysli teď určitě svítí kontrolka "zavolat kvůli sequelu k Top Gunu"), kteří by nenatočili opravdu zábavný akční výplach, ani kdybyste jim mířili raketometem do rozkroku. A Angelina... je stará (tudíž není na co koukat - sex z traileru pro jistotu vystřihli) ... a měla by se najíst. Těžko totiž věřit, že by tahle třicetikilová třasořitka pobila hned několik zvláštních jednotek, přežila skoky z jedoucího metra, anebo z mostu na jedoucí náklaďák, a už vůbec ne, že by bez problémů prošla ID prověrkou jako major NATO Vlček, vypadající jako zpackaný klon Mickeyho Rourka s nohama a vosím pasem supermodelky. Krátce řečeno: Salt je i přes hromadu akce strašná nuda, ze zápletky (Mission Impossible meets Bourne Identity) přímo čumí, že hlavní postava měla být chlap (Cruise bodře pláchnul do zaječích), a Angelině nejde věřit snad ani to barvení paruky, natož všechny superschopnosti, jimiž ji (zřejmě) zhulený Wimmer vybavil. 3/10 P.S.: Za posunutí osobáku v rámci odhadování pointy (pouhé 3 minuty) ovšem díky, Kurte! P.P.S: Představa pokračování je děsivější než svého času Y2K. ()
„Koľko je tu takých, ako vy?“ – „Ako ja? Nikto. Ako on? Viac, než vy alebo ja kedykoľvek zvládneme.“ V začiatkoch, keď si ju ešte nikto nevedel predstaviť ako hollywoodsku megahviezdu, som mal Angelinu Jolie rád. Keď sa stala hviezdou, prestala ma baviť (nezáživné veci ako PÁN A PANI SMITHOVCI, BEOWULF, či KAUZA CIA). V SALT sa ale aspoň na nič nehrá. Keď jej v 20. minúte padol zrak na bicykel, smrteľne vážne som si myslel, že naň sadne a pred tlupou ozbrojených agentov z bytu na 10. poschodí unikne tak, že sa na ňom spustí po rímse až na prízemie a odtiaľ odbicykluje na Tahiti (bez použitia lode). Vôbec by som sa tomu v takto nelogicky vystavanom príbehu nečudoval. Nakoniec sa to síce nestalo, našťastie ale je tu plno blbostí i bez Francúzskej Polynézie (napr. likvidácia kamery nohavičkami). Bohužiaľ, na takmer dvojhodinový film ich nie je AŽ TAK veľa, aby to zastavilo nudu. Ale nie je to úplná katastrofa a len čo je v zábere trio Jolie/Schreiber/Ejiofor, nechal som sa odpočinkovo unášať absurdným scenárom. Druh filmu, kde každých 20 minút nastane nečakaný zvrat, podvod na podvode, nezmyslené zvraty sa na seba hromadia ako hnoj v maštali, kde ho dva týždne nikto nevyváža. ()
Je to průměrné jako patnáct centimetrů, jak tvrdí ti méně nadaní! Leda tak v Ásii! Tady těžký podprůměr. Angelina se evidentně svezla na anorektické vlně a vypadá, jako by propouštěl KOOH-I-NOOR. Mimo to je jako blondýna pěkně odpudivá a už ji NEMYLUJU! Se svými třiceti kily pořád mlátí nějaké chlapy, což místy vypadá jako potyčka v gay klubu. Úplně celý film furt někde lítá a šplhá, a to na stominutovou stopáž záživností téměř hraničí s Tarkovskym! Filmy postavené na tom, že je někdo trojitý, čtveřitý či dokonce pětitý a víceitý agent se unavily už v osmdesátých letech a i zde je závěr tak "šíleně" překvapivý, jako když z dvoumetrového narozeninového dortu vyskočí striptérka. ()
Feministická verze seriálu 24 hodin. Solidní režii (hutně podpořenou dynamickou hudbou Jamese Newtona Howarda) podkopává scénář, který je typicky přeplácanou "wimmerovinou" (hrátky s historií, zvraty na každém rohu, přepálené nápady). Angelina Jolie je nicméně výborná a v současné době je jedinou herečkou, které lze na 100% věřit akční scény, ač se v nich dějí sebevětší hovadiny. Ve výsledku jde o svižnou naháněčku s debilní zápletkou, která má velmi světlé full contact momenty. Jack Bauer by si měl se Salt o čem povídat. ()
Galerie (51)
Zajímavosti (25)
- V den, kdy začíná pohřeb, tak redaktorka v českém dabingu říká, že New York prožívá slavnostní den, místo „smuteční den“. (veronikajel)
- Keď sa Angeliny Jolie (Evelyn Salt) spýtali, či by prijala úlohu zahrať si jedno z dievčat po boku Jamesa Bonda, odvetila, že radšej by si zahrala Bonda samotného. Týmto filmom si svoje prianie sčasti splnila. (Greenpeacak)
- Když je Evelyn (Angelina Jolie) na útěku ze svého bytu a běží po schodech k metru, tak míjí několik lidí. V dalším záběru na její pronásledovatele, kteří běží za ní po stejných schodech, však lidé na schodišti stojí jinak. (Faruco)
Reklama