Reklama

Reklama

Carl Fredricksen je bývalý prodavač pouťových balónků, který je nucen se vystěhovat z domu, který společně se svou zesnulou manželkou Ellie postavili. Místo odchodu do domova důchodců se ale odhodlá k činu. Ke střeše svého domu přiváže tisíce balónků, vystoupá s domem k nebi a vydá se do Jižní Ameriky, jak to kdysi dávno slíbil své ženě. Na cestu se s ním ale vydává ještě jeden nechtěný cestovatel, o jehož přítomnosti Carl nemá ani tušení. Je to osmiletý chlapec Russell, který se ocitl na jeho zápraží právě v okamžiku, kdy se dům vznesl k nebi. Starého muže a malého chlapce na společné cestě do Jižní Ameriky čekají úžasná dobrodružství, na která nikdy nezapomenou. (TV Nova)

(více)

Videa (10)

Trailer 1

Recenze (1 409)

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Na VZHŮRU DO OBLAK jsem si potvrdil, že by pixarovské filmy mohly obstát i před 70 lety v dobách klasického Hollywoodu, kde byl nejdůležitější příběh, postavy a především vyprávění (samozřejmě by se nejednalo o animované, nýbrž hrané snímky). Jedná se totiž o jeden z nejlepších filmů o dětství - stavu dětství, jaké to je být dítětem - od ČERVENÉHO BALÓNKU a o jeden z nejlepších filmů o stáří, osamělosti a smrti od PODIVUHODNÉHO PŘÍBĚHU BENJAMINA BUTTONA. Přestože předchozí může znít jako protimluv, ony dva pohledy - dětský a dospělácký/stařecký - se střetávají, přičemž na rozdíl od ostatních pixarovek jde především o trojrozměrné (nejenom animací a užitím 3D, ale i tím, jak jsou napsané) postavy, které popohání vyprávění o starých časech, které jsou pryč, a dětských idolech, které se při zpětném pohledu vyjeví jako špatný vzor a přichází ztráta iluzí, dopředu. Opětovně je zde zakódována "vzkazka" o vztahu mezi Disneym a Pixarem a nově také o staronové technologii 3D, která může být dobrým sluhou, ale zlým pánem (moc 3D efektů ve filmu není, protože nenabízí primárně atrakce, ale jakákoliv akce má narativní funkci). Není to nejdospělejší pixarovka, ale ani jejich jubilejní počin neomrzel, přestože staví na osvědčeném schématu, a milovníky dobrodružství a starých časů nezklame, protože takhle točil před lety Frank Capra či Merian C.Cooper a Ernest B.Schoedsack, na jejichž mistrovské kousky se upomíná. 9/10 ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Nemůžu a ani nechci jinak než pěti. *** Klíčová jinotajná slova: Odpoutání a úlet. *** Poetika úniku ze sociálně zdrcující reality západní společnosti, kde děti bez ponětí formálně drmolí naučené textíky a plní úkoly beze smyslu, kde zaměstnanci developerů bez ponětí odbývají cizí neštěstí naučenými formálními frázemi a plní úkoly beze smyslu, kde dobrodruzi a vynálezci jsou závistivě vyobcováni, až nakonec v ústraní zparanoidní a zahořknou, kde život a odvážné sny laskavých lidí protečou mezi prsty, než se kdo naděje, kde člověk nakonec nemůže ani sám v klidu dožít, ale je ze svého místa odklizen, aby nepřekážel nelidským záměrům mocných a bohatých - poetika úniku z toho všeho pomocí domu zavěšeného na balonky je sama o sobě emočně silná a nadmíru uspokojivá. *** Propojená linka sociálně-kritická, milostně romantická i nostalgická, téma partnerství, nerodičovství, stáří, životního ne/naplnění, smíření se s minulostí a osvobozeného příklonu k živé přítomnosti, jakkoli tí-živé - a to vše je tu navíc protkané jemnou, ale vrstevnatou sociální karikaturní kritikou, neotřelým a skutečně vtipným hravým humorem a životní zkušenost reflektujícím citem pro detail, v němž celé to kouzlo záleží. *** Nevím, proč si od toho přát ještě něco víc. *** Jo a PS: Věděli jste, že špaček obecný je doopravdy fantasticky pestrobarevný pták? *** S kluky ve Zde. 2. 7. 2024. *~ ()

Reklama

Arachneuss 

všechny recenze uživatele

Veverka vyleze na strom a řekne: "Zapomněla jsem si udělat zásoby na zimu a teď chcípnu." Cha! Prvních patnáct minut k nezaplacení, nádhera. Pak ale dostává dění na obrazovce nehorázný downgrade, který zpět do oblak nevyzdvihne ani ukecaný Maxipes Fík. Celý příběh je hrozně urychlený, vyjma pár momentek působí animace jak z minulého století a pro mne typický trademark Pixaru - emoce, zde naprosto chybí. U Wall-E jsem měl na krajíčku, v Autech fandil Bleskovi a s myším kuchařem se radostně křenil na každým vydařeným jídlem. Tady mne čekalo pouze prázdno a zbožné přání, ať už ta taškařice skončí. Na závěr ještě pár do očí bijících nelogičnosti: 1. Tolik balónků by tu barabizno neuneslo 2. Cestovateli Charlesi Muntzovi muselo být téměř 100 let a přesto se chová jak čerstvý čtyřicátník 3. Děda svůj domeček starý X let uhasí během pár sekund pomocí kusu hadru. P.S. Proč vůdce psí smečky mluví jako Smradupán z Pár pařmenů?! ()

KevSpa 

všechny recenze uživatele

Up je poměrně těžko zařaditelný film. To, že animáky Pixaru vždy dokázaly pobavit jak děti tak dospělé, je všeobecně známo. Up je ale tentokrát mnohem více určeno dospělému divákovi, který už v životě něco zažil. Ano, děti se budou bavit u scének s mluvícími psy a dalších humorných okamžiků, Up je ale spíše hořkou komedií, která v sobě skrývá mnoho životních pravd. Blíže než k pixarovským celovečerákům má k jejich kraťasům, zejména Geriho hra se vyloženě nabízí. Up rozhodně není polopatický, ba naopak a moc si nedovedu představit, jak tenhle film stráví děti, které prostě nemohou většinu scén pochopit. Film mě smetl už na samém začátku, dokázal mě několikrát rozplakat a i přes zvláštní mix mnoha žánrů nadchnout. Je to asi nejpodivnější pixarovský animák, ale tenhle posun k hloubavějšímu příběhu se mi rozhodně líbí. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Našel jsem toho špačka a sledoval ho až pod vaši verandu. Aspoň doufám, že šlo o špačka. Byl takovej chlupatej a měl dlouhý ocas." Je fajn, že sny se dají splnit i v důchodu, což rozhodně udělám, ale já jsem se u toho moc nebavil. Asi za to mohou mé děti, které úplně nezvládly to, že ta srandovní holka z úvodu ve zběsilém tempu zestárla a zemřela. Na to nebyly připravené a já jsem nebyl připravený na jejich reakci. Pak už to bylo přiměřeně zábavné, některé fóry se povedly, jiné nikoli, ale já považuju animáky primárně určené pro dětské diváky a ti kolem mě z toho rozhodně do oblak nevyletěli. Já tedy taky ne. Já si vyletím až v důchodu. ()

Galerie (61)

Zajímavosti (54)

  • První 3D film od studia Pixar. (Karlos80)
  • Pokud by rozloha Carlova (Ed Asner) domu byla přibližně 487 m2 a váha v rozmezí 27-45 kg na m2, vážil by 0,054 tuny. Pokud by balónek naplněný héliem unesl 4,63 gramu, bylo by ke zvednutí domu potřeba 12.658.392 takových balónků (při prvním vzlétnutí se objeví přesně 20.622 balónků). (HellFire)
  • Tržby v Severní Americe se vyšplhaly na 293 milionů amerických dolarů, v celosvětových kinech pak na 735,1 mil. (NIRO)

Související novinky

Festival Malé oči zve na Mijazakiho i Zemana

Festival Malé oči zve na Mijazakiho i Zemana

06.11.2023

V sobotu 11. listopadu začne 10. ročník festivalu Malé oči. Malí diváci a jejich rodiče se mohou o víkendu vydat na podivuhodná dobrodružství v pražských kinech Aero a Bio Oko. Během listopadu a… (více)

Světová premiéra hudby z Jurského světa

Světová premiéra hudby z Jurského světa

25.01.2016

Americký skladatel Michael Giacchino, držitel Oscara za hudbu k filmu Vzhůru do oblak, chystá pro pražské publikum koncert pod názvem „Hudba Hollywoodu: Michael Giacchino in Concert". V neděli 7.… (více)

Pixar si se ženami nerozumí

Pixar si se ženami nerozumí

20.10.2010

Brenda Chapman (foto), která debutovala Princem Egyptským, měla být první režisérskou pracující pod značkou Pixar. Nakonec k tomu nedojde a produkce studia zůstává „pánskou jízdou“ (nebo spíš… (více)

OSCAR 2010 - výsledky

OSCAR 2010 - výsledky

08.03.2010

Většina filmových fanoušků bude nejspíš z “prohry” Avatara zklamaná. Není ovšem na škodu, že dala Akademie přednost filmu, který nejenže nebyl ani v nejmenším zamýšlený jako \"oscarový\", ale jeho… (více)

Reklama

Reklama