Režie:
Jaume Collet-SerraScénář:
David Leslie Johnson-McGoldrickKamera:
Jeff CutterHudba:
John OttmanHrají:
Isabelle Fuhrman, Vera Farmiga, Peter Sarsgaard, Karel Roden, Aryana Engineer, CCH Pounder, Jimmy Bennett, Margo Martindale, Rosemary Dunsmore (více)VOD (1)
Obsahy(1)
John a Kate tvoří navenek idylický manželský pár. Zdánlivě jsou šťastní a bezstarostní, ale ztráta nenarozeného dítěte je chtě nechtě bez přestání pronásleduje. V minulosti obou manželů se skrývají temná místa, zejména Kate si má co vyčítat. Aby alespoň zčásti zmírnila své utrpení, rozhodne se spolu s manželem k synovi Danielovi a jeho sestřičce, hluchoněmé Max adoptovat třetí dítě. Sirotek Ester ve svém rodném Rusku osiřela, její adoptivní rodina zemřela při požáru. Ušlechtile působící a inteligentně se vyjadřující dívka si ihned získá jejich srdce. Zdá se, že je pro narušený domov přímo požehnáním. Postupně ovšem začíná vycházet najevo, že s osobností Ester to není až tak jednoduché. Je prostě "jiná". V jejím podání to znamená skryté, manipulativní a krvavé zlo, jehož hranice lze těžko odhadnout. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (1 218)
Esther mi v hlavě bourala veškerý zákony nervy drásajících okamžiků a neočekávaných zvratů. A mohl za to především tatík z rodiny, kterého si zahrál Peter Sarsgaard. Ten totiž za celej film svý vlastní manželce nedal vůbec nic za pravdu a pořád jí jenom kritizoval. Já sám se divím, že to Vera Farmiga vydržela, ale už jenom pro tenhle fakt, díky kterýmu vlastně film byl tak brutálně napnutej, mě to štvalo. I když to perfektně fungovalo. Další věc je, že jsem se těšil na Rodena a on si tam zahrál jenom na chvíli jednoho estonského doktora. Tak, zaplaťpánbůh za to, ale má na víc, to je jasný. Přesto je Orphan snad jeden z nejvíc ne, hnusných, ale nervy drásajících filmů, co jsem snad kdy viděl. Půl hodiny před koncem jsem si neuvěřitelně přál, aby byl konec, ale to bych zase přišel o tu hromadu zvratů, co se tam nakonecukázala. Dobře natočeno, od malé Isaebelly Fuhrman perfektně zahráno. Klobouk dolů. Pět nemůžu dát, protože mi při sledování bylo odporně, žaludek se mi svíjel v křečích a já se málem udusil, když jsem si uvědomil, že jsem v několika scénách přestal dejchat. ()
Musím sám sebe pochválit. Já totiž režiséra španělského původu Jaume Collet – Serru po remaku Domu voskových figurín rozhodně neodepisoval. I ten vznikl pod ochrannými křídly společnosti Dark Castle. Ta vyprodukovala už slušnou dávku hodně nepřesvědčivých hororových thrillerů (Gothika, Loď duchů), tentokrát má ale našlápnuto k solidním číslům. Režisér hned od začátku mnohem lépe pracuje s budováním charakterů i samotné atmosféry. Manželství Kate a Johna prošlo řadou zkoušek. Tou nejbolestivější byl potrat holčičky, na kterou se oba těšili. Kate sáhla po flašce, John po lákadle nevěry. Adopce má rodinu, jejíž součástí je i syn Daniel a hluchoněmá dcerka Max, opět dostat do harmonie. Jenže ušlechtilá a velmi inteligentní holčička, která má na první pohled chování princezny, uvnitř skrývá opravdové terno zručné manipulátorky. Černovlasá potvůrka naštěstí nepatří mezi ty mimózní holčičky z japonských předělávek. Tahle má totiž neuvěřitelný tah na bránu, což Kate i jeden nevinný holub velmi brzy odhalí. Zvraty, které se postupem děje dostávají na povrch, jsou naštěstí z těch povedených, nepředvídatelných, stejně jako pointa. Sic není nijak geniální, ale divákovo srdce potěší. Španělský tvůrce si zaslouží pochvalu zejména za odvahu, s kterou do projektu šel a za inteligentní ražení, které neuráží diváka. Jako vždy okouzlující Vera Farmiga a přesvědčivá Isabelle Fuhrman pak svým herectvím vtáhnou do děje, z kterého i přes svou relativně přepálenou délku nejednou zamrazí. ()
Poměrně dobrý thriller s vygradovanou atmosférou – pomalu vidíte, jak stoupá tíživý pocit, temná atmosféra a beznaděj. Nejvíce mě film ovšem bavil zhruba od té doby, kdy se dva zoufalí rodiče setkávají s Esther, do chvíle, kdy toto zlatíčko dostává facku v nemocnici. Mimo to mě to vlastně nebavilo; ano, závěrečná „bitka“ mi byla úplně putna. Každopádně hodnotím kladně, protože určitou atmosféru to má. Nic nadpřirozeného ovšem nečekejte, jen pořádnou vyšinutost. ()
Je to výjimečná holčička….. Kterou se nevyplácí provokovat. Prvních 30 minut se vlastně není čeho bát. Snad jen dokonalosti dívenky. Takový normální film ze života rodinky se třemi dětmi. Později mě ten smrad začíná pěkně votravovat. A nejen ona! Ale zpočátku převládají klady. Oceňuji stupňování napětí i ve scénách, kde vlastně o nic nejde. Ale když začíná jít do ,,tuhého“ a dětské hry jdou stranou, musím si opakovat, že horor má provokovat a že udělat z Johna idiota je záměr. Bohužel si to musím říkat velmi často, zvlášť, když se k Johnovi přidávají i ostatní. A tak zjevení K.Rodena působí dvojnásob sympaticky. Má totiž dobré zprávy. Teda jak pro koho. Jasně že je zajímavé, jak ta malá bestie dokáže manipulovat. Ale je to díky kreténismu ostatních. A to mi vadí. Kdybych to býval věděl….. Proto bych místo Sirotka doporučil raději celý Sirotčinec! A ještě jedna rada: Když sirotka, tak ne z Ruska! PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ *** Co uvidíme (možná) příště? Absolutní souhlas s DaViD´82. Je to výjimečná holčička… ()
Nápad je to výbornej. Hnát film o zlém dítku přes tu psychologickou cestu je určitě v dnešní hororové situaci jisté osvěžení. Režisér se také snaží a některé scény jsou vážně působivé a hlavní hrdinka Vera Farmiga hraje výborně. Měl jsem ale problém s tou evil holkou, vůbec jsem jí to nevěřil a některé postavy nejsou zrovna nejlépe napsány a takové logické myšlení postavy Petera Sarsgaarda je vážně na hlavu. Což mi dost kazilo zážitek z filmu. Pokus dobrej, ale potřebovalo by to ještě krapet dopilovat. ()
Galerie (40)
Zajímavosti (30)
- Film byl z větší části natáčen v Kanadě, ve městech Toronto (např. scéna ve škole se točila v Centennial College Center), Port Hope a Montreal. (Chatterer)
- Ve scéně, kde rodina večeří, si Esther (Isabelle Fuhrman) krají maso na malé kousky. Činí tak proto, že má falešné zuby, a kdyby snědla velký kus, tak by ji její falešné zuby vypadly. (Mini_X)
- Ve Francii vyšel film pod názvem Esther. (Chatterer)
Reklama