Reklama

Reklama

Chéri

  • Česko Můj Chéri (více)
Trailer

Reklama

Paříž dvacatých let. Mladý syn bohaté kurtizány se učí lásce díky postarší přítelkyni své matky. Když je po šesti letech nucen vztah ukončit a oženit se s někým jiným, nedokáže zapomenout a stahuje se do světa fantazie… Paříž dvacátých let, tzv. Belle Époque… Léa de Lonval (Michelle Pfeifferová), postarší svůdnice se sblíží s bývalou konkurentkou Madame Pelouxovou (Kathy Batesová) a rozhodne se jí pomoci - Léa jí slíbí, že stráví několik týdnů s jejím synem, devatenáctiletým Fredem (Rupert Friend), bonvivánem přezdívaným Chéri a naučí ho pár věcí o ženách. Neškodný flirt se však rozvine do vážného romantického vztahu, což překvapí každého včetně dvojice samotné. Šest let téměř manželské blaženosti uběhne a machiavelistická Madame Pelouxová ujedná pro Chériho sňatek s dcerou jiné své známé. Mladík se však s odtržením od Léy nemůže vyrovnat, což vede k vášnivé konfrontaci… (HBO Europe)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (44)

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Dobře, dobře ... kulisy i herecké výkony jsou pěkné a hezky se na to na celé dívá. Dramatická linka je taky dobře načrtnutá, nicméně příběh jako takový mi nenabízí nic, na čem by mi záleželo. Vztah ústřední dvojice je nerovný ... VELICE nerovný - a víceméně sobecký ... oboustranně. Krom toho je vyplněný převážně sladkým nicneděláním - a zaujatý výhradně sám sebou, má sklony k sebedestrukci, takže prakticky nikam nesměřuje. Snad proto nedokáže zaujmout, popravdě spíš maličko nudí ... průměrné 3* ()

DoNotCross 

všechny recenze uživatele

Proč je tento film v modrých číslech je mi záhadou. Nicméně to mu žádným způsobem neubírá na kvalitě. Stephen Frears natočil krásný film, který drží po celou dobu pevně v rukou. Každá scéna je dokonale vypiplaná, postavy vysloužilých lehkých děv z lepší společnosti se prochází v dokonale vypulírovaných, nadýchaných kulisách, které jsou přesně na hranici kýče, vedouc své prázdné životy. Předlohu znám pouze letmo, jejího ducha se však podařilo vystihnout dokonale. Na životě lidí, kteří pro všechen luxus nemají co dělat a tak hledají rozptýlení v neřestech je něco neskonale přitažlivého. Miláček je film stojící na dialozích a ty jsou perfektní. Samozřejmě by nestály za nic, kdyby nebyly podávány s dokonalou hereckou přesností. Michelle Pfeiffer zde sice je za postarší dámu, stačí ale, aby svým protahovaným, hlubokým hlasem pronesla jedinou větu a bez problému ji uvěříte, že si obtočí devatenáctiletého šmudlíka kolem prstu. Onen "šmudlík" má ale také něco do sebe a je opravdovým ztělesněním přitažlivého, zadumaného mládí. Ačkoliv tak na první pohled možná vypadá, rozhodně se nejedná o snímek, ve kterém by se nic nedělo a byl plný prázdného tlachání. Pod pozlátkem se nachází mnoho emocí a ono "tlachání" je ve skutečnosti brilantně napsané. Ač možná místy připomíná spíše divadelní hru, je Chéri parádní biják. Důvod, proč mě tak moc chytil za srdíčko spočívá pravděpodobně v tom, že mi svou poetikou připomíná Obraz Doriana Graye, Fredovi hlášky pak ty nejlepší Wildovi cynické postavy. Sakra, Frearsi, jednou podle něj musíš něco natočit! ()

Reklama

TheRay97 

všechny recenze uživatele

Ani mě nepřekvapuje, že právě Michelle Pfeiffer přijmula tuto roli. Buďme upřímní, stále jí to moc sluší a do doby příběhu skvěle zapadá. Ano, takové "bizarnosti" se v té době děli. Chéri je o hraní si s emocemi. Poté, co se postupně projevují pocity Freda (které si povětšinu schovává v hloubi srdce), dostane porozumění. Příjemně se na film dívá i po vizuální stránce, kord když se jedná o tak nóbl období začátkem dvacátého století. ()

Plangi 

všechny recenze uživatele

Třetí film od režiséra Frearse, který jsem zkouknul, a zase ten samý problém. Rychle vyšumí. Nádherná výprava, Desplatův soundtrack par excellence, výborné herecké výkony – Michelle Pfeiffer a Kathy Bates bez výhrad, režie slušně řemeslná, ale prostě to nejde moc do hloubky. Příběh kurtizány na odpočinku Léy a jejího výrazně mladšího milence Chériho, kteří jsou po šestiletém soužití odloučeni a nakonec zjišťují, že k sobě cítili mnohem více než si sami mysleli, nevypoví nic víc, než že je to všechno vlastně komplikované a konec. No need to cry. Čekal jsem trochu víc. 60% ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Snímek je na první pohled velmi hravý, noblesní, plný veselých barev zalitých sluncem, s vtipnými dialogy, ale pod povrchem jde o drama stárnoucí kurtizány, která se poprvé zamilovala a mladého hochštaplera, kterému se stalo to samé. Zatímco ona je už vyzrálá žena, on je slaboch, téměř gigolo, a takovým už zůstane. Vlastně je to silné oidipovské téma, protože ona, jako bezdětná, si ho udržuje coby milovanou hračku a on, zanedbávaný matkou, našel ženu, která o něj pečuje, řídí ho a zajímá se o něj. Zároveň mu ale nedovolí dospět, což je jedním z důvodů předvídatelného konce. ___ Vyzdvihla bych herecké výkony. Michelle Pfeiffer je okouzlující, krásná, silná, ale zároveň si v závěru uvědomí, že její éra už nenávratně skončila. ______ Rupert Friend je jako rozmarné děcko, sobecký a krutý, ale i vášnivý a zoufalý. ____ Kathy Bates coby jeho manipulativní a jen ve svůj prospěch jednající matka, je nádherně napsaná postava. Tváří se mile, jako hodná tetička od vedle, ale její jednání prozrazuje nelítostnost. Neohlíží se na nic. Předhodí své kolegyni z branže syna, aby se o něj nemusela starat a pak si ho beze všeho zase vyzvedne, když se hodí do jejích plánů. Chová se krutě, nemilosrdně kolegyni předvede, jak směšně vypadá věkově nerovný pár, a to když si pozve na návštěvu groteskně působícího mladíčka a obstarožní, přízemní děvku. Au, ta žena umí bodnout do srdce a dělá to pro potěchu, aniž by to bylo nutné. Snad vrací rány z minulých dob, kdy obě ještě působily v profesi a přetahovaly se o movité milence. ____ MÓDNÍ OKÉNKO NA ZÁVĚR: Secesní róby, které nosí Michelle Pfeifer, působí nádherně, skvěle podtrhují její stále lepou postavu a barevně dokonale ladí s její mléčnou pletí a blond vlnitou kaskádou vlasů. Ta móda neslušela každému, ale ze štíhlých žen, dělala elegantní princezny. /27. 6. 16./ ()

Galerie (30)

Zajímavosti (2)

  • Lea (Michelle Pfeiffer) má v pokoji obraz od Alfonse Muchy. Je to pěkně vidět v závěru filmu, kdy se Chéri (Rupert Friend) vrací a je zde záběr při dialogu na Chériho a za ním je tento obraz. (Lukrecie)
  • Romány Colette Chéri (1920) a La Fin de Chéri (1926) u nás vycházely jako Zlatíčko (1931) a Zlatíčkův konec (1932). Druhý román byl později znovu vydáván jako Život a smrt Drahouška Freda (1978). (NinadeL)

Související novinky

Michelle loví mladší chlapy

Michelle loví mladší chlapy

13.02.2008

Po delší odmlce se loni vrátila na plátna kin, aby ukázala, že ještě dokáže hnout mužskými poklopci. Jo, a taky je pořád dobrá herečka ;-). V nadcházející romantické komedii I Could Never Be Your… (více)

Reklama

Reklama