Režie:
José PadilhaKamera:
Lula CarvalhoHudba:
Pedro BromfmanHrají:
Joel Kinnaman, Gary Oldman, Abbie Cornish, Michael Keaton, Jay Baruchel, Aimee Garcia, Jennifer Ehle, Samuel L. Jackson, Jackie Earle Haley (více)VOD (3)
Obsahy(1)
V roce 2028 je nadnárodní konglomerát OmniCorp vedoucím lídrem v oblasti robotických technologií. Jejich drony jsou již dlouhá léta využívány armádami po celém světě a OmniCorpu přibývají na účtech miliardy dolarů. Jedinou metou, kterou se jim dosud nepodařilo dosáhnout, je úspěch na domácí půdě, kde jsou jejich technologie stále považovány za příliš kontroverzní. Ale v jistém momentě přijde ke zlomu. Alex Murphy (Joel Kinnaman) je milující manžel a otec, který pracuje jako policista a dosahuje vynikajících výsledků v boji s kriminalitou a korupcí v Detroitu. Až do chvíle, kdy utrpí rozsáhlé zranění. OmniCorp najednou dostane jedinečnou příležitost - zachránit špičkového policistu. A tak se v odvážném experimentu zrodí RoboCop - napůl člověk a napůl stroj, dokonalý protivník všech kriminálních živlů. OmniCorp už plánuje jeho nasazení v co největším počtu míst, ale nepočítají s tím, že uvnitř stroje je myslící lidská bytost, která nedokáže potlačit vzpomínky na svou minulost. (Forum Film CZ)
(více)Videa (7)
Recenze (990)
José Padilha určitě nezklamal, natočil poměrně slušný akční film, jehož politické pozadí je vlastně popředí. Postavy nejsou dvourozměrné, film rozpracovává jejich motivace i hlavní politický spor. Kdyby i sám Robocop byl více přemýšlející bytostí, určitě bych film hodnotil ještě lépe. Jeho vnitřní konflikty totiž nepramení z jeho vůle, ale z vnějších zásahů - vzali mu emoce, tak jedná bezcitně, "cosi" mu navrátilo emoce, tak jedná jako člověk. Takových zjednodušení je ve filmu více, je přímočarý a příliš hollywoodsky uhlazený. Takže i když se na to dívá dobře, nezanechá to v diváku příliš velkou stopu. 7/10 ()
Pravičácký Padilha natočil elitářskou podívanou z blízké budoucnosti. Stomilionový rozpočet nedával moc příležitostí k experimentování, zásah hollywoodských pánů producentů je cítit na sto honů. A tak se po úvodní, inovativní a kvalitně načrtnuté polovině (především expozice Pata Nováků a jeho pořadu Novákův element a "pracovní" pasáž mezi 30. a 60. minutou jsou vynikající), v té druhé jen dohraje to, co je rozehrané. Druhá polovina je totiž hollywoodský standard se vším problematickým, co toto spojení přináší. Každý dílčí prvek či prostředek má sice svou funkci a zapadne do celkového konceptu, ale motivů je příliš mnoho na to, aby film měl nějakou hlubší a zřetelně čitelnou výpovědní hodnotu. Slabé 4*. ()
V poměru k tomu, kolik řečí šlo o tvůrčích rozporech na place, je výsledek docela koukatelný a docela zábavný. I když nemůžu říci, že by do diskuse na téma "kde končí stroj a začíná člověk" přinášel něco zásadního. Navíc občas je prostě vidět, jak je potenciál nevyužitý. Navodí se scéna, která slibuje právě diskusi o podstatě bytí a tak dále, ale většinou se od ní nakonec uhne. Abych ale jen nekritizoval, pravdu mají ti, kteří říkají, že na poměry "komerčního filmu" je Robocop "znovu a lépe" překvapivě chytrý a především není vůbec postaven na akci, ale spíš na osobním dramatu. Tím víc mrzí, že to není ještě hlubší, protože takový opravdu být mohl. Kvituji s povděkem, že oproti originálu zcela zmizela linie s Murphyho kolegyní a výsledek zůstává soustředěn pouze na vztah s manželkou. A co mne obzvláště potěšilo, to až překvapivě silné zarytí do "přinášení demokracie a pořádku" do cizích zemí. Skoro si říkám, že úvodní desetiminutovka by si zasloužila vlastní film. Je to tak na hraně mezi třemi a čtyřmi, díky úvodu to ale převalím nahoru. P. S: Výborná scéna s kytaristou. ()
To bylo poprvé a naposled, co jsem se nechal zlákat do kina mojí topkou. Zařek jsem se, že současným remakům osmdesátkovejch akčnáků nebudu chodit dělat do kina blbečka, ale já jsem fakt marnej. Samotnej film jako by se nemoh rozhodnout jestli chce bejt víc akční nebo sdělnej a nakonec dopad jak vánoční večeře bez bramborovýho sálatu. Daleko větší průser však shledávám v postavách. Milující žena byla až příliš milující, robocop byl hodně robo, ale málo cop, šéf OmniCorpu byl zkrátka Michael keaton a ne šéf OmniCorpu, smysl jednání toho omnáckýho kovboje jsem nepochopil vůbec a ze všeho nejlepší byla postava kterou hrál Samuel L., to se asi někdo scénaristy zeptal a co když na ten film budou koukat retardi a on řek, neva, plácnem tam Samuela a on jim to bude servírovat. Vymazlený kamerový záběry přebíjel občasný houpající nepřehled a tak jedinej nad kým nelámu hůl je Gary. ()
V prvej polovici RoboCop pozoruje psychológiu premeny človeka v robota a naťukáva otázky etiky, aniž by mu chýbali prvé náznaky vizuálnej efektnosti. V druhej polovici sa film zrýchli a dôkladne budovaná dramaturgia sa rozpadne (zvrat, ktorý nechápu ani jeho stvoritelia (tzn. ani sám scenárista), kedy si RoboCop sám nastaví ako prioritnejšie riešenie svojej minulosti než prebiehajúcich zločinov, je začiatkom tohoto rozpadu) a zo zaujímavého sci-fi sa stáva akčný výplach. Akoby film Padilhovi prestrihali a skrátili producenti kvôli vyhoveniu konzumnejším divákom, ktorí viac než akčný výplach nepotrebujú. Škoda. Cynické pohľady na medzinárodnú politiku USA a zopár vydarených vtipov ("Ja som iba z marketingu!") svedčia o tom, že nový RoboCop mohol byť rovnocenným remakom, nastaveným zrkadlom spoločnosti chytro posunutým do nového tisícročia. ()
Galerie (96)
Photo © Sony Pictures
Zajímavosti (34)
- Edward Norton odmietol úlohu Dr. Nortona (Gary Oldman). (m.a.t.o.)
- O rolu Clary Murphy (Abbie Cornish) sa uchádzali Jessica Alba, Keri Russell a Kate Mara. (m.a.t.o.)
- Režisér José Padilha i herec Joel Kinnaman (RoboCop) dělali všechno proto, aby film mohl být uveden s ratingem R, stejně jako původní film RoboCop (1987). Vzhledem ke stoupajícímu rozpočtu, který byl původně plánován na 60 milionů amerických dolarů a který se nakonec vyšplhal až na 120, bylo studio nuceno cílit na rating PG-13 v naději, že film tak bude mít větší šanci zaplatit vysoké náklady. Padilha byl během natáčení pod přísným dohledem, aby rating dodržel. (Mr. Filuta)
Reklama