Režie:
Antoine FuquaScénář:
Michael C. MartinKamera:
Patrick MurguiaHudba:
Marcelo ZarvosHrají:
Ethan Hawke, Richard Gere, Don Cheadle, Wesley Snipes, Ellen Barkin, Robert John Burke, Lili Taylor, Michael Kenneth Williams, Wass Stevens, Sarah Thompson (více)Obsahy(2)
Tři přátelé, tři policisté, tři příběhy. Strhující drama z prostředí newyorského policejního sboru, jež realistickým způsobem zachycuje, jak jednoduché je překročit hranici oddělující od sebe muže na straně zákona a zločinu. Každodenní povinnosti řadových policistů ve městě, které nikdy nespí a nedovolí usnout ani divákům v kině. Režisér Antoine Fuqua (Training Day) opět dokázal nevšedním, a přesto drsně realistickým, způsobem zachytit život strážců zákona. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (300)
Zoufalá, Ztroskotaná a Skrytá identita.. Náčrtek nemocí z povolání bídně placených brooklynských poldů, přičemž vidíme jen symptomy a otázkou zůstává, jestli samotná příčina má něco společného s výkonem zaměstnaní, či je zakořeněna v povaze bez ohledu na okolnosti.. Proti Training Day rozhodně syrovější a realističtější, ale zase tomu chybí tah na branku, co uměl vyvinout powerforward Alonzo Harris. Fuqua byl zřejmě ve střižně příliš uspokojen natočeným materiálem a bylo mu líto něco vystřihnout, či nedej bože (koncem) nezdůraznit, že i přes rány ze všech stran musí Amerika kráčet dál. A Richarde, ty buddhisto, nechci ti do toho kecat, ale na plátně si až moc často užíváš felací od prostitutek. Pochopitelně vím, že je to jen jako a obvykle se používá nanuk, ale nemůžeš se pak divit, že v manželce zahlodá červík pochybností a ty se podruhé rozvádíš.. ()
Tak kdyby to bylo myšlené jako parodie, tak možná. Jenže tohle se tváří tak náramně vážně a drsňácky, samá sprostá slova, všechno je na prd... a u konce jsem měl co dělat, abych se neválel smíchy. Jak každý na každého střílí a u toho má rádoby drsný hlášky, to byla už fakt legrace. Nebo jak ten černoch chytne kulku do srdce, ale pere se jak Rambo... Jestli to ze začátku mělo aspoň nějakou atmosféru autenticity, u takhle zbytečně dlouhé stopáže vynikly nakonec řemeslné nedostatky, chyby scénáře, nelogičnost a chtěnost některých situací. ()
Klasicka mozaika o troch policajtoch, ktorych osudy sa prakticky vobec nepretnu. Filmu najviac uskodilo pomale tempo, odtazita atmosfera, ktora nedokaze divaka dostatocne vtiahnut do pribehu a zaver ktory ma natolko unahlene rozuzlenie plne nahod, az to bolo komicke. Herecke vykony su slusne. Najviac ma potesil Wesley Snipes, ktory ma sice malo priestoru, ale dokazal, ze hrat vie stale velmi dobre a zasluzil by si viac prilezitosti v kvalitnych filmoch namiesto tych videosraciek, ktore teraz toci. ()
Fuqua sa znova vracia k žánru ktorý ho preslávil. Drsná dráma medzi policajtmi a gengstrami. V konečnom dôsledku treba povedať, že film je lepší ako Odstreľovač, alebo Kráľ Artuš. Ale aj samotný Training day pokryvkával na miestach, ktoré dokázali L.A. utajené skutočnosti, alebo filmy Davida Ayera ustáť. Problémom je väčšia spätosť s hrdinami. Väčší dôraz na budovanie charakterov a na väčšie spojitosti medziľudských vzťahov medzi postavami. Vo filme sledujeme tri dejové línie a pritom len tá s Richardom Gereom stojí za zmienku. Pričom aj nej chýba potrebnejšie vykreslenie. Fuqua a scenárista Martin sa rozhodli, že čím menej o minulosti hlavného hrdinu budeme vedieť tým lepšie. Sledujeme ich v konečnom dôsledku len v určitom úseku ich života. Lenže spomenúť nejaké veci a potom neukázať vizuálne ich dôsledky je veľkou chybou. Skutočné kamarátstvo medzi Cheadleom a Snipesom sa nedá vysvetliť len obyčajným potľapkaním po chrbte a kvázi dôverou. Zmätenosť Ethana Hawkea sa nedá znázorniť spoveďou v kostole a potom už ničím iným. Každý z hrdinov podstupuje zúfalé kroky, tie ale akoby zanechávali pocit zbytočnosti. Prečo to hrdinovia robia, keď v konečnom dôsledku tie veci nie sú až také zlé? ide o česť? Ale kde je ukázaná? Ide o spravodlivosť? Ale voči komu? Film je síce pekne zrežírovaný a nenudí, ale vyšumí z hlavy rýchlejšie ako šumienka v pohári vody. Dobrá myšlienka, ale robená lepšie inými tvorcami. ()
S Brooklyn´s Finest mám stejný problém jako s dosavadními Fuquovými filmy. Mají dobré a zajímavé téma, povedenou kameru, dobře zvolenou hudební složku, ale jsou takové "zpatlané". Začátek Brooklynu je hrozně dlouhý a chvíli mi trvalo, než jsem vůbec pochopil, o co půjde. To jsem se lehce nudil. Ale zase jak se blížil konec, tak to nabíralo grády a konečně se začalo něco dít. Herci jsou všichni (ano, i Gere) dobří a role jim lze věřit. Hawke je sice trošku afektovanější, než by bylo zdrávo, ale to vem čert. Potěší solidní Snipes, který ještě má na pořádné filmy. Hudební složka (ne hiphopová) je dobrá, správně zvolené skladby. Místy je to opravdu hodně složitě propletené a nepřehledné, ale ke konci se to všechno tak nějak sejde. Možná, že černochům a lidem znalým Brooklynu se to bude líbit mnohem víc. Předpokládám, že když Fuqua je černoch, tak ví, jak to v této komunitě chodí, takže je to snad realistické. Nic proti ničemu, relativně solidní kriminálka. 60% ()
Galerie (52)
Photo © Thunder Road Productions
Zajímavosti (4)
- Slovo "fuck" ve filmu zazní 270krát, což je 1,93krát za 1 minutu. (Dixxx)
- Počítačová hra, ktorá sa mihne na obrazovke je "Mercenaries: Playground of Destruction" od vývojárov z Pandemic Studios. (Real Tom Hardy)
- Ve scéně, kdy Tango (Don Cheadle) na střeše budovy chytne gangstera a namíří na něj zbraň, drží mu jí přímo u krku. V záběru z jiného je však zbraň o mnoho dál. (TheDave)
Reklama