Reklama

Reklama

Alice stále pokračuje v odplatě proti svému bývalému zaměstnavateli, společnosti Umbrella, která do světa vypustila zombie virus. Ona i se svými klony zaútočí na ústředí společnosti, kde se jí podaří zneškodnit většinu přítomných zaměstnanců kromě Alberte Weskera, který jí vpíchne injekci zbavující ji všech nadpřirozených schopností. O šest měsíců později cestuje Alice na Aljašku do místa zvaného Arcadia. Zde se opět setkává s Claire a společně utíkají do Los Angeles, které ovládají zombie. Podaří se jim přistát ve věznici, která zůstala jako jediné místo ve městě útočištěm pro nenakažené. Mezi skupinu nenakažených patří basketbalista Luther, producent Sinclair, Angel, Kacey, Kim a Claiřin starší bratr Chris, kterého však Luther drží pod zámkem, protože byl obávaným vězněm. Společně všichni plánují útěk na Arcadii, což je podle Lutherových informací ve skutečnosti loď. Jelikož útoky zombie na věznici se začínají stupňovat, rozhodnou se utéci co nejrychleji. Sinclair ovšem sám zmizí s Claiřiným letadlem a tak jim nezbývá nic jiného než propustit Chrise, protože zná další možné únikové cesty. Do věznice se mezitím probojují zástupy zombie a je nutné s nimi bojovat. Při střetu se zombie umírají Angel, Kacey a Kim. Ostatním se podaří utéct a nalodit se na Arcadii... (TV Prima)

(více)

Videa (6)

Trailer 3

Recenze (1 044)

Traffic 

všechny recenze uživatele

Překvapivě dobré i ve dvojrozměrném podání. Anderson se svým místy meditativním pojetím blíží nálepce "béčkového artu", protože řada kompozic (například z "Aljašky") je jednoduše krásných a velmi pomalé tempo vyprávění umožňuje zaměřovat pozornost na obrazy a kochat se jimi. Záběry v Resident Evil: Afterlife totiž nejsou primárně zprostředkovateli narativně důležitých informací, ale mnohem víc opojným průzkumem uzavřených i otevřených prostorů obklopujících postavy. Tomu samozřejmě napomáhají fetišistické zpomalovačky a nadměrné využívání celků a velkých celků. Vzhledem k tomu, že videohry jsou oproti filmu definovány především prostorem (hráč tráví čas objevováním nových lokací a opakovaně jimi prochází), zatímco film je omezen jasně definovanou stopáží (tedy časem, v kterém musí divákovi říci všechno podstatné), chápu tento krok v rámci videoherních adaptací jako jednoznačně kladný. Nemá moc smysl mluvit o "videoherní absurditě scénáře", když těžiště filmu je někde úplně jinde. Byl bych opatrný i s tvrzeními ohledně "fetišizování Milly", která je už od prvního dílu - a postupně čím dál víc - spíše androgynní postavou, která v mnohém odpovídá videoherním avatarům, do nichž je možné se volně projektovat. Kromě vzezření Alice hraje roli její ztráta paměti (první díl) a v Afterlife nepochybně i armáda jejích klonů, která značí schopnost avatarů opakovaně vstát z mrtvých, "respawnovat" se na jiném místě a na několik pokusů dokončit misi (dohrát hru). ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Co tu vlastně očekáváte od filmu podle počítačové hry, kde nějaká kung-fu pipina masakruje do zchytření bandu zmutovaných zombie?! Nového Buňuela?? Tak to jste snad chytli T-virus, ne? Ale nebojte se, je to léčitelné. Brokovnicí s upilovanou hlavní. Totálně neškodná, vizuálně přitažlivá kokotinka, vykrádající všemožná žánrová klišé s naprosto dokonalými desíti minutami s třímetrovým dřevorubcem. A navíc Scofield konečně brejknul prizn. ()

Reklama

genetique 

všechny recenze uživatele

Aj keď Anderson sľuboval návrat ku koreňom, kvality a originalitu prvého dielu už pravdepodobne nedosiahne nikto, pokiaľ nedôjde k zmene orientácie celej série na viac, než prvoplánové béčka s plochou scenárovou inšpiráciou zo série počítačových hier. Mila predvádza svoj štandard, herecky plochý, ale na akčné scény s ňou sa dá vždy pozerať. 3D označenie bol síce dobrý reklamný ťah, prakticky však úplne nezáživne zneužitý v neprospech diváka, avšak v prospech tržieb. V klasickom formáte, doma, som si dokonca film užil viac, než v kine. A to asi hovorí za všetko. 65%. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Série Resident Evil si ve třetím díle (pouštní Extinction) vylepšila reputaci, stejně jako Paul W.S. Anderson s Death Race, takže při ohlášení Afterlife jsem se začal na nový film těšit. Alespoň do doby, než se objevily první plakáty a trailery, které zcela otevřeně přiznaly nemilou skutečnost, že místo hororu se tentokrát budou konat trikové 3D akční orgie. Bohužel jsou to neuvěřitelně nudné a sterilní "orgie". Úplně každá scéna působí smutně umělým dojmem, herci zoufale a scénář jako výsměch. Jsem dalek nazvat toto technologické promo s názvem Resident Evil: Afterlife filmem. 1/10 ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Paul W. S. Anderson | Hudba: tomandandy | Produkcia: Paul W. S. Anderson, Jeremy Bolt, Don Carmody, Bernd Eichinger, Samuel Hadida | Distribúcia: Screen Gems | Štúdio: Constantin Film, Impact Pictures | Rozpočet: 60 miliónov $ | Tržby: 296,221,566 $ || Resident Evil "sága" ma bavila už od prvého dielu. Zombíci plus high-tech prostredie je jedným z najlepších kombinácii pre popcorn večery. Absencia logickosti a dejovej pestrosti je už zvykom - diváci s nárokom na dané faktory tieto žánre musia radšej obchádzať. Čo sa týka mňa, aj pri vypnutých mozgových kolieskach mi bolo ľúto toho zbytočného recyklovania Matrixovsky-MaxPayne-ovských Bullet-Time efektov a Bladeovských otvárajúcich sa ksichtov do všetkých svetových strán... R.E. by totiž mal i sám dostatočný zábavný potenciál, n.p. postava zaklincovaného drevorubača s multifunkčnou kladivo-sekerou je tomu jasným dôkazom. Ako aj v predošlých dieloch, i teraz zostáva koniec otvorený - a to je jediné, prečo Afterlifeu odpúšťam nedotiahnutosť celku - možno je to len rozjazd veľkolepého finále. Ak teda nasledujúci diel nebude prequel, ako o tom hovoria zlé jazyky... ()

Galerie (94)

Zajímavosti (32)

  • Celosvětová premiéra proběhla 2. září 2010 v Tokiu. (Varan)
  • Úvodní dějství (útok na tokijské ústředí společnosti Umbrella) se odehrává rok po událostech z předchozího dílu Resident Evil: Záník (2007). (ČSFD)
  • V októbri 2016 sa film podľa webu PrettyFamous umiestnil na 86. priečke v rebríčku "Najhoršie horory všetkých čias". (Zdroj: ČSFD)

Související novinky

Nový Tarzan s animovaným upírem

Nový Tarzan s animovaným upírem

06.05.2012

Navzdory drastickému neúspěchu Johna Cartera se na plátna vrátí i další hrdina Edgara Rice Burroughse – ten mnohem slavnější. O Tarzana má zájem hned několik hollywoodských hráčů, třeba studio Warner… (více)

Anderson kráčí v Bollových stopách

Anderson kráčí v Bollových stopách

17.11.2009

Přinejmenším co se posedlosti adaptacemi počítačových her týče. Právě v těchto dnech natáčí Paul W.S. Anderson v Torontu čtyřku Resident Evil s podtitulem Afterlife. Ale už má samozřejmě další plány.… (více)

Milla Jovovich a vrah bez obličeje

Milla Jovovich a vrah bez obličeje

02.11.2009

Díky Dokonalému úniku máme Millu čerstvě zapsanou jako „holku, která má občas štěstí na zábavný film“. Uvidíme, jak se jí bude dařit dál. V pátek má v USA premiéru její sci-fi horor The Fourth Kind,… (více)

Jeden za všechny, všichni za 3-D

Jeden za všechny, všichni za 3-D

07.09.2009

Ach jo, co si to Paul W. S. Anderson zase vymyslel? Nová adaptace Tří mušketýrů v 3-D? S hollywoodskými verzemi Dumasovy klasiky sice nemáme příliš dobré zkušenosti (kung-fu poletování v Hyamsově… (více)

Reklama

Reklama