Kamera:
Brandon TrostHudba:
David SardyHrají:
Nicolas Cage, Violante Placido, Ciarán Hinds, Idris Elba, Johnny Whitworth, Christopher Lambert, Anthony Head, Fergus Riordan, Spencer Wilding (více)Obsahy(2)
Ve východní Evropě varuje kněz Moreau mnichy ze skalního kláštera, že se blíží takzvaná hodina proroctví. Tehdy se ďábel Roarke pokusí převtělit do těla třináctiletého Dannyho, a získá tím ještě větší sílu. Je nutné Dannyho a jeho matku ochránit. To se jim však nepovede, protože klášter napadli muži pod vedením Raye Carrigana, kterého si najmul právě Roarke, a Dannyho i s matkou unesli. Moreau kontaktuje Johnyho Blaze, který jako jediný může pomoci. Johnny před lety uzavřel smlouvu s Roarkem a jediný se může ďáblovi postavit. Johnny zpočátku nemá zájem, ale když mu Moreau slíbí, že za záchranu chlapce ho zbaví kletby, souhlasí. Najde je ve chvíli, kdy Carrigan hodlá zabít Nadyu, protože už ji k ničemu nepotřebuje. Johnny, proměněný v Ghost Ridera, se s Carriganem a jeho muži pustí do boje. Mnoho jich zabije, ale Carriganovi se přesto podaří i s Dannym upláchnout. Následujícího dne se Johnny probere v nemocnici, odkud uteče. Spatří i Nadyu a žádá ji, aby přijala jeho pomoc v hledání Dannyho. Zároveň ji varuje, aby mu v případě, kdy se zase promění na Ghost Ridera, nevěřila. V tu chvíli to není Johnny, ale démon, který má hlad a může jí ublížit. V mezičase se však Roarke dokázal telefonicky spojit s Carriganem a přes telefon s Dannym spustil ochranu, takže Johnny teď Dannyho nemůže vycítit, nicméně Carrigana ano, a žádá ho, aby hocha „dodal“ na místo určení včas. Nadya se Johnnymu přizná, že ona sama také uzavřela smlouvu s ďáblem Roarkem v okamžiku, kdy ležela polomrtvá, dusící se vlastní krví. Za záchranu svého života s ním otěhotněla, a její syn Danny je tedy něco jako poloviční ďábel a má se stát nástrojem Roarkovy neomezené moci. Danny se pokusí Carriganovi utéct, ale zlomí si nohu v kotníku, a je znovu zajat. Johnnymu a Nadye se je podaří vystopovat a zatímco Johnny bojuje s přesilou, Nadya s Dannym odjíždí. Johnny smrtelně zraní Carrigana, ale Roarke se nehodlá vzdát, a tak Carrigana znovu oživí a změní ho v démona se schopností nechat zkamenět vše, čeho se dotkne. Johnny se vydá za Nadyou a Dannym a připojí se k nim ještě Moreau, který je dovede až do skalního kláštera. Kde hodlá Johnnyho osvobodit od kletby. Zde mu vypráví, že Ghost Rider je vlastně změněný anděl spravedlnosti Zarathos, kterého mučili v pekle, a on zešílel. Nyní musí Johnny podstoupit nebezpečný proces vymýtání ďábla a není jisté, že to přežije. Johnny to chce podstoupit, a znovu se stává člověkem. Toto štěstí však netrvá dlouho. Hlavní mnich Methodius hodlá Dannyho usmrtit, protože je to podle něj jediná možnost, jak zabránit Roarkovu plánu. Johnny však Dannymu slíbil, že mu pomůže, a hodlá to dodržet. Objevuje se Carrigan, který nechá všechny mnichy zkamenět a znovu unáší Dannyho. Johnny velmi lituje, že podstoupil proces vymýtání ďábla, teď bude mít mnohem těžší pozici v boji s Carriganem, kterému se již podařilo přivézt Dannyho k Roarkovi. Proces převtělování může začít... (TV Prima)
(více)Recenze (578)
Velmi slabá nastavená kaše. Na jedničku to nemá ani náhodou. Místy dost blbá kamera a děj je opravdu dost jednoduchý. Docela škoda peněz za kino. ()
Tam, kde se scénaristická debilita tak nádherně snoubí s režisérskou impotencí a celé je to podpořeno neskutečně štědrým rumunským rozpočtem, si může Mikuláš klidně zavařit hlavu a stejně to bude hnusná, retardovaná, amatérská videosračka. Dovedu si živě představit, jak už v pekle instalují nad kotle velkoplošné obrazovky, kde tohle poběží v nekonečné smyčce a všichni ti hříšníci budou raději strkat hlavy do vroucího oleje, než aby se nechali takhle nelidsky týrat. Je už to jen otázka času, kdy Klec odpoví na otázku Segalova agenta, zda by nepřijal roli záporáka v jeho novém blockbusteru, aby se na něj mohl Štefan v závěrečném souboji převalit a definitivně tak pohřbít jeho kariéru, nadšeně huhňavým "Hell yes!!". ()
Trochu vínka (nemusí byť práve to drahé dvetisícročné z tureckej jaskynnej svätyne) a dá sa to, dokonca je to celkom zábava. Iste, strašná (ale strašná!) báchorka, ale Cage má len asi dva úlety, inak je v pohode a dokonca z neho cítiť istý nadhľad, Idris Elba fajn, takisto záporáci (tatko Ciarán si to totálne užíva). K tomu solídne natočené akčné scény (hlavne plamenné rýpadlo a finále na diaľnici), sem-tam hláška a... Christopher Lambert!!! :) Len škoda, že je to taký lacný, rumunský, akoby direct-to-bluray shit a že v tom tak zriedka poznať rukopis tvorcov geniálnych Crankov. Keby to bolo nafakované R-ko ako Drive Angry, máme tu jasný nábeh na GP roka. 5/10 ()
Po Gamerovi jsem vzal duo N&T na milost, přičemž představa, jak kočírují pokračování pekelného jezdce, se mi vlastně docela zamlouvala. Nevím, kde přesně je chyba, jestli v polovičním rozpočtu oproti prvnímu dílu, nebo ve scénáři, kdy vůbec netušíte, o co se zrovna hraje, každopádně vím, že režisérské duo to všechno posílá pod drn svým tvůrčím (ne)uměním. Ne, tohle už není obrazová anarchie, která by mohla někoho bavit, jako třeba u Cranku, tohle je krystalicky čirá esence filmařského bordelu, kde má kamera se střihem maskovat chudé exteriéry a průměrné triky, přičemž v tom všem vlastně vůbec nestíháte sledovat, co se má v daném obrazovém segmentu odehrávat, protože to prostě nejde. Být jako urvaný z řetězu a myslet si, že se speedem v palici budete sekat jeden cool frame za druhým, tak se šeredně mýlíte. Blbý, že jsem se docela těšil. ()
║Rozpočet $57miliónov║Tržby USA $51,774,002║Tržby Celosvetovo $132,563,930▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $7,300,102 //počet predaných kusov 360,242║ Tržby za predaj DVD v USA $10,830,875 //počet predaných kusov 628,659║ neveril by som že to môže byť až tak otrasná žbrnda, kde asi v polovici záberoch máte pocit že to je točené nejakým človekom bez kúska fantázie v rámci suchého domáceho videa a to ostatné čo sa chce tváriť akčne je niečo tak ohavne záchvatovo traslavé, lebo Ghost Rider sa každú chvíľu utápa v depke a trepe s tou hlavou ostošesť, herci suchý, proste ani nemajú čo hrať lebo príbeh je prvoplánová utópia, nuž je to ďalšia zbytočnosť neskutočných podivínov ako že režisérov asi ulietajúcich na nejakých práškoch, no Neveldine a Taylor by to už mali fakt zabaliť /10%/ ()
Ciste zlo. Cage v dalsom angazma neuveritelne prehravajucich grimas, zvysok osadenstva mu statne sekunduje. Anthony Head na zaciatku dava tusit, ze sa budu reinkarnovat B-ckove propriety a herecke akvizicie, ovsem pravym klincom je Christopher Lambert, tie najnepritazlivejsie rumunsko-turecke lokacie a nespocitatelna derivacia scenara, ktory uz do vienka dostal oznacenie "blbost". Duo Neveldine/Taylor potom tuto tragediu rezijne (ne)kociruje anarchisticky, az fyzicky neprijemnym sposobom. 1/10 ()
,,PŘIVEĎ CHLAPCE A MY SEJMEME TVOU KLETBU.....“ /// Děsivě jednoduchý dialogy (ovšem co tady hledat za vědu), až dětinsky efektní (tady bych vědu nehledal už vůbec) Cageho eskapády či kreace a všudypřítomná scénáristická prázdnota (což by zase tolik překvapit nemuselo). Komiksovej fanda musí vypnout (skoro) všechny orgány (i ten? Myslím, že ten hlavně....). A NA ZEMI DOPADNE STÍN .... no nic jinýho jsem ani nečekal. Ne, že by to bylo trapný – jen prázdný. Ovšem pokud vám v těle tluče srdce žháře.... /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem maminka Ďáblova synka. 2.) Při jízdě na motorce mě hoří lebka. 3.) Thx za titule ,,mindhunter29“. /// PŘÍBĚH ** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ ne ()
// Distribútor: Sony, Columbia // Počet premietajúcich kín v USA: 3,174 // Otvárací Víkend USA: $22,115,334 // Vizuálne pekne spracované a herecky dobre zahrané (hovorím samozrejme o Nicolasovi), ale dejovo totálne odfláknuté. Z hodnotením na CSFD nesúhlasím a preto dávam 80% .... ()
Béčkový odpad nejhlubšího zrna... ()
Nekonečné zklamání. Neveldine a Taylor jsou průkopníci a inovátoři, ale bohužel nejsou vypravěči, kteří by si získávali srdce publika a především investorů široce přístupnými eposy (jako Cameron) či sofistikovanými kulty (jako sourozenci Wachowští). Jsou to adrenalinoví závisláci vyžívající se v subverzivitě a válcování norem. Podobně jako např. nejradikálnější filmaři japonské nové vlny povýšili kameru na zbraň a z diváka udělali její oběť. Nelze se pak divit, že jejich filmy narážejí nejen u konzervativních filmových fandů, ale také u jiným způsobem konzervativní kritiky. Pohled na jejich kariéru ukazuje smutný osud kreativních géniů v době, která je nechápe, a jenž je o to smutnější, že si coby autoři na poli akčních filmů nemůžou malovat v ústraní či psát do šuplíku. Na film jsou prostě třeba finance a zázemí, které jim ale asi již nikdo nedá. Jejich trilogie revolučních videoherní snímků "Crank", "Crank: High Voltage" a "Gamer" se vyznačuje nepřímou úměrností mezi klesajícími tržbami a stoupajícími ambicemi při bortění zažitých hranic a norem. Příslibem velké budoucnosti měl pak být studiový projekt "Jonah Hex", který se ale s vyhazovem režisérů změnil v trpký reality check. "Ghost Rider 2" pak představuje bolestivou kocovinu - zetkový původně zřejmě jen direct-to-video sequel k céčkové slátanině, s typickými atributy jako natáčení ve východní Evropě a strašlivým scénářem. Neveldine a Taylor poprvé neměli film ve vlastních rukou, ale jen zachraňovali již napsaný a z velké části produkčně rozjetý projekt. Právě díky jejich dravému stylu, castingovým volbám a zálibě v přemrštěnosti je "Ghost Rider 2" alespoň chvílemi koukatelný, ale vždy, když se z formálního kadlubu vynoří původní scénář, celá pekelná mašina se zadrhne a padne na hubu. Ta tam je pro režiséry typická symbióza mizanscény, kamery a akce, ale také se zoufale nedostává prostoru na nápaditou realizaci šablonovitých sekvencí. O subverzi lze mluvit pouze v hrstce scén, když pustili Cage z řetězu a nechali ho vyvádět neskutečné psí kusy (hurónská sekvence získávání informací od překupníka, manická proměna na motorce či samotná řeč těla démonického jezdce, kterého tentokrát ztvárnil Cage). Otisk značky Neveldine/Taylor je patrný vlastně hlavně v postprodukci, tedy v částech se speciálními efekty, které se vyznačují dravostí a koncepční chaotičností typickou pro předchozí snímky režisérského dua (ostatně i vytuněnou podobu proměněného hrdiny lze jednoznačně identifikovat jako dílo estetiky režisérů). Chce se mi vidět Neveldina a Taylora jako novodobé Orsony Wellese - jejich geniální a revoluční dílo bylo nepochopeno, jejich studiový projekt skončil znásilněn producenty bez jejich kreativního vkladu a nyní jsou nuceni se realizovat v laciných evropských produkcích, nad nimiž ale také nemají plnou kontrolu. ()
Neveldinuv a Tayloruv styl docela muzu, oba Cranky jsou jizda jak hovado, ale kurva, tohle teda byla sracka. Naprosto stupidni pribeh, kdy jsem si po pulce filmu rikal, jestli to tvurci myslej vazne, ze jako tady pujde zrovna o tohle. Naprosto prasackej vizual, kde to misto nejaky syrovosti pripomina mix mezi Kobrou 11 a Van Dammovo bulharskym beckem, bojovy sceny by se dali spocitat na prstech jedny ruky a to jeste vsechny byly videt v traileru. Do toho Cage xichtici se jako snad jeste nikdy, kazdou chvily dej prerusovanej nejakejma jakoze cool animovanejma zaberama nebo ruznejma otravnejma kamerovejma vychytavkama a vsechny vedlejsi postavy v podstate naprosto k hovnu. Za co teda ty 2*. Jednak triky samotnyho Ghost Ridera (motorka, lebka atd.) jsou na solidni urovni a celkove plameny vypadaj realne a taky je film precejen trochu drsnejsi nez soucasna komixova produkce, coz je ale dany hlavni postavou. Ale to nic nemeni na faktu, ze to je proste nechutny becko, pravdepodobne nejhorsi komixovka roku a totalni zklamani. ()
Tak bych rád věděl, na čem tihle dva pračuráci ujíždějí... Snídají snad krekry z koksu?? Nebo olivy naplněné háčkem?? Nevím, každopádně jsou z toho naspeedovaní jak křečci s rachejtlemi v prdelích a podle toho taky dopadlo tahle holomajzna. Pravděpodobně musíte toto monstrum vidět na vlastní oči, jelikož slovy se to dost dobře popsat nedá. Když bych se o to měl pokusit, tak bych to nastínil tímto způsobem: nemá to hlavu, ani patu a dál to nemá mozek, srdce, plíce, játra, ledviny, je to prázdný, stupidní, odporný, zmatený, kolosálně zhovadilý, dementní, zběsilý a nudný. Cagi, co šňupeš ty, ty vemeno jedno?? To je naprostá zoufalost. Téměř dokonalý pohřeb kariéry. A pro duo Neveldine, Taylor: Crank se vám povedl, ale mělo zůstat pouze při něm. Všechno další smrdí jak hnojník. A tohle je vrchol. Tohle doslova páchne jako prošlej vlašák na hnojníku. Nepochopitelně se však shitrider stal v kinech výdělečným. Božeeeee! 57 miliónů dolarů(rozpočet)/132,5 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) ()
Po všech stránkách strašnej průser... Duo Neveldine/Taylor dostalo usmrkanej budget (55 melounů na komixovou adaptaci je zatraceně málo), ale ten je ve svých pekelných plánech nezastavil. Pánové proto odjeli do východní Evropy (oblíbená turistická země, van Damme a Seagal můžou vyprávět), kde v těch nejlevnějších lokacích dali stvořit dalšího pochybnýho filmu s pekelnym jezdcem. Cage u toho samozřejmě nemohl chybět. Jenže když uviděl na výplatnici svůj honorář, nahodil tak strašně "motherfucker badass" obličej, že se ho tvůrci rozhodli použít do všech záběrů. A pak že do stejný řeky dvakrát nevstoupíš... Akce nepřehledná, hlášky splachovací ("Nebojím se tě". - "Ale měla bys!"), zkrátka klišé spaluje klišé. Je pravda, že hořící lebka vypadá z minula o hodně líp, ale co naplat, když nuda tu drží hlavní slovo. ()
If you can read this note, you' ve just been Caged. Hell yeah! ()
Pamatuji si velmi dobře, jak jsem kdysi, bezprostředně po shlédutí prvního Ghost Ridera vycházel z kina s hloupým úsměvem od ucha k uchu a dovolával se pokračování. Bohužel, takhle jsem si ho nepředstavoval. Neveldine a Taylor absolutně ignorují hloupoučkou naivní poetiku prvního dílu (o němž jsem i nadále přesvědčen, že je špatný, a tedy kouzelně zábavný zcela záměrně) a výrazně si upravují i některé motivy z jedničky a rozehrávají anarchistické peklo, kde na nějaké větší filmařské řemeslo nezůstal prostor, zabraly ho totiž kamerové exhibice z podhledu, zrychlovačky, vracečky a vůbec postupy, které nevypadaly dobře už v televizní tvorbě deset lez nazpátek... Akce je hyperaktivní, ale nudná, Cage není zábavný, jeho přehrávání je k pláči (řev na motorce? WTF?) a úplně nejsmutnější je, že Ciarán Hinds je tu ještě horší... Dvě hvězdy skutečně pouze za plamenomet :))) A za Wilhelma... ()
Po predošlej časti ďalšia sračka a kludne by to mohlo byť v TOP najhorších filmoch csfd. Hodí sa to tam. ()
Jedničku měl na svědomí režisér Daredevila, takže její sračkovost nepřekvapila. Ale že dvojku snad ještě hůř prosrali Neveldine s Taylorem, to mi hlava nebere. ()
V období, kdy točil hity jako Skála, Con Air nebo 8MM, pana Cage rozhodně nenapadlo, že jednou skončí v nějakých rumunsko-osmanských lokacích ve společnosti rezavých Dácií, cikánské kapsářky a sanitek, co pamatují Ceauceska - neschopen sebereflexe, až po krk ponořen v béčkovém marastu pro vyžilé akční hvězdy dávné minulosti. Každý ovšem strůjcem svého štěstí a já už ani nemám sílu, abych kritizoval Nicolasovu marnou snahu o herectví, potažmo účes, protože ty vlasy už stejně nejsou jeho.. Epos o hořící kostřičce tak definitivně sklouzl do nechtěné komediální roviny, ostatně není se co divit, když C.Lambert byl na natáčení jen dva dny a pak odešel i se scénářem napsaným na tváři a pokud by snad tento tým napadlo natočit další pokračování, nechť vše jednou provždy ukončí doktor Venkman s práškovým minimaxem.. ()
Občas to vizuálno potěšilo smělé oko diváka, nicméně vrstvená debilita páně direktora mrskala s filmem z rohu do rohu, jako kdyby nikdo vlastně nevěděl, kudy kam. A já to mám vědět? Já se chci bavit, kochat, chechtat, užívat si. Dalo by se to zvládnout, ale ne s filmem Goust srajda dvě. Ne, tudy cesta nevede, i když je do pekel... a když už nic, tak aspoň na zlepšení nálady. ()
Tak tady se pokazilo co se dalo. Ani jsem to celé nedokoukal ()
Reklama