Reklama

Reklama

Osamělý jezdec

  • USA The Lone Ranger (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Starý indiánský válečník Tonto vypravuje malému Willovi příběh o tom, jak se z muže zákona Johna Reida stala legenda spravedlnosti. John se vrací po letech na právnické škole vlakem do svého rodného města Colby v Texasu. Netuší, že ve vlaku jsou převáženi dva vězni - indián Tonto a násilný vrah a lupič Butch Cavendish, kterého chytil Reidův bratr Dan, místní šerif. Jenže vlak je napaden desperáty, ti Butche vysvobodí a vlak pak vykolejí. Tonto i John se z trosek zachrání a John trvá na tom, že indián musí být postaven před řádný soud. John se proto rozhodne pomoci svému bratrovi. Se šesti pomocníky šerifa vyrážejí po Butchově stopě. Parta pronásledovatelů je vlákána v průsmyku do pasti a všichni až na Johna jsou zabiti. Zachrání ho indián Tonto, který za pomoci magie muže na pokraji smrti promění v Osamělého jezdce. (TV Nova)

(více)

Videa (60)

Trailer 1

Recenze (1 246)

Fr 

všechny recenze uživatele

4DX /// ,,HLEDEJ POKLAD A NAJDEŠ MUŽE, KTERÝ TI ZABIL BRATRA“..... /// Zapomeňte na ,,Piráty“ (nebo radši né…), páč tohle je jiný. Vyprávění muzejní relikvie (apropó – znáte ten pocit, že tohle je ten film, kdy musíte dokoukat závěrečný titulky – tak tady… spoiler!) je spíš na tu vážnější notu a na lehčí myšlenky mě přivádí jen pár gagů či poznámek tohohle ,,zmatenýho“ indiána. Ten druhej týpek (jo, ten co má bejt legendou) hledá ¾ filmu svý místo v tvaru (nevojáci říkaj ,,pod sluncem“) a je spíš k nasrání, než k zasmání. Ano, já čekal filmovou hříčku, ale tohle je vážnější než Django, kterej ovšem řekne vo hodně víc. A přitom jsou asi tak pro stejnou věkovou kategorii. (Což znamená, že parchanty máte nechat doma!) Jo, a abych nezapomněl: 4DX? Moje první…a tohle mě baví! Jen musím vybrat lepší film, páč western je spíš pro žokeje Váňu a Železníka. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zjistím, jestli animovanej Depp trumfne toho živýho. 2.) Miluju železnici. Miluju koně. Ale hlavně - vydržím koukat hodiny na honění padoucha, kterej měl bejt mrtvej po 30ti minutách! /// PŘÍBĚH **** HUMOR ** AKCE *** NAPĚTÍ * ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Malý velký muž kouří halucinogenní dýmku míru s Piráty z Karibiku a němou groteskou. Film, který vypadá, jako by ho vyprávěl senilní bláznivý indián... protože ho vypráví senilní bláznivý indián, který se navíc rád poslouchá. Střední pasáž trochu hluchá, ale jinak jsem se výborně bavil. Verbinski se občas utápí v milovaných odkazech, ale jeho "meta-westerny" jsou chytřejší než většina žánrové konkurence. Ten chlap není tonto. ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Hra na western. Blockbusterově ničivá. Takhle by resuscitace mého oblíbeného žánru opravdu neměla vypadat..a je dobře, že film byl tak výrazný kasovní propadák, neboť v opačném případě by se téhle podivné postmoderní mutaci westernového žánru otevřely v hollywoodských studiích dveře dokořán... Gore Verbinski patrně zapomněl na to, že ve westernu nikdy nešlo v první řadě o efekty a trikové scény, ale jeho podstata byla v příběhu. A i když tady jde spíš o spaghetti western a dysneovský rodokaps, jen naivní tvůrce může po divákovi chtít brát vážně vážné scény prokládané komickými výstupy indiána Tonta. Hra na western, kterou vážně s tvůrci nemám zájem hrát... ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Skvělá letní zábava. Škoda těch dvou nezábavných hodin, které jí předcházejí. Gore Verbinski zvládá vystavět jakž takž přehlednou, gagy prošpikovanou akční scénu, nedaří se mu však jednotlivé atrakce propojit ve smysluplný celek. Celý film lavíruje mezi poctou a výsměchem klasickým westernům (od Forda k Leonemu, z něhož scenáristé kradli nejvíc), což vede k rušivě ostrým přechodům mezi patetickým heroismem a infantilním humorem na úrovni slabších parodií Mela Brookse. Film nedokáže najít rovnováhu mezi sentimentálním a groteskním, žádný nápad, přejatý z libovolně vzdáleného žánru, pro něj není příliš bizarní (pojídání srdce, krvelační zajíci), žádný vtip příliš laciný (kobylince). Řetězení rozličných westernových motivů, které vycházejí buď z konkrétních filmů, nebo z konvencí žánru jako takového, postrádá jakýkoli vyšší řád a působí dost nahodile. Proto je také film pocitově únavně dlouhý, resp. působí, že je dlouhý jen pro to, aby byl dlouhý. Neboť namísto souvislého vyprávění neustále k něčemu odkazuje, nedokáže Osamělý jezdec vtáhnout do příběhu. Nijak mu nepomáhá, že dodržuje čtyřaktovou strukturu s postupným nabalováním překážek, jež musí být překonány a cílů, kterých má být dosaženo (dopadnout Butche; dopadnout Butche a zachránit Rebeccu; dopadnout Butche, zachránit Rebeccu a předat spravedlnosti druhého zlosyna). Hrdinové totiž neprodělávají žádnou charakterovou proměnu, motivy jsou buď opakovány tak často, až ztrácejí na vtipnosti (running gagy s maskou a krmením ptáka), nebo slouží jenom k nárazovému pobavení, a nemusíte být indiánský stopař, abyste kdykoli během filmu s velkým náskokem odtušili, jaký „zvrat“ se blíží. Klimax, třebaže sám o sobě znamenitý a oživující vzpomínky na vrcholné kousky Bustera Keatona, pak navíc stejně všechny dějové linie utne nic neřešící akcí, která by mohla být umístěna kdekoli jinde ve filmu (ideálně hned na jeho začátku, ať po ní můžete z kina odejít s pocitem, že to nejlepší jste již viděli). Alibi pro přemotivovanost a náladovou rozpolcenost si film vytváří konstrukcí chatrného retrospektivního vyprávěcího rámce (jehož přínosnost narativu nejlépe postihuje slovo „gimmick“). Typ posluchače (westernovými legendami fascinovaný malý chlapec) na straně jedné a vypravěčova neschopnost udržet myšlenku na straně druhé odpovídají těkání filmu mezi pokorou a znevažováním žánru. Vzhledem k zřídkavému a neoriginálnímu zapojení metatextových poznámek podle mne nešlo o dopředu promyšlený záměr, jako spíše o zoufalou snahu zpětně scelit příběh, který moc nedržel pohromadě. Uklizení Tonto mezi pouťové atrakce alespoň vystihuje, jak je dnes vnímán kdysi velectěný westernový žánr. Z westernové legendy se stal relikt odkazující k éře divokého západu. Pouťový charakter jeho nové role si logicky žádá redukci prožitého na nejvýraznější znaky daného období. Tontovo vyprávění tak lze chápat jako „best of" výběr toho, co dělá western westernem, čím bylo ale již povídání Malého velkého muže, který měl mnohem lepší scénář i vyvíjejícího se protagonistu, a jehož vyprávění bylo motivováno revizí určitých westernových mýtů. Osamělý jezdec je oproti tomu zpátečnickou (žena jako krásný, pasivní a bezbranný objekt) a nekoherentní přehlídkou toho, co se některým lidem v Hollywoodu vybaví, když se řekne „western“. 55% Zajímavé komentáře: xxmartinxx, rikitiki () (méně) (více)

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Malý chlapec vstupuje na výstavu divokého západu. Potom ako môže vzhliadnuť vypchatého bizóna či grizzlyho, naráža na maketu indiána. Ten z ničoho nič ožíva a malému chlapcovi začína rozprávať starý príbeh o dvoch hrdinoch, ktorí na divokom západe bojovali za spravedlnosť. Príbeh o svojskom indiánovi Tontovi a trochu puntičkárskom, naškrobenom prokurátorovi Johnovi Riedovi. Ako to s nimi v skutočnosti bolo? Príjemná dobrodružno akčná rozprávka s prvkami komédie vhodná pre takmer všetky vekové kategórie. Nedá mi nesúhlasiť s názorom užívateľa LIMA. Aj napriek tomu, že snímok miestami postráda logiku, pozíciu v červených políčkach by si najmä vďaka rozuzleniu určite zaslúžil. Johny Depp opäť potvrdil, že hranie divno divných postáv mu ide zďaleka najlepšie. Jediným negatívom snímku je dlhočizná stopáž. Miestami vďaka niektorým zbytočným pasážam film pôsobil monotónne. Ale inak, veľká spokojnosť. ()

Galerie (81)

Zajímavosti (48)

  • V roku 1869 mala vlajka Spojených štátov 37 hviezd a nie 50, ako je možno vidieť vo filme. (MikaelSVK)
  • Kostým a make-up postavy Johnnyho Deppa (Tonto) byl inspirován obrazem amerického umělce Kirbyho Sattlera s názvem "I'm a crow" ("Jsem vrána"). Vrána na hlavě indiána je však chybným výkladem obrazu. Vrána na obraze totiž nesedí indiánovi na hlavě, ale letí za ní. (Dr Lizal)

Související novinky

Režisér Pirátů z Karibiku našel nový projekt

Režisér Pirátů z Karibiku našel nový projekt

03.03.2021

Gore Verbinski (Piráti z Karibiku: Prokletí Černé perly) natočil svůj poslední film v roce 2016, Lék na život stál nějakých 40 milionů dolarů a v kinech vydělal 26. Ještě předtím stál režisér za… (více)

20 největších propadáků poslední dekády

20 největších propadáků poslední dekády

15.12.2019

S blížícím se koncem roku se pochopitelně pojí vznik různých žebříčků, rok 2019 je ale specifický ještě v tom, že spolu s ním zároveň končí i celá dekáda, a to ohlížení proto bude místy větší.… (více)

V pravé poledne čeká remake

V pravé poledne čeká remake

17.09.2016

Westerny v posledních letech slaví opatrný comeback. Opravdová kuráž vydělala 252 milionů dolarů, Nespoutaný Django si došel pro 424 milionů a za úspěch se dá považovat i 155 mega, jež nastřádala… (více)

Reklama

Reklama