Reklama

Reklama

Babydoll je nešťastná dívka, které zemřela matka a ona musela zůstat v domácnosti se svým otčímem a mladší sestrou. Prakticky denně je bita a znásilňována. Své utrpení snáší v tichosti, dokud se otčím nepokusí znásilnit i její mladší sestru. V tom okamžiku vezme zbraň a vystřelí na něj. Kulka se však bohužel odrazí ode zdi a zasáhne její sestru ve vedlejším pokoji. Když dívka zemře, otčím zbaví Babydoll svéprávnosti a získá veškerý majetek. Babydoll je brzy po svém činu zavřena na psychiatrii ve Vermontu. Odtud se chce za každou cenu dostat ven. Má na to jen pět dní, protože pak jí bude provedena lobotomie... (TV Nova)

(více)

Videa (14)

Trailer 3

Recenze (1 736)

Zíza 

všechny recenze uživatele

Akční scény mi všechny připadaly na jedno brdo, ale o tom jsem mluvit nechtěla. Spíš o tom, že se mi absolutně hnusilo, jak se střídalo hollywoodské vítězení se zlem (čili když Amber, popř. a spol, bojovala) se scénami, které byly až otřesně kruté, špinavé a "reálné". Nedělalo mi to dobře a vzhledem k tomu, že se to takto dělo po celý film; neužila jsem si. Ale tak pro druhé pohlaví tu je spousta bab, každá jiná, třeba si tu i vyberete, na co koukat. Navíc tu ty baby nosí i zbraně: sen všech puberťáků... a ta druhá hvězdička je za soundtrack. ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Sucker Punch je ze všeho nejvíc velmi odvážným konceptem a ambiciózním pokusem, který dost možná nevyjde tak úplně podle tvůrcových představ, ale v rámci blockbusterové kinematografie a Snyderovy vlastní tvorby představuje potenciálně zásadní mezník. Začít musíme už u samotného názvu filmu a propagace, která jeho uvedení provázela. Trailery slibovaly vysoce stylizovanou akční jízdu spoře oděných teenage dívek fantasmagorickými snovými světy a efektní souboje s obřími robotími samuraji, draky a zombie nácky – zkrátka splněný mokrý sen typického puberťáka, řekli byste si. Jenže upoutávky též vyhlašovaly „Nebudete připraveni“ a jak ukazují už první reakce, nejednalo se tentokrát jen o prázdné heslo a tuhle Podpásovku skutečně vydýchá jen málokdo. Snyder si totiž tentokrát dovolil doslova kopnout do koulí každého, kdo na takhle inzerovanou ptákovinu skutečně přišel do kina. _________ Všechny ty bombastické fantazie (největší divácké lákadlo) jsou totiž značně vytržené z vyprávěcí struktury filmu, připomínají spíše samostatné videoherní mise, a navíc ve svojí absurditě postrádají téméř jakékoli napětí. Vidíme je, kdykoli Baby Doll (Emily Browning) v prostředí imaginárního nevěstince zavře oči a začne „tančit“ pro potěchu ostatních – vzhledem k souvislostem se ale spíše jedná o formu prostituce. Z narativního i diváckého hlediska je tady tanec/akce drážděním a rozptýlením, či odvedením pozornosti. Snyder publiku doslova říká: „O tomhle ten film ve skutečnosti není, na tohle jste přijít neměli.“ Jistě by se také dalo mluvit o Sucker Punchi jako o ojedinělém muzikálu, který taneční a zpívaná čísla nechává jakoby v pozadí a prezentuje místo nich sérii nadpřirozených sekvencí, ale takové čtení nedává v kontextu celého filmu velký smysl. Souboje Baby Doll a ostatních děvčat s mixem těch nejšílenějších nerdích/geekovských představ v přímem spojení s psychickým znásilňováním na úrovni bordelu, jsou totiž především odvážným Snyderovým komentářem k tomu, jak subkultura fanoušků fantasy, sci-fi a komiksů pohlíží na ženské postavy. A tady přichází první obrovská komplikace, která vzniká v diváckém přijetí filmu. Naprostá většina tohoto cílového publika, do kterého se nakonec počítá i sám režisér, si totiž takový genderový problém, úzce spjatý s jejich milovanými alternativními světy, vůbec neuvědomuje. Kdykoli sledujeme Laru Croft v upnutých kraťáskách pobíhat s pistolí v ruce nebo Millu Jovovich ve spodním prádle kosit zombíky, nejedná se o nějaké bizarní feministické gesto, ale naopak o iluzi ženského osvobození, která spíše posiluje negativní společenské vzorce. A o této iluzi, o falešné emancipaci, je Sucker Punch především. Již zmiňovaný nevěstinec je ve skutečnosti blázincem – ústavem, kde se ženy musí podvolit mužům, jinak na ně čeká lobotomie. Tato výchozí „realita“, do níž my jako diváci při sledování jako první vstupujeme, je posledním dílkem mozaiky, která představuje komplexní metaforu, o níž se Snyder pokouší. Tím, že klade rovnítko mezi tyto tři popsané základní úrovně filmu a doslova je spojuje s lobotomickým účinkem na ženy a diváka, kritizuje sexismus, objektivizaci žen a mentální znásilňování žen, které se v podobě hollywoodských velkofilmů, nejrůznějších reklam nebo porna pravidelně objevuje v našem každodenním životě. _________ Zároveň je potřeba Sucker Punch vnímat v kontextu celé Snyderovy tvorby, kde je velmi častým tématem, procházejícím snad všechny jeho filmy, způsob, jakým se zpětně díváme na historii. Snyder si totiž uvědomuje, že v kolektivních představách lidí se misí skutečné události s jejich filmovými interpretacemi; film je moderním tvůrcem mýtů, který má snad největší reálný dopad. Proto je 300: Bitva u Thermopyl hlavně fašistickou fantazií zaslepeného neokonzervativce, ve které se to v perské armádě hemží samými monstry, prostopášníky nebo invalidy, proto jsou Watchmeni alternativním pohledem na americké dějiny a to, jak je utváří válečné a jiné akční filmy. Stejně tak nešetří Sucker Punch bohatým symbolismem, když zaměňuje draky a letadla, zombie a vojáky první světové, a dokonce nabízí téměř dokonalou CGI rekonstrukci zkázy vzducholodi Hindenburg. _________ Bohužel, Sucker Punch v podobě, v jaké je uváděn do kin, není ideově úplně konzistentní a Snyder musel podle všeho udělat některé podstatné kompromisy, aby film vůbec mohl prodat. Chybí například jím zamýšlený závěr, se kterým si prý diváci na testovacích projekcích neuměli poradit, a nahrazuje jej monolog jedné z postav, určený přímo publiku. V něm se dozvídáme, že my sami jsme páni své vlastní reality a vše je v našich rukou, což bohužel vyznívá jako poměrně banální poselství v reklamním stylu „Když na to máš, tak to ukaž.“. To je navíc v rozporu s onou emancipační iluzí, která je jinak nejzásadnějším tématem filmu. Částečně to jde i na vrub samotnému Snyderovi a druhému spoluautorovi scénáře, kterému sice nelze vyčítat záměrný patos, ale celkovou mírnou nemotornost ano. Nezbývá tedy než doufat, že ohlašovaný režisérský sestřih vyjasní některá, v tuto chvíli hůře čitelná místa, a nabídne ucelenější autorskou vizi._________ Přes všechny nedostatky, které Sucker Punch nemůže popřít, je to totiž pořád ambiciózní a svého druhu unikátní projekt, který získává na skutečné zábavnosti až ve chvílích, když vyjdeme z kina a začteme se do rozhořčených reakcí, nebo začneme diskutovat o tom, co jsme vlastně viděli. Ze všech Snyderových filmů tento nejvíc funguje v tzv. meta rovině, kdy názory jednotlivých diváků vypovídají více o nich samých, než o filmu. Minimálně na podvědomé úrovni Sucker Punch funguje jako znepokojivá provokace, u níž je o to cennější fakt, že se odehrává na výsostně hollywoodské půdě a ne v zapomenutých končinách artových festivalů. Skutečnou podvratnost takového pokusu bude muset nakonec odhalit čas, ale je pravděpodobné, že s dalšími rozšířenými verzemi se postupně tahle podpásovka s velkým P všeobecně etabluje jako dobře maskovaná satira ve stylu Hvězdné Pěchoty, a zároveň jako kultovní guilty pleasure. Extrémně zpomalené akční scény už ale nikdy nebudou jako dřív. _________ Další článek na téma zde () (méně) (více)

Reklama

Botič 

všechny recenze uživatele

Where is Zack´s Mind? O čem sní Snyderovy holčičky před lobotomii? Zprvu krutě snové andělské ozvy, kdy první desetiminutovka vydá maximum za celý film, který se jí už po zbytek stopáž marně (ne)snaží dohonit. V realitě proklatě sexy panenky, ale ve fantaskní rovině figurky vyzbrojené obrovskými penisy, kterými bez ustání a do roztrhání těla máchají nemotorně kolem sebe, jenže z toho milý Snydere sladké sny rozhodně neupředeš! Sucker Punch mohla být fantasy variace na Moulin Rouge, kde za každou mříží šlo do diváka prát Because We can can can. Vykřičený kabaret rozprostírající se na tom nejnečekanějším místě – v útrobách psychiatrické léčebny. Ale ani oči hlavní hrdinky, skrz ně vede cesta do jiných světů, tentokrát nestačily na to, aby utáhly celý tenhle neskutečný (animovaný) bordel do zdárného konce. Pod tím vším vizuálním nánosem potenciál JE, i myšlenkově jde Sucker Punch poměrně chytře do hloubky, ale zápory a scénáristické výstřelky převyšují klady. Snydere never sing me to slep like that. (Febio Fest 2011) ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Zack Snyder, Steve Shibuya .. 30% echt bordelu, zbytek se dá vesměs lajkovat, byť to opravdové potěšení tam není v až tak zástupné formě. Po stylové stránce Snyder stále umí vytasit nějaké ty esa z rukávu, bohužel je taky v mnoha momentech dost nepůvodní až nezajímavý. Soubojů a vůbec levelů je zde k plnění spousta, tím nejslabším počínaje až po skvěle propracovanou střílečku ve vlaku. K tomu fajn remixovaná hudba, Jena Melone a průvodčí Scott Glenn. Léčba ještě není kompletní, napodruhé ji doufám "vsucknu." ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Absolutní šílenost, ve které si Snyder plní dětské sny – má pět holek v minisukních, pistole a katany a nechává je kosit draky, zombie-nácky a ninji. Kdyby se Sucker Punch nesl jen v téhle rovině, fungovalo by to bezvadně. Ale do toho tu ještě máme příběh z blázince/bordelu, kde už to výrazněji drhne (ani tak ne v tempu, jako především v logice). PG13 filmu nijak extrémně neubližuje, i když je dost možné, že za pár nejasností může. Sucker Punch je především údernou filmařskou exhibicí, která vás film bude bavit podle toho, kolik úchylek máte společných s režisérem. Já jich mám dost na 75% (s tím, že bych uvítal druhou projekci pro upřesnění některých scén, případě unrated verzi). ()

Galerie (188)

Zajímavosti (48)

  • Před příjezdem do Lennox House zazní upravená verze skladby „Sweet Dreams“ od kapely Eurythmics, jejíž zpěvačkou byla Annie Lennox. (Milan25)
  • Skladba Wolfganga Amadea Mozarta "Requiem v d-moll, K. 626: Introitus: Requiem aeternam", ktorá odznie vo filme, bola nahraná Slovenskou filharmóniou. (U_S_O)
  • Vedle ztvárnění hlavní postavy nazpívala herečka Emily Browning (Babydoll) také skladby "Sweat Dreams (Are Made of This)", která zazní v úvodu filmu, "Asleep", kterou lze slyšet ve scéně, v níž Babydoll pláče v umyvárně, a "Where is My Mind". (topr harley)

Související novinky

Zack Snyder si zkusí anime

Zack Snyder si zkusí anime

12.07.2019

Režisér Zack Snyder (Strážci – Watchmen, Muž z oceli) se po několikaleté odmlce naplno vrací k práci. Kromě chystaného zombie heistu Army of the Dead pro Netflix teď pro streamovací službu připravuje… (více)

Batman vs. Superman v eRkové verzi

Batman vs. Superman v eRkové verzi

24.02.2016

Deadpool už vydělal skoro půl miliardy dolarů. A to při rozpočtu 58 milionů a eRkovém ratingu (do 17 let lze film vidět pouze se starším doprovodem), takže uspěl i bez pomoci náctileté superhrdinské… (více)

Sin City 2: Konečně se natáčí

Sin City 2: Konečně se natáčí

02.11.2012

Už jsme odmítali věřit, že k tomu někdy dojde, ale dočkali jsme se – v pondělí 29. října bylo v texaském Austinu oficiálně zahájeno natáčení Sin City: A Dame to Kill For. V nadcházejících týdnech nás… (více)

Bourne nabírá luxusní protivníky

Bourne nabírá luxusní protivníky

24.07.2011

Tony Gilroy očividně napsal pro The Bourne Legacy parádní scénář. Film, který bude tentokrát i režírovat, totiž láká čím dál hvězdnější obsazení. Nejdřív hlavní roli získal Jeremy Renner (nebude hrát… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno