Reklama

Reklama

Babydoll je nešťastná dívka, které zemřela matka a ona musela zůstat v domácnosti se svým otčímem a mladší sestrou. Prakticky denně je bita a znásilňována. Své utrpení snáší v tichosti, dokud se otčím nepokusí znásilnit i její mladší sestru. V tom okamžiku vezme zbraň a vystřelí na něj. Kulka se však bohužel odrazí ode zdi a zasáhne její sestru ve vedlejším pokoji. Když dívka zemře, otčím zbaví Babydoll svéprávnosti a získá veškerý majetek. Babydoll je brzy po svém činu zavřena na psychiatrii ve Vermontu. Odtud se chce za každou cenu dostat ven. Má na to jen pět dní, protože pak jí bude provedena lobotomie... (TV Nova)

(více)

Videa (14)

Trailer 3

Recenze (1 736)

Traffic 

všechny recenze uživatele

Sucker Punch je ze všeho nejvíc velmi odvážným konceptem a ambiciózním pokusem, který dost možná nevyjde tak úplně podle tvůrcových představ, ale v rámci blockbusterové kinematografie a Snyderovy vlastní tvorby představuje potenciálně zásadní mezník. Začít musíme už u samotného názvu filmu a propagace, která jeho uvedení provázela. Trailery slibovaly vysoce stylizovanou akční jízdu spoře oděných teenage dívek fantasmagorickými snovými světy a efektní souboje s obřími robotími samuraji, draky a zombie nácky – zkrátka splněný mokrý sen typického puberťáka, řekli byste si. Jenže upoutávky též vyhlašovaly „Nebudete připraveni“ a jak ukazují už první reakce, nejednalo se tentokrát jen o prázdné heslo a tuhle Podpásovku skutečně vydýchá jen málokdo. Snyder si totiž tentokrát dovolil doslova kopnout do koulí každého, kdo na takhle inzerovanou ptákovinu skutečně přišel do kina. _________ Všechny ty bombastické fantazie (největší divácké lákadlo) jsou totiž značně vytržené z vyprávěcí struktury filmu, připomínají spíše samostatné videoherní mise, a navíc ve svojí absurditě postrádají téméř jakékoli napětí. Vidíme je, kdykoli Baby Doll (Emily Browning) v prostředí imaginárního nevěstince zavře oči a začne „tančit“ pro potěchu ostatních – vzhledem k souvislostem se ale spíše jedná o formu prostituce. Z narativního i diváckého hlediska je tady tanec/akce drážděním a rozptýlením, či odvedením pozornosti. Snyder publiku doslova říká: „O tomhle ten film ve skutečnosti není, na tohle jste přijít neměli.“ Jistě by se také dalo mluvit o Sucker Punchi jako o ojedinělém muzikálu, který taneční a zpívaná čísla nechává jakoby v pozadí a prezentuje místo nich sérii nadpřirozených sekvencí, ale takové čtení nedává v kontextu celého filmu velký smysl. Souboje Baby Doll a ostatních děvčat s mixem těch nejšílenějších nerdích/geekovských představ v přímem spojení s psychickým znásilňováním na úrovni bordelu, jsou totiž především odvážným Snyderovým komentářem k tomu, jak subkultura fanoušků fantasy, sci-fi a komiksů pohlíží na ženské postavy. A tady přichází první obrovská komplikace, která vzniká v diváckém přijetí filmu. Naprostá většina tohoto cílového publika, do kterého se nakonec počítá i sám režisér, si totiž takový genderový problém, úzce spjatý s jejich milovanými alternativními světy, vůbec neuvědomuje. Kdykoli sledujeme Laru Croft v upnutých kraťáskách pobíhat s pistolí v ruce nebo Millu Jovovich ve spodním prádle kosit zombíky, nejedná se o nějaké bizarní feministické gesto, ale naopak o iluzi ženského osvobození, která spíše posiluje negativní společenské vzorce. A o této iluzi, o falešné emancipaci, je Sucker Punch především. Již zmiňovaný nevěstinec je ve skutečnosti blázincem – ústavem, kde se ženy musí podvolit mužům, jinak na ně čeká lobotomie. Tato výchozí „realita“, do níž my jako diváci při sledování jako první vstupujeme, je posledním dílkem mozaiky, která představuje komplexní metaforu, o níž se Snyder pokouší. Tím, že klade rovnítko mezi tyto tři popsané základní úrovně filmu a doslova je spojuje s lobotomickým účinkem na ženy a diváka, kritizuje sexismus, objektivizaci žen a mentální znásilňování žen, které se v podobě hollywoodských velkofilmů, nejrůznějších reklam nebo porna pravidelně objevuje v našem každodenním životě. _________ Zároveň je potřeba Sucker Punch vnímat v kontextu celé Snyderovy tvorby, kde je velmi častým tématem, procházejícím snad všechny jeho filmy, způsob, jakým se zpětně díváme na historii. Snyder si totiž uvědomuje, že v kolektivních představách lidí se misí skutečné události s jejich filmovými interpretacemi; film je moderním tvůrcem mýtů, který má snad největší reálný dopad. Proto je 300: Bitva u Thermopyl hlavně fašistickou fantazií zaslepeného neokonzervativce, ve které se to v perské armádě hemží samými monstry, prostopášníky nebo invalidy, proto jsou Watchmeni alternativním pohledem na americké dějiny a to, jak je utváří válečné a jiné akční filmy. Stejně tak nešetří Sucker Punch bohatým symbolismem, když zaměňuje draky a letadla, zombie a vojáky první světové, a dokonce nabízí téměř dokonalou CGI rekonstrukci zkázy vzducholodi Hindenburg. _________ Bohužel, Sucker Punch v podobě, v jaké je uváděn do kin, není ideově úplně konzistentní a Snyder musel podle všeho udělat některé podstatné kompromisy, aby film vůbec mohl prodat. Chybí například jím zamýšlený závěr, se kterým si prý diváci na testovacích projekcích neuměli poradit, a nahrazuje jej monolog jedné z postav, určený přímo publiku. V něm se dozvídáme, že my sami jsme páni své vlastní reality a vše je v našich rukou, což bohužel vyznívá jako poměrně banální poselství v reklamním stylu „Když na to máš, tak to ukaž.“. To je navíc v rozporu s onou emancipační iluzí, která je jinak nejzásadnějším tématem filmu. Částečně to jde i na vrub samotnému Snyderovi a druhému spoluautorovi scénáře, kterému sice nelze vyčítat záměrný patos, ale celkovou mírnou nemotornost ano. Nezbývá tedy než doufat, že ohlašovaný režisérský sestřih vyjasní některá, v tuto chvíli hůře čitelná místa, a nabídne ucelenější autorskou vizi._________ Přes všechny nedostatky, které Sucker Punch nemůže popřít, je to totiž pořád ambiciózní a svého druhu unikátní projekt, který získává na skutečné zábavnosti až ve chvílích, když vyjdeme z kina a začteme se do rozhořčených reakcí, nebo začneme diskutovat o tom, co jsme vlastně viděli. Ze všech Snyderových filmů tento nejvíc funguje v tzv. meta rovině, kdy názory jednotlivých diváků vypovídají více o nich samých, než o filmu. Minimálně na podvědomé úrovni Sucker Punch funguje jako znepokojivá provokace, u níž je o to cennější fakt, že se odehrává na výsostně hollywoodské půdě a ne v zapomenutých končinách artových festivalů. Skutečnou podvratnost takového pokusu bude muset nakonec odhalit čas, ale je pravděpodobné, že s dalšími rozšířenými verzemi se postupně tahle podpásovka s velkým P všeobecně etabluje jako dobře maskovaná satira ve stylu Hvězdné Pěchoty, a zároveň jako kultovní guilty pleasure. Extrémně zpomalené akční scény už ale nikdy nebudou jako dřív. _________ Další článek na téma zde () (méně) (více)

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Proč sledovat realitu, když fantazie, co z ní vychází, může být o tolik zajímavější a šílenější? Pětice (vlastně možná víc) krásných dívek a žen oblečených ve všem, co muž chce vidět. K tomu všemu (už) klasický Snyderův styl a s ním spojené opakování záběrů i nápadů (svých, cizích, ono to je ve výsledku fuk-jmenovitě lotr, i robot, mutant chronicles?). Mě osobně občas zklamala hudba, která někdy nefunguje ideálně a spíše jen "zbytečně řve" bez většího smyslu. na první pohled je to celé splněný sen dnešního (cool) teenagera, ale na druhý pohled nabízí Sucker Punch i něco jiného, lepšího (hromada odkazů, pointa, životní/osudový přesah?). Ten Superman bude hodně netradiční... ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Stále dokola musím poslouchat muziku, která se v tomhle filmu objevila. I při psaní tohoto komentáře si ji pouštím. Je to právě ona, která ze zvláštní fantasy udělala neuvěřitelně temnou pecku, která je originální svým sněním a zábavná všemi postavami, které se ve filmu objeví. Začáteční Sweet Dreams je snad nejlepší verze, která se zpěvačce a herečce Emily Browning povedla. Předvedla totiž v jakém duchu se celý tenhle film bude vést. A nemělo to chybu. Celý příběh je vlastně spletenec snění, které si Emily ve své hlavě přichystala a celý ten film nabízí tunu perfektní akce, která nejenom, že baví, ale ještě do toho je super a plná parádních efektů. Celé to je ale hlavně zábava a těžko jsem v tom příběhu hledal něco jiného. Proto dávám čtyři hvězdy. A to i přesto, že závěr mě upřímně šoknul. Protože mě ze zábavy vhodil přímo do reality. A to stačilo málo - naprosto precizní závěrečný monolog. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Odvaha. Patnáct stop vysocí samurajové. Sebeobětování. Parní Skopčáci. Odhodlání. Draci. Statečnost. Vraždící roboti. Hrdinství. Minisukně. Touha. PC hry. Sen ve snu. Sweet dreams are made of this… Sbormistr Kulínský měl saunu, vizionář Snyder má Baby Doll s katanou v říši divů a kdo bude cítit potřebu, bude mít navždy po ruce Snydera a jeho Requiem pro panenky s posláním, že pokud jste vy, nebo někdo blízký v trablech, není nikdy pozdě vypustit vaši Army of me.. O Oscaru Isaacovi asi ještě hodně uslyšíme, ovšem u představitelek Liščí pětky za zrcadly si už o tom (krom J.Malone) nejsem tak jist. ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

Vlastne sa mi to páčilo, aj keď nie som rozhodne cieľovka (vekom ani pohlavím). S poslednou vetou (resp. záverečným monológom) spätne jednotlivé zložky filmu do seba zapadnú a v mojicj očiach potierajú kritiku filmu v rovine "onanistického audiovizuálneho besnenia v kontraste s príbehovou a charatkerovou prázdnotou". Je pravda, že ak separujeme akčné segmenty veľmi rýchlo sa dostaneme k počítaniu Snyderových inšpirácií - tak z vlastnej predchádzajúcej tvorby, ako aj z bohatej knižnice videohier, anime, mangy, sci-fi&fantasy (a nie, nekorešpondujú so žiadnym vlhkým snom z mojej mladosti). V kombinácii so zvyškom však výborne zapadajú do zvoleného štýlu a celý film pôsobí prekvapivo kompaktne, čo je bezpochyby podmienené aj faktom, že ide rýdzo o prvý Snyderov autorský počin na poli scenára. Očividne úmyselná prostoduchosť deja (aj napriek existencii viacerých rovín príbehu), postáv a záverečného odkazu je zábavnejšou multiplikáciou Twilight zamerania na určitú divácku základňu. Btw....najzábavnejšímm momentom filmu bol pre mňa spodok tanečného úboru Babydoll....tie "modre plavky" totiž nedali nespomenúť na staré dobré komunistické časy, kedy spolužiačky na základke na hodinách telocviku nosili takmer identické "modré čudo"... :) ()

Galerie (188)

Zajímavosti (48)

  • Když si kuchař (Malcolm Scott) zapne rádio, začne se z něj ozývat Mozartův "Requiem". Stejná skladba zazněla i v předchozím filmu Zacka Snydera Strážci - Watchmen (2009). (Dimo)
  • Najkomplikovanejšia zbraň vytvorená pre film je samurajský meč, ktorý mala Babydoll (Emily Browning). Po mnohých testoch sa tím návrhárov rozhodol pre čepeľ wakizashi s rúčkou katana, a to preto, aby sa hodila do malých rúk a k vzrastu Emily Browning. Rytie na na čepeli vyžadovalo 40 hodín práce. (drake31)
  • Zbraně používané dívčí "četou": Babydoll (Emily Browning) - Colt M1911 A1, H&K Mp7A1, Lewis Gun. Sweet Pea (Abbie Cornish) - M4A1 (SureShot kolimátor, tlumič), Remington 870 (pažba z M4). Rocket (Jena Malone) - H&K UMP45 (SureShot kolimátor, tlumič), jednoranná pistole Fintlock. Blondie (Vanessa Hudgens) - Daewoo K3, Mp5K, Browning M2, Browning M1919A4. (Cocacolix)

Související novinky

Zack Snyder si zkusí anime

Zack Snyder si zkusí anime

12.07.2019

Režisér Zack Snyder (Strážci – Watchmen, Muž z oceli) se po několikaleté odmlce naplno vrací k práci. Kromě chystaného zombie heistu Army of the Dead pro Netflix teď pro streamovací službu připravuje… (více)

Batman vs. Superman v eRkové verzi

Batman vs. Superman v eRkové verzi

24.02.2016

Deadpool už vydělal skoro půl miliardy dolarů. A to při rozpočtu 58 milionů a eRkovém ratingu (do 17 let lze film vidět pouze se starším doprovodem), takže uspěl i bez pomoci náctileté superhrdinské… (více)

Sin City 2: Konečně se natáčí

Sin City 2: Konečně se natáčí

02.11.2012

Už jsme odmítali věřit, že k tomu někdy dojde, ale dočkali jsme se – v pondělí 29. října bylo v texaském Austinu oficiálně zahájeno natáčení Sin City: A Dame to Kill For. V nadcházejících týdnech nás… (více)

Bourne nabírá luxusní protivníky

Bourne nabírá luxusní protivníky

24.07.2011

Tony Gilroy očividně napsal pro The Bourne Legacy parádní scénář. Film, který bude tentokrát i režírovat, totiž láká čím dál hvězdnější obsazení. Nejdřív hlavní roli získal Jeremy Renner (nebude hrát… (více)

Reklama

Reklama