Režie:
Drew GoddardKamera:
Peter DemingHudba:
David JulyanHrají:
Kristen Connolly, Chris Hemsworth, Anna Hutchison, Fran Kranz, Jesse Williams, Richard Jenkins, Bradley Whitford, Brian White, Amy Acker, Tom Lenk, Dan Payne (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Do zdánlivě opuštěné chaty v horách se uchýlí parta mladých lidí, kteří si chtějí užít chvíle svobody v divočině. Netuší, že je místo pokryté sledovacími zařízeními a technickými vychytávkami. Ve sklepě narazí parta studentů na mnoho bizarních předmětů včetně starého deníku sadistické rodiny Brucknerů. Bohužel jedna ze studentek vysloví latinské zaklínadlo. Brzy se tak prázdninový pobyt v romantické chatě promění v brutální hon sadistických zombií na své kořisti a v boj o život mladých studentů... (TV Barrandov)
(více)Videa (25)
Recenze (1 584)
Tento film je určený predovšetkým pre divákov, ktorí majú radi horrorovú tvorbu a majú napozerané klasiky tohto filmového subžánru. Tým sa bude "Chata v horách" určite páčiť. Horror je mojou vášňou už pekných pár rokov, takže ja som sa pri tomto titule dosť dobre zabavil. Spoznal som všetky odkazy a narážky na kultové diela, vychutnával som si žánrové klišé a miestami sa pousmial na dobre zakomponovanej hláške. "Chata v horách" ma príjemne prekvapila. Avšak ako som už napísal v úvode komentára, odporučil by som ju jedine horrorovým fajnšmekrom. **** ()
Parta rozverných, mladých lidiček se vydá do opuštěné chatrče v lesích - no už jen za to si zaslouží nakrájet do salámu s extra porcí krvavé šťávy! Souběžně se soumrakem nad chatrčí, lesem a životy naivních ubožáků se však začnou projevovat i zajímavé sci-fi prvky. Námět je vskutku originální, realizace jej však nedotáhla do zcela vítězného konce. První polovina je, až na prostřihy do věděcké základny, obyčejná, akční scény v temnotě jsou nepřehledné a dialogy mezi postavami vyloženě stupidní. Je v tom trochu Evil Dead a Kostky, ale nemá to kouzlo, či "drive" ani jednoho z těch filmů. Nedává to tak úplně smysl... Přesto po odhalení několika zajímavých příšer a závěrečném guilty pleasure masakru jsem silně koketoval se čtvrtou hvězdou! 7/10 ()
Nepředstavitelná haluz. To, co zpočátku vypadá jako rutinní horor, se postupem času mění na něco neuvěřitelně invenčního/nového. Nejvíce mi to evokovalo seriál LOST, který byl svého času velmi populární. Tedy pokud se divák nedodívá až do konce, pochopí buď vůbec nic, nebo jen velmi málo. Chata v horách je sofistikovaná hra s divákem, která si určuje v rámci žánru svoje vlastní pravidla a vůbec s tím nemá sebemenší problém. A to se nedá řici rozhodně o každém filmu v takto brakovém žánru. ()
Joss Whedon is my master now - part II. Nečekal jsem, že to řeknu, ale The Cabin in the Woods je o řád zábavnější než partička okostýmovaných hrdinů řádících v ulicích New Yorku. Téhle hříčce nechybí nadhled, odstup a duše, což z ní činní něco mnohem víc - srdcovku! Hororový dollhouse, kde stačí jedna návštěva podkroví respektive spíš sklepení k tomu, aby změnila divákův pohled na všechny hororové filmy. ()
Kromě všeho ostatního konečně snímek, kde logické zádrhele v jednání postav nejsou trhliny filmu, ale jeho zpevnění ze zálohy, z hodně nečekaných pozic a úrovní. Kupříkladu fungují jako potvrzení toho, že lidstvu už skutečně nezbyly žádné instinkty a zaslouží si, aby je tu někdo vystřídal. ***** Hodně lidí si určitě vystačí s tím, co poberou na první dojem, protože i tak je toho tam dost a leckdo přišel za „srandou“ a „zábavou“. Ale nejlepší a nejvtipnější pointy jsou pečlivě propracované a stojí na brilantně promakaném scénáři, skvěle s ním sehrané kameře a vizuální dramaturgii. (Mj. je tu cítit například obrovskou zkušenost s divadelní scénou, i s nejrůznějšími filmovými záběry divadelního prostředí, včetně loutkového divadla a pouťových panoptik hrůzy – a to opět z nečekané roviny ladí s tím, co se děje uvnitř filmu, i s celou řadou sarkastických point na účet lidstva.) **** Samozřejmě že to není klasický horor, není to ani klasický zábavný béčkový horor, a není to ani zábavná parodie klasického hororu – je to svrchovaně originální a inteligentní travestie, fraška, burleska, a horor používá jako ohnisko, mušku, která pomáhá zaostřit všechny zbraně (v poslední štaci hodně sofistikované, sarkastické a jízlivé) na skutečný palebný cíl: zavrženíhodný současný stav lidstva, zdegenerovanou společnost na konci vývojového cyklu. **** Mluvit o Chatě v lesích jako o hororu je stejné jako trvat na tom, že H. P. Lovecraft psal horory. Samotářský intelektuál přitom právě využíval klasických postupů béčkové hororové literatury k satirickým komentářům na adresu zparchantělé, degenerující společnosti, a v podstatě na konci každé ironií sršící "hororové" povídky postavil tupé lidstvo se všemi těmi nafoukanými, omezenými akademiky, novináři, inženýry, pánbíčkáři a umělci, na práh valící se kosmické katastrofy, a nechal je nic netušící čekat na neodvratný nepředstavitelný osud, který jim připravil v podobě užuž se otevírajícího chřtánu slepých bohů chaosu, pradávných bytostí spících v lůně země či na dně oceánů nebo nějakých beztvarých a nepochopitelných cizinců z hvězd a odvšivenou zeměkouli přihrál do jejich natahujících se pracek, ploutví či chapadel. (V maloměšťácké Providence v Nové Anglii, kam se před lidmi uklidil a kterou líčí jako nezáživnou parodii na už tak zdegenerovanou britskou Anglii, se mu s touhle představou muselo určitě dýchat o něco volněji. Vždyť už to nabubřelé jméno, Prozřetelnost, volá po takovém biblickém potrestání.) Ve filmu jsou to konkrétně Lovecraftovi Great Old Ones, neboli Velcí starci či Prastaří, a film je hodně překvapivě především poctou Lovecraftovi a mýtu Cthulhu, a to jak pointou (že jim 75 let po Lovecraftově smrti to lidstvo nejen naservíruje, ale konečně je nechá ho schlamstnout), tak i způsobem práce s žánrem hororu a travestie, karikatury. **** Každá zdánlivě jednoduchá legrácka se tu v kaskádovité ozvěně nese do dalších deseti pater výstavby, na kterých nabývá ještě vtipnějších point – a nahoře pak sedí na zábradlí bůh reflexe se zrcadlem nastaveným společnosti, a odráží ty vtípky v nových, společensko-satirických pointách s chechotem zase dolů, a tak se ten smích na každém patře znova potkává a ještě násobí... **** Nejvíc jsem se chechtala nad tím, jakou smrtí nechali filmaři zhynout Sportovce, ale nejvíc mě pobavilo, když mi došlo, že se vlastně koukám na moralitku, na frašku s morálním poselstvím (zrovna tímhle rysem, a na téhle rovině film přiznaně odkazuje třeba k Úsvitu mrtvých) – a že tvůrci to chtěli přesně tak, dosáhnout obojího smíchu, z překvapivých dramatických point i z veselého pobavení nad jejich společenským přesahem, a to v bravurní, bezchybně natočené smršti vizuálně promakaných scén. Spanilá jízda, která nehodlá zkaženému lidstvu napravovat morálku, ale se smíchem ho skopává z piedestalu rovnou do nejzazší propasti, kde se v nezbadatelné hlubině neklidně převalují slepí bohové chaosu. ***** () (méně) (více)
Galerie (369)
Zajímavosti (27)
- Natáčanie prebiehalo vo Vancouvri, Coquihalla Canyon Park a Britskej Kolumbii. (Danny88)
- Dana (Kristen Connolly), Curt (Chris Hemsworth), Jules (Anna Hutchison) a Marty (Fran Kranz) sú takmer dokonalými kópiami hlavných hrdinov animovaného seriálu Scooby-Doo (od r. 1976). (Macejko)
- Ihned po skončení testovací projekce zazněl dotaz, zda bude natočeno pokračování. Režisér Drew Goddard reagoval slovy: „Viděl jste vůbec konec?“ (konvax)
Reklama