Režie:
Drew GoddardKamera:
Peter DemingHudba:
David JulyanHrají:
Kristen Connolly, Chris Hemsworth, Anna Hutchison, Fran Kranz, Jesse Williams, Richard Jenkins, Bradley Whitford, Brian White, Amy Acker, Tom Lenk, Dan Payne (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Do zdánlivě opuštěné chaty v horách se uchýlí parta mladých lidí, kteří si chtějí užít chvíle svobody v divočině. Netuší, že je místo pokryté sledovacími zařízeními a technickými vychytávkami. Ve sklepě narazí parta studentů na mnoho bizarních předmětů včetně starého deníku sadistické rodiny Brucknerů. Bohužel jedna ze studentek vysloví latinské zaklínadlo. Brzy se tak prázdninový pobyt v romantické chatě promění v brutální hon sadistických zombií na své kořisti a v boj o život mladých studentů... (TV Barrandov)
(více)Videa (25)
Recenze (1 584)
Trocha ma to nudilo. Humor sa do hororov nehodí. Scenár sa tvári šikovne a originálne, ale inak je to klišé. Áno, je pravdou, že po prevalení twistu získava film nový, svieži rozmer (a v podstate aj žáner?), ale že by sa úroveň zábavy nejako extra zvýšila, to sa povedať nedá. Po vizuálnej stránke je to relatívne vypiplané, sem-tam to poteší hrou s klišé (tupý svalovec ako hlavný hrdina) a finále je veľkolepé. Ale inak to prešumelo okolo mňa bez výraznejšieho záujmu. ()
Nikdy jsem takový film neviděl a zřejmě už ani nikdy neuvidím. Horor na druhou, kdy všechno, co vždy bylo vnímáno jako klasicky hororové je zde otočeno vzhůru nohama a Vy nestačíte nic jiného, než zírat. A dost...víc neřeknu. Tohle je zrovna jeden z těch filmů, kde každého dalšího komentáře je škoda. Prostě se na to podívejte a pak sem dejte vědět, jak moc jste v šoku, ať se na to podívá víc lidí. Věřím, že to bude stačit. ()
Hravý a nápaditý obrat na typický americký horor a slasher. Člověk to musí brát s velkou nadsázkou, jelikož si to dělá silně srandu ze všech žánrových klišé včetně obsazení. Film má přijemný tempo, hromadu nápadů i povedených vtipů. Rukopis Josse Whedona jde cítit, ovšem občasná chytrost postav je možná až lehkým negativem výsledného projektu, kdy jsou jednotlivci v kritických situacích až moc nad věcí. Finále je také lehce překombinované a to nutně nemyslím počtem monster, ale tím jak celá zápletka absurdní. Avšak velký plus za to, že někdo měl takovýto nápad, opravdu se rozhodl provést a to dost kvalitním způsobem. Procpat tohle přes hlavouny studia musel být boj. Parádní biják pro všechny, kteří mají rádi slashery, ale jsou z jejich formule a repetice už tak trochu znuděný. Nebo je to taky ideální film na party s přáteli. ()
Dobrý, dobrý, takže se zase hezky uklidníme. Nevím co to bylo, ale jak tady poznamenal jeden kolega "film mě začal bavit až ke konci" . Přesně takhle to je, první hodina mě přišla totálně o ničem, bez atmosféry, cákanec krve je vidět nanejvýš na zdi, ale záběru na uříznutou hlavu se divák nedočká. Zřejmě kvůli přístupnosti či co. Postavy krajně nesympatické a co mě mrzelo tak dokonce i Chris z Thora absolutně hroznej. Přesto jsem byl samozřejmě zvědavej co z filmu vlastně vyleze a to doslovně. Je druhý den a musím říct že mě Cabin in the Woods docela uvízl v hlavě. Nejsem si jistej jestli film neměl mít nějakej další přesah. No, zajímavé. Uvidím časem. PS: Příchod Sigourney Weaver absolutně nečekanej...... ()
Galerie (369)
Photo © Lionsgate
![Chata v horách - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/159/374/159374283_818e8e.png)
Zajímavosti (27)
- Ve filmu jsou zmiňováni staří bohové, takzvaní Prastaří, kteří kdysi vládli světu. Jedná se o mýtus vytvořený na počátku 20. století americkým spisovatelem H. P. Lovecraftem. (Chuppa)
-
Když postavy uzavírají sázky která příšera zabije hlavní hrdiny, jsou na tabuli uvedena následující monstra:
- Vlkodlak jako klasické hororové monstrum.
- Alien Beast jako odkaz na film Vetřelec (1979).
- Mutanti jako odkaz na Hory mají oči (1977).
- Wraiths jako odkaz na původní 13 Ghosts (1960).
- Zombie jako odkaz na Noc oživlých mrtvol (1968).
- Reptilicus jako odkaz na film Reptilicus (1961).
- Klauni jako odkaz na To (1990).
- Čarodějnice jako klasické hororové monstrum.
- Sexy čarodějnice jako odkaz na Čarodějky z Breastwicku (2005).
- Démoni jako odkaz na Noc démonů (1988).
- Hell Lord jako odkaz na film Hellraiser (1987).
- Angry Molesting Tree jako odkaz na film Lesní duch (1981).
- Obří had jako klasické hororové monstrum.
- Umrlci jako další odkaz na film Lesní duch.
- Mumie jako klasické hororové monstrum.
- Nevěsta jako odkaz na film La novia ensangrentada (1972).
- Strašák do zelí jako odkaz na film Dark Night of the Scarecrow (1981).
- Sněhulák jako odkaz na film Jack Frost: Sněhový zabiják(1997).
- Dragonbat jako odkaz na film Blade II (2002).
- Upíři jako dokaz na film Upír Nosferatu (1922).
- Dismemberment Goblins jako odkaz na filmy Ghoulies (1985) a Hobgoblins (1988).
- Sugarplum Fairy jako odkaz na příšery stvořené Guillrermem del Torem.
- Mořský muž jako odkaz na Netvora z Černé laguny (1954).
- Reanimátor jako odkaz na film Re-Animátor (1985).
- Jednorožec jako klasické fantasy zvíře.
- Huron, což je indián.
- Sasquatch-Wendego-Yetty jako klasické hororové monstrum.
- Dolls jako odkaz na film Oni (1972).
- Doktoři jako odkaz na film Dům hrůzy (1959).
- Buranská mučící rodina jako kombinace zombie a zároveň odkaz na Texaský masakr motorovou pilou (1974).
- Jack O. Lantern jako klasické hororové monstrum.
- Obr jako další klasické hororové monstrum.
- Dvojčata jako odkaz na Osvícení (1980). (PanTumnus)
- Náklady na výrobu byly zhruba 30 milionů amerických dolarů. (NIRO)
Kromě všeho ostatního konečně snímek, kde logické zádrhele v jednání postav nejsou trhliny filmu, ale jeho zpevnění ze zálohy, z hodně nečekaných pozic a úrovní. Kupříkladu fungují jako potvrzení toho, že lidstvu už skutečně nezbyly žádné instinkty a zaslouží si, aby je tu někdo vystřídal. ***** Hodně lidí si určitě vystačí s tím, co poberou na první dojem, protože i tak je toho tam dost a leckdo přišel za „srandou“ a „zábavou“. Ale nejlepší a nejvtipnější pointy jsou pečlivě propracované a stojí na brilantně promakaném scénáři, skvěle s ním sehrané kameře a vizuální dramaturgii. (Mj. je tu cítit například obrovskou zkušenost s divadelní scénou, i s nejrůznějšími filmovými záběry divadelního prostředí, včetně loutkového divadla a pouťových panoptik hrůzy – a to opět z nečekané roviny ladí s tím, co se děje uvnitř filmu, i s celou řadou sarkastických point na účet lidstva.) **** Samozřejmě že to není klasický horor, není to ani klasický zábavný béčkový horor, a není to ani zábavná parodie klasického hororu – je to svrchovaně originální a inteligentní travestie, fraška, burleska, a horor používá jako ohnisko, mušku, která pomáhá zaostřit všechny zbraně (v poslední štaci hodně sofistikované, sarkastické a jízlivé) na skutečný palebný cíl: zavrženíhodný současný stav lidstva, zdegenerovanou společnost na konci vývojového cyklu. **** Mluvit o Chatě v lesích jako o hororu je stejné jako trvat na tom, že H. P. Lovecraft psal horory. Samotářský intelektuál přitom právě využíval klasických postupů béčkové hororové literatury k satirickým komentářům na adresu zparchantělé, degenerující společnosti, a v podstatě na konci každé ironií sršící "hororové" povídky postavil tupé lidstvo se všemi těmi nafoukanými, omezenými akademiky, novináři, inženýry, pánbíčkáři a umělci, na práh valící se kosmické katastrofy, a nechal je nic netušící čekat na neodvratný nepředstavitelný osud, který jim připravil v podobě užuž se otevírajícího chřtánu slepých bohů chaosu, pradávných bytostí spících v lůně země či na dně oceánů nebo nějakých beztvarých a nepochopitelných cizinců z hvězd a odvšivenou zeměkouli přihrál do jejich natahujících se pracek, ploutví či chapadel. (V maloměšťácké Providence v Nové Anglii, kam se před lidmi uklidil a kterou líčí jako nezáživnou parodii na už tak zdegenerovanou britskou Anglii, se mu s touhle představou muselo určitě dýchat o něco volněji. Vždyť už to nabubřelé jméno, Prozřetelnost, volá po takovém biblickém potrestání.) Ve filmu jsou to konkrétně Lovecraftovi Great Old Ones, neboli Velcí starci či Prastaří, a film je hodně překvapivě především poctou Lovecraftovi a mýtu Cthulhu, a to jak pointou (že jim 75 let po Lovecraftově smrti to lidstvo nejen naservíruje, ale konečně je nechá ho schlamstnout), tak i způsobem práce s žánrem hororu a travestie, karikatury. **** Každá zdánlivě jednoduchá legrácka se tu v kaskádovité ozvěně nese do dalších deseti pater výstavby, na kterých nabývá ještě vtipnějších point – a nahoře pak sedí na zábradlí bůh reflexe se zrcadlem nastaveným společnosti, a odráží ty vtípky v nových, společensko-satirických pointách s chechotem zase dolů, a tak se ten smích na každém patře znova potkává a ještě násobí... **** Nejvíc jsem se chechtala nad tím, jakou smrtí nechali filmaři zhynout Sportovce, ale nejvíc mě pobavilo, když mi došlo, že se vlastně koukám na moralitku, na frašku s morálním poselstvím (zrovna tímhle rysem, a na téhle rovině film přiznaně odkazuje třeba k Úsvitu mrtvých) – a že tvůrci to chtěli přesně tak, dosáhnout obojího smíchu, z překvapivých dramatických point i z veselého pobavení nad jejich společenským přesahem, a to v bravurní, bezchybně natočené smršti vizuálně promakaných scén. Spanilá jízda, která nehodlá zkaženému lidstvu napravovat morálku, ale se smíchem ho skopává z piedestalu rovnou do nejzazší propasti, kde se v nezbadatelné hlubině neklidně převalují slepí bohové chaosu. ***** () (méně) (více)