Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Anna Karenina, oddaná manželka a milující matka, zná spokojenost, ne však vášeň. To se ale změní, když potká hraběte Vronského. Kvůli němu se vzdá manželství, rodiny, společenského postavení… a nakonec i života. Produkce Davida O. Selznicka nakládá s románem Lva Tolstého s okázalou nádherou. Herecké obsazení – včetně Fredrica Marche (Vronský), Basila Rathbonea, Maureen O’Sullivan a Freddieho Bartholomewa – je v režii Clarence Browna hvězdné. Duší filmu je však Greta Garbo, jejíž jemně odstíněný herecký projev získal cenu Kruhu newyorských filmových kritiků pro nejlepší herečku. Garbo tu podává jeden ze svých nejlepších výkonů a jako žena, bezmocná v otroctví lásky a zlomená ztrátou syna, je nezapomenutelná. Její poslední scéna ve vás zůstane ještě dlouho. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (37)

classic 

všechny recenze uživatele

Výborné spracovanie Anny Kareniny,čo myslím,že lepšie už nie je,Garbo je jediná Karenina. Dať sa dokopy s Vronskym sa stalo osudným,z čoho sa spamätať už nie je možné,čo ľutuje... Greta Garbo je ako Karenina fenomenálna,nejestvuje nikto lepší.Herecké obsadenie je silnou stránkou filmu. „Čo Anna uvidí na začiatku po príchode,to ju čaká na konci...” Snímok je typický 90 min.,ale po celý čas som mal možnosť vidieť kvalitu Tolstojového prepisu na plátno,ktoré svojim spracovaním si ma získalo,ale ako forma zobrazenia je zaťažkavajúca. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Přenádherná sázka na jistotu. Po stále doznívajícím fenoménu první němé verze, kterou natočila s Garbo s Gilbertem pod skvělým názvem Love (a film tak mohla propagovat dvojsmyslná věta Garbo and Gilbert are in Love), bylo zkrátka nutné se k tématu Anny Kareniny vrátit. Zvukový film sice přinesl mnohé novinky do továrny na sny, ale konkrétně v tomto případě nebyl už tak odvážný. Moderní Love je téměř hmatatelná láska z mnoha důvodů, je to dokonalý film, který lze prožít až do morku kostí. Zatímco nová verze je klasicky ukotvená v carském Rusku 19. století, mezi Petrohradem a Moskvou. Vše je distinguované a realistické. Všichni zúčastnění jsou v nejlepší formě, W. H. Daniels v ateliéru kouzlí neskutečně komponované jízdy kamerou, C. Brown zná všechny barvy herectví Garbo a sama Greta hraje celou svou bytostí. Skvostné. Báječné na pohled, báječné pro duši. ()

Reklama

liquido26 

všechny recenze uživatele

Jako vždy skvělá Greta Garbo v adaptaci klasického ruského románu, který jsem samozřejmě nečetl :-)) Nebavilo mě to tolik, jako předchozí filmy Grety z počátku 30. let, které byly natočeny ještě před zavedením kodexu a tudíž nepodléhaly přísné hollywoodské cenzuře. Kromě výkonu Grety ještě musím vypíchnout jejího manžela Karenina, kterého skvěle zahrál Basil Rathbone. ()

Han22 

všechny recenze uživatele

Těžkotonážní klasika se vším všudy. Já věděl, proč jsem se podobným románům vyhýbal, protože vyškrtat z toho veškeré dějové linie, zbyde sotva průměrné melodrama. Jistě je to pěkně natočené z hlediska výpravy, kostýmů a Greta Garbo není špatná herečka, ale... stejně je to jen o tom, že hrdinka opustí jednoho chlapa kvůli jinému. Navíc Marchův Vronsky mi přišel stejný povahově i stářím jako Rathbonův Karenin a která milující matka by opustila syna pro chlapa? No nebudu soudit klasiku, ale moc mě to nechytlo. ()

vypravěč 

všechny recenze uživatele

V americké velkoměstské kavárně – snad při čekání na aperitiv – blazeovaně převyprávěný Tolstého román. Ze strhující fresky zbyla jen klíčová dějová linka, pár postřehů lokálního koloritu, tresť z osudů a povah dalších postav. Hlavní hrdinové nebyli dostatečně psychologicky prokresleni (silná redukce postihla především schematicky podaného Annina manžela), zmizelo venkovské prostředí (coby kontrapunkt k devastujícímu městu) a počínaje Anniným příjezdem lze směle a bezchybně očekávat její tragický konec. Jako by nebyla žádná další možnost. Greta Garbo sice skvěle vyjádřila věčnou nesnesitelnost a nespokojenost hrdinky s dosaženou krásou, její sklon k podléhání jakési imaginární, spíše tušené a za konkrétní možnosti se maskující touze (z rodiny utíká k milenci, ale ani tam nedosahuje trvalého štěstí, vyciťujíc, že i jeho život (podobně jako život jejího manžela) má oblasti, kam ona nemůže dosáhnout, a to je mužova povinnost vůči Vlasti a nadosobní Pravdě), ale vzhledem k nedostatečné prokreslenosti dalších ženských postav (především Kitty Ščerbacké) se pak dojem z Anny zobecňuje a ústí v pesimistický obraz ženství, ne zcela v Tolstého intencích. ()

Galerie (65)

Zajímavosti (2)

  • Greta Garbo získala za herecký projev cenu Kruhu newyorských filmových kritiků pro nejlepší herečku. (JARDAHONDA)

Reklama

Reklama