Režie:
Blake EdwardsKamera:
Philip H. LathropHudba:
Henry ManciniHrají:
David Niven, Peter Sellers, Robert Wagner, Capucine, Brenda De Banzie, John Le Mesurier, Claudia Cardinale, Michael Trubshawe, William Bryant, Colin Gordon (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Inspektor Jacques Clouseau se snaží dopadnout zločince světového formátu, zvaného „Fantom“, který inspektorovi stále uniká. Inspektor je přesvědčen, že Fantom tentokrát udeří v lyžařském středisku, kam se pravidelně sjíždí společenská smetánka. Do střediska zamířila i princezna Dala, která je majitelkou jednoho z nejslavnějších diamantů světa, zvaného Růžový panter. Inspektor Clouseau jede do lyžařského střediska i se svou manželkou Simone, která se tajně stýká se sirem Charlesem Lyttonem, jenž je ve středisku také. Sotva inspektor Clouseau přijede, dozvídá se, že někdo ukradl psa princezny Daly, což jej přesvědčí, že je na správném místě. Inspektor podezírá všechny, kteří přijeli do střediska, neboť Fantom může být kdokoliv z nich. Všichni návštěvníci střediska se zúčastňovali vyhlášených večírků pořádaných Angelou Dunningovou a na každém večírku Fantom kradl klenoty. Když je Clouseau informován, že únosce psa byl Artoff, který je zaměstnancem sira Charlese, považuje inspektor sira Charlese za Fantoma. Simone varuje Charlese před svým manželem, ale Charles si dělá více starostí s tím, že jeho synovec George objevil jeho tajný kufřík s nástroji lupiče a rukavicí, kterou zanechává Fantom na místě činu. Inspektor Clouseau varuje princeznu Dalu a ta povolí přítomnost policistů ve svém domě na maškarním večírku. Sir Charles se opravdu pokusí Růžového pantera ukradnout, stejně jako jeho synovec George, ale najdou jen prázdný sejf... (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (276)
Specifický humor a doprovodná historická pověst možná činí z tohoto filmu víc, než co opravdu znamená. Řada poměrně "řídkých" partií je vyvažována opravdu špičkovými scénami a od věci není ani pohled na dobový komfort pověstných horních deseti tisíc. Že podobný "lehčí" komediální žánr lze natáčet lépe a nadčasověji, prokazují např. některé soudobé filmy Audrey Hepburnové. ()
Je fakt, že jsem čekal o trochu víc. Žádná "řachanda" a salva smíchu se nekonaly a dost jsem se divil, jak markantní rozdíly v tom filmu jsou. Na jedné straně pasáže s Nivenem, které jsou skvěle natočené, Niven má šarm a Cardinale je roztomilá, ale přece jen jsou některé scény až moc dlouhé a někdy je to nudné. Na straně druhé je tu potrhlý komisař Peter Sellers a najednou je to o něčem jiném. Film má šmrnc, vtip i spád, a i když je dost fórků laciných, není to trapné. Konec na maškarním plese je pak parádní a hlavně díky němu (a předcházejícímu dědovi) zvedám hodnocení o hvězdu, protože, jak už jsem psal, začátek se dost táhne. Super jsou taky úvodní titulky, ty příjemně navnadí, škoda, že je to pak takové těžkopádné. Ale dobré čtyři hvězdy a 70%. ()
Neplánované početí legendy. Nenáročná, stylová, lehce stravitelná lupičská komedie s řadou svižných a zábavných dialogů prokládaných elegantní situační komikou. David Niven ji šarmantní lupič gentleman, Capucine je neodatelná mrcha, rozverná Claudia Cardinale na tygří kožešině je ztělesněným snem a Sellers pokládá základy svého Clouseaua, zatím spíše jako milého sympatického zmatkáře a smolaře, nikoli jako destruktivního idiota, kterým se stal později. Přesto, nebo možná právě proto, patří jeho scény k těm nejlepším a doslova si jimi navzdory Nivenovi, CC i Capucine ukradl film pro sebe. Scény, ve kterých se snaží dostat k milostným hrátkám s krásnou manželkou patří k nezapomenutelným a možná vůbec nejmilejším scénám panterovské série. ()
Dneska mi přivezli Amélii a Panteři edici (ej!), (když mi to brácha donesl, dal jsem mu zpropitné a nechal pozdravovat kuchaře) tak s tím jdu poprudit ještě sem.. Blaku Edwarsovi se určitě povedlo natočit šartmartní stylovovku ve jménu zlatých šedesatých. Ani mi nevadí že je tady Clouseau teprve na vedlejší koleji a na rvačky s Katem a Dreyfussem si musí ještě počkat. Protože je tady ještě trochu jinou (a i poněkud lidstější) postavou. Jeho postelové hrátky patří k nejlepším pasážem série. Užívám si je naplno a občas přitom dokonce zapomenu na to že chudák musí mít v posteli takovou mrchu (v tomto případě se snad nehodí ani pojem andělská mrcha, prostě mrcha a hotovo.) V pátek večer po škole před víkendem jsem objevil Hoffmana a bylo to tak provokativní, že na to jen tak nezapomenu, a ještě teď to ve mně doznívá..le jak jsem sledoval Sellerse jako Hoffmana, dokonce jsem na chvíli zapomněl, že nějaký můj milovaný Clouseau existuje (:D). Ale teď už jsem zase zpátky v realitě a Sellers jako Clouseau je už ve startovacím díle skvělý. A když není Clouseau na scéně, neznamená to za každou cenu tragédii. David Niven byl určitě charismatický švihák a kvůli (již zmíněné) Edwarsově stylové režii je film po většinu času velmi příjemnou podívanou. Jen se mu trochu nedaří udržovat tempo. Některé pasáže jsou zbytečně kecy, kde se postavy neustále balí. Jinak nic proti balení nemám, ani v dnešním světě, ani v tomto osvěžujícím dobovém podání, ba naopak. Tohle se týká především prostřední části, která je trochu horší, ale poslední půlhodinka mi už přijde naprosto skvělá taškařice a jako by už naznačovala k jakým bláznivinám se série dobere později. Tak já si to jdu už natrénovat. Zatím se jde hledat MŮJ NÁDHERNÝ DETEKTIVNÍ PLÁŠŤ!!! Tak se mějte. A nezapomeňte na další skvělou Manciniovu vypalovačku - tentokrát Meglio Stasera. Tam začnu, skončím u Inspektor Clouseau Theme a je krásně na světě.:D To mi připomíná, pustil jsem si už dneska Moon river? A kdy asi dojde na Amélii? ()
Ještěže Blake Edwards, libující si ve veselohrách, co utápějí vtip ve škrobené eleganci, nakonec našel svého Fantoma. Je mi líto, inspektore Clouseau, k obvinění se přidává i krádež filmu z pozice vedlejší role.. Kromě neřízené střely jménem Sellers stojí za pozornost i Manciniho proslulý song „Meglio Stasera“.. ()
Galerie (36)
Zajímavosti (22)
- Honorář Petera Sellerse (Jacques Clouseau) byl 90 000 liber. (Cheeker)
- Italská herečka Claudia Cardinale (princezna) neuměla anglicky, a tak byla předabována dvacetiletou Gale Garnett. (Kulmon)
- Pro scénu ve vaně použil štáb průmyslový pěnící prostředek, který způsobil hercům popáleniny po celém těle. Robert Wagner (George), který musel být ponořený po vodou, dokonce na čtyři týdny ztratil zrak. (HellFire)
Reklama