Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mladá poslankyně, které dal Josef Klíma ve svém příběhu jméno Denisa Klánová, se snaží ovlivnit odhlasování dlouhá léta připravovaného trestního zákoníku. Je přesvědčena, že do něj byla, v podobě jednoho z paragrafů, záměrně vpašována skrytá past, otevírající dokořán dveře tunelářům a která navíc ještě ty, kdo jsou za podobnou činnost již stíháni, de facto amnestuje. Její krok vyvolá celou řadu reakcí těch, kteří by si naopak přáli, aby trestní zákoník byl odhlasován a schválen právě v této podobě. Rozehrají nelítostnou hru, kterou nemůže bezbranná žena bez pomoci paragrafů zákona, jenž právě ona zpochybnila, vyhrát. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (63)

Slarque 

všechny recenze uživatele

Ano, je třeba se věnovat aktuálním a závažným otázkám. Ano, Lenka Vlasáková je jedna z našich nejlepších hereček a zaslouží si dostávat silné hlavní role. Ale jako základ dobrého filmu je potřeba ještě minimálně jedna drobnost – scénář, ze kterého by hned po začátku nebylo naprosto zřejmé, kam směřuje, a jedinou otázkou zbývalo, jak daleko jeho autor zašel. Bohužel, čekání na tuto odpověď nebylo zajímavé. ()

Historik 

všechny recenze uživatele

Ano, bylo to prvoplánové, od začátku jsme věděli, co bude dál a jak to dopadne, ale na druhou stranu nikdo nemůže popřít, že takhle to chodí. Čili úplně odsoudit jako blábol to nelze. A jestli to je agitka, nebo bulvár, to už si každý přebere sám podle sebe. Rozhodně to nebylo žádné umění. Viděli jsme ale i dobré herecké výkony ve špatných kulisách. Televize zřejmě kompenzuje výpravnost některých titulů na titulech jiných. Tady to bylo vlastně logické. Klíma je z Novy, tedy od konkurence, takže musí být rád, že se to aspoň natočí. ()

Reklama

blixadovan 

všechny recenze uživatele

Tohle byla opravdu velká hloupost, těžko uvěřit, že scénář napsal někdo, kdo se alespoň trochu pohybuje (pohyboval?) v těsnější blízkosti politiků, lobbistů, policistů atd. apod. Všechny postavy jsou tak strašně černobílé až to není hezké, no a hlavně jsou naprosto nereálné. Byla-li snaha touto "černobělostí" akcentovat bezpráví, hloupost, naivitu, zkorumpovanost a faleš, nepovedlo se to. Postava Denisy Klánové si o přes hubu celý film říkala, takhle dostal přes hubu snímek komplet. Lenka Vlasáková opět v roli ublíženecké ženy ve středních letech, po kolikáté už? Taková šmrncovní ženská si snad zaslouží i jiné role? ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Nemilosrdný pohled dovedený ad absurdum naznačuje skutečný stav společnosti. Nadsázka, v níž a s níž je příběh podáván, může působit jako kontroverzní. Je možné označit ji právě tak za pronikavou sondu jako za plakátový výkřik. O podstatné části skutečného chodu naší skutečné politiky tu sice není řečeno zdaleka vše, ale její odvrácená tvář tu nesporně podána je. Oba pohledy se navzájem nevylučují; prokreslenost a propracovanost některých souvislostí námětu, ale i scénáře stejně tak jako prostor pro herecké výkony totiž očividně skřípou. Určitou výjimkou se zdá být úloha ředitele dětského domova ve Šmicrově podání. Je otázka, zda si publicistická syrovost, se kterou je příběh podán, uchová svou působivost "zeitstücku" i v širším časovém výhledu, či naopak rychle utone v zapomnění. Tato otázka je i odpovědí na ve vzduchu visící dotaz, co je v této televizní inscenaci silnější: detektivní časový prvek nebo snaha o postižení obecnější společenské tendence? ()

zdenny 

všechny recenze uživatele

Film nebyl o politických intrikách, jak jsem si původně přál. Bylo to prostě dilema, zda trestní odpovědnost ponechat nebo ji snížit na 14 let. Toto se filmu povedlo a "o tom" to byla pravda. Přesně takto se mladiství delikventi chovají a nejen oni zneužívají atmosféry humanizace takřka čehokoli pro své potřeby. Tyto děti se převychovat po dobrém nedají. Nedají se převychovat ani po zlém. Ale alespoň nemusíme mít špatné svědomí, že do něčeho ztraceného vkládáme naděje. Jsou lidé, kteří jsou od reality naprosto odtrženi a potom jim hra na kytaru připadá jako že by tento delikventík měl mít dobré srdce. Připadá jim, že v diagnostickém ústavu je to jako v koncentráku (tady byla holka úplně vedle). A nakonec jim připadá, že když řeknou matce alkoholičce, aby navštěvovala svého syna v děcáku, že ona se najednou změní. Otec celoživotní kriminálník, matka alkoholička - z tohoto spojení logicky nemůže vyrůst normální jedinec. Hlavní hrdinka na jednu stranu jakoby hájí zájmy těchto "zmetků", na druhé straně je pro ni pozůstalá (matka oběti brutálního trestného činu) obyčejná vyšinutá ženská. Tak jsem si říkal, že pokud takové lidi nepotká to samé neštěstí, nemohou se na tuto problematiku nikdy dívat reálně. Toto se mi nakonec splnilo a rázem se karta obrátila. Problém dnešní doby tkví v tom, že zde máme nespočet organizací hájící práva vězňů, mladistvých delikventů, nepřizpůsobivých občanů a dalších podobných skupin namísto toho, aby se někdo zajímal o problémy obětí trestných činů, o problémy pozůstalých a dalších. Pokud si toto neuvědomí politikové, bude to dopadat jako v tomto filmu, který ale z větší části byl opravdu hloupým pokusem. Postava, která byla naprosto reálná a dobře zahraná byla postava Jiřího Schmitzera. ()

Galerie (23)

Reklama

Reklama