Režie:
Roland EmmerichKamera:
Ueli SteigerHrají:
Matthew Broderick, Jean Reno, Maria Pitillo, Hank Azaria, Kevin Dunn, Michael Lerner, Harry Shearer, Arabella Field, Doug Savant, Malcolm Danare (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Ve Francouzské Polynésii došlo vinou pokusných jaderných explozí k silnému ozáření. Po nějaké době je napaden japonský tanker neznámým obrovským netvorem. Mezitím je mladý americký biolog Niko Tatopoulos, expert v oboru vlivu radioaktivního záření na živé organismy, povolán ministerstvem vnitra k naléhavému úkolu. V Panamě byly totiž objeveny obrovské stopy neznámého veleještěra. O případ napadené lodi se začne zajímat záhadný Francouz Philipp Roaché, který tvrdí, že zastupuje pojišťovnu. Niko si myslí, že jde o nový druh živočicha, který vznikl mutací, a jeho vyjádření se dostane i na televizní obrazovky, kde ho zahlédne bývalá snoubenka, snaživá reportérka Audrey. Vypukne panika, obrovský, téměř stometrový netvor vstoupí do ulic New Yorku a ukryje se v metru. Na Nikův návrh je navezena na blízké náměstí obrovská hromada ryb, která netvora přiláká. Audrey, která Nika vyhledá, se zmocní tajných záznamů a sestříhá z nich reportáž, kterou se pokusí proslavit. Na scéně se opět objeví Roaché. Ve skutečnosti je agentem francouzské tajné služby a má za úkol Godzillu zabít. Uvnitř slavné Madison Square Garden čeká muže děsivé překvapení v podobě téměř dvou set vajec, z nichž se začínají líhnout malé Godzilly. Niko se pokusí upozornit na nebezpečí, které hrozí lidstvu, a snaží se s agentem, Audrey a kameramanem Victorem uniknout hladovým mláďatům. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (776)
Všechno, co u Dne nezávislosti fungovalo, tady nefunguje. Je to krok zpátky snad ve všech směrech a vedle sexy a nadupaného konkurenčního Armageddonu slušný trapas. Nesympatické postavy, nefunkční obsazení, trapný humor a triky jsou místy jako od Asylumu - Emmerich věděl, proč celý film odehrál za deště nebo v noci, popř. to zkombinoval. A závěrečná hra na schovávanou s godizillími mláďaty v Madison Square garden by chtěla zkrátit na polovinu. Snaha svézt se na úspěchu Juráče jen přispěla k pochování dinosaurů ve filmu zpátky pod zem, což už rok před tím zvládl Spielberg s mizerným Ztraceným světem. ()
Emmerich je megaloman a musím přiznat, že na jeho ničení, naší matičky země se dívám poměrně rád. Obvykle se totiž jedná o USA (velice uspokojující) konkrétněji pak New York, kterým tentokrát nechal prohnat známého japonského ještěra. Nicméně k čemu je všechno to ničení a uchvatné triky, když snímek nepřinse nic nového. Nick Tatopoulos jako by vypadl z oka Danielu Jacksonovi ze Emmerichova předchozího počinu HVĚZDNÁ BRÁNA a najdeme tady dokonce i O'Neilla, sice je už suspendovaný na seržanta, ale asi jste pochopili na co narážím. No stejně tak je to s celým příběhem, na který se sice příjemně dívá, ale jede stále a jenom podle přesně zaběhlých kolejí, které jsme viděli už miliónkrát. GODZILLA je tak díky vynikajícím trikům a Jeanu Renovi, odpočinkový film ve kterém vidíme další z mnoha Emmerichový způsobů "Jak zničit ameriku". Nic víc, nic míň. No a konec? Jsem upřímně zvědavý jestli se někdo někdy nechá zlákat ke GODZILLE 2. Taková příležitost se přece musí chytit za pačesy. Nebo raději ne? ;) ()
Když jsem byl malý pamatuju si, jak se v půjčovně na kazetu Godzilly čekalo třeba měsíc dopředu. Ta očekávání byla neskutečná a nutno dodat, že celkový výsledek zas tak špatný nebyl. Sice je to neskutečně pitomé, což se nedá upřít, ale na druhou stranu efekty jsou tak skvělé a herecké výkony představitelů natolik věrohodné, že takové hodnocení zde si Godzilla snad ani nezaslouží, i když tahle je Americká až hanba. Musím říct, že mám tenhle film vcelku rád jako řadu jiných filmů, do kterých se Roland Emmerich s vervou pustí viz. například Hvězdná brána. ()
Když tenhle film přišel do kin, bylo mi patnáct a považoval jsem Godzillu (i díky obrovské mediální masáži) za jeden z největších blockbusterů, který jsem tehdy dosud spatřil. Dnes už na filmu vidím spoustu nedostatků, ale i po letech je to pro mě příjemná popcornová oddychovka, se sympatickým Matthew Broderickem a drsňáckým Jeanem Reno. Především to jeho americké žvýkání, mě vždy spolehlivě pobaví. ()
Najskôr by ma zaujímalo prečo som to stále nemala ohodnotené. A potom, že sakra prečo ja si pamätám len začiatok a koniec. Čo som celý stred prespala? Budem to musieť pozrieť znova, šak do tretice všetko dobré ne? Zatiaľ 3* viem, že vo filme vyzerá Godzilla dobre, pamätám si tú stopu a ten koniec o ktorom vravieť nebudem pre istotu. Ale čo bolo medzi tým tak to mám fakt prázdno............. Ty vole ja som ju zase prespala -.- ()
Galerie (77)
Photo © 1998 Tristar Pictures
Zajímavosti (58)
- Teaser nazvaný „Muzeum", promítaný před filmem Muži v černém (1997), stál 600 000 $, což bylo v přepočtu něco přes 20 000 000 Kč. V této krátké upoutávce vidíme obrovské chodidlo Zilly, která prošlápne střechu a zašlápne kostru T-Rexe. (HellFire)
- Režisér Roland Emmerich se podělil o svůj nejtrapnější zážitek: „Byl jsem v Japonsku, abych předvedl majitelům autorských práv svou novou Godzillu. Než jsem odprezentoval, přivedli mě ke studiu Toho a tam stála její socha mající kolem krku nápis ‚Pane Emmerichu, jsem připravena na Vaše tzv. natáčení.‘“ (Karlos80)
- Na videopáske je vidieť poškodenú loď na mori. No pri obhliadke lode na pobreží je vidieť, že to je iná loď s iným poškodením. (Van_der_Ovec)
Reklama