Režie:
Denis VilleneuveScénář:
Aaron GuzikowskiKamera:
Roger DeakinsHudba:
Jóhann JóhannssonHrají:
Hugh Jackman, Jake Gyllenhaal, Viola Davis, Maria Bello, Terrence Howard, Melissa Leo, Paul Dano, Dylan Minnette, Zoë Soul, Erin Gerasimovich, Kyla-Drew (více)Obsahy(2)
Silné téma, vynikající scénář plný zvratů a životní herecké výkony poskládaly dohromady thriller o pátrání po dvou zmizelých děvčatech, který je napínavý až k nesnesení. Keller Dover (Hugh Jackman) čelí asi nejhorší noční můře každého rodiče, jeho šestiletá dcera Anna a její kamarádka Joy jednoho večera na Díkuvzdání zmizí. Jejich hledání nebere konce, hodiny se vlečnou a dívky jsou stále pohřešovány. Do objektu zájmu se při pátrání dostane zchátralý karavan, který parkoval před jejich domem a u kterého si dívky naposledy hrály. K případu je povolán detektiv Loki (Jake Gyllenhaal), který zatýká řidiče karavanu, retardovaného Alexe Jonese (Paul Dano), ale pro nedostatek důkazů je Jones po nějaké době propuštěn. Oficiální pátrání sice stále pokračuje, ale Dover se cítí bezradný, jeho strach se mísí se vztekem a zlobou. Bere spravedlnost do svých rukou a bez ohledu na následky se rozhodne vyslechnout jediné pojítko k případu sám, po svém a bez rukaviček. (Bontonfilm)
(více)Videa (5)
Recenze (1 813)
Villeneuve vždycky nejezdil jen ve formuli a Jackman si taky vždycky nehrál na zvlčelýho Fredy Krugera s pejzy. Věděl jsem, že ten Kanaďan umí, ale zároveň jsem taky nečekal, že by snad Prisoners odvyprávěl nějak tendenčně, na efekt. V prvé řadě? Zmizení není strhující film, vyprávění je striktní, nevybočuje, neuhýbá z veskrze autentické linky. Je chladný, pomalý a neustále po vás něco chce, abyste se vcítili do zoufalství, abyste tápali, byli empatičtí k zápletce. V duhé řadě? Kamera! Roger Deakins drží obrazové prostředky čistě a syrově, velmi jednoduše se topí v táhlých záběrech, netlačí na pilu. A v třetí řadě? Hudba! Jen málokterý abstraktně ambientní sountrack dokáže fungovat nezávisle na filmu a zároveň přenášet svrchovaně filmový dojem tak, jak se to povedlo Jóhannu Jóhannssonovi. A dál? Už po půl hodině mi z Gyllenhaalova tiku tikalo, přesto u mě Hugha přehrával, držel v šachu a spolu se slušným scénářem udržel v šachu i celou pointu. Pointu, která si díky roztříštění příběhu mezi dvě hlavní a co chvíli jediné postavy, dokázala uchovat moment překvapení. Ne, tady už dávno nejsme v dobách The Silence of the Lambs, aby se rozhřešení stalo nadčasovým, aby to nemělo žádný mouchy a divák se chtěl, potřeboval vracet. Přesto jsou Prisoners somatickou kriminálkou, která není úplně tím, co byste od současný podoby žánru čekali, ale ani tím, čím by vlastně mohla (a měla) být. Ve Ztracených se ztratilo pár nedostatků, ale já se v nich s dojmem našel, rozvážně, uvážlivě, za [final rate: 80%] ()
Gyllenhaalův tik byl po většinu času tak přesvědčivý, že jsem ho od něj málem chytil. Jak to sakra dělal? :-) Jinak tu více, tu méně zdařilá kompilace scén ze všech možných filmů o záhadných i méně záhadných únosech. Bohužel, proložená příliš dlouhou a po nějakém čase už doslova ubíjející torture vložkou. Ovšem Wolverine a Donnie Darko v hlavních rolích budou tomuhle kousku zajišťovat diváky asi ještě hodně dlouho. ()
Tak filmovej říjen je zatím dodavatel mnoha hvězdiček, po Gravitaci tu máme další kvalitku a já z pytle tahám tentokrát hvězdy čtyři. Mám jedinou výtku a to jsou ty kecy o bohu, nepasovalo to tam. Ovšem zbytek ,to už je slušný žihadlo. Když pominu výborně budovanou atmosféru, solidní napětí a velmi kvalitní herecký výkony, tak mě totálně odpálila postava Kellera Dovera, to jakým způsobem vzal "spravedlnost" do svých rukou a divák tak vidí téměř v přímým přenosu co dokáže z člověka udělat silná, emotivní a bolestná událost. To, alespoň z mýho pohledu strčilo do kapsy všechno ostatní. ()
Lepší doporučení, než které se dočtete v závěru "Limova" kometáře, tomuhle filmu ani nejde dát :) .... Ale trošku vážně - Tahle kriminálka má atmosféru, která vás často nenechá ani dýchat. Výborný scénář, skvělé herecké výkony - prostě v tomhle žánru (který se tak často zase netočí) filmu nelze téměř nic vytknout. Díla tohohle režiséra budu muset zpětně dohnat ... ()
Nedávno, když jsem prožíval jedno z těch trpělivých odpolední, rozhodl jsem se pozorovat šukání šneků. Začalo to dvouhodinovým sprintem na osmdesát cenťáků, kdy ten nadrženější honil toho chudáka, kterého ten den zrovna bolela hlava. Kanec byl ale rychlejší, u pankejtu jej po strhujícím běhu dostihl a začal z něj asi tak hodinu vášnivě strhávat ulitu, protože dostal chuť na misionáře. Když zjistil, že ji má přirostlou, nevrle to vzdal, a vrhl se na to pěkně po šnečím. Dalo mu to ovšem fušku, než toho druhého ukecal, aby nedělal drahoty jako slečinka a postavil se na ocas. Po další hodině ho zlomil a oba se do toho s lascivně vyvalenýma očima na šťopkách naprudko dali. Ten nadrženec ovšem jen tak frajeřil a sliboval, za další dvě hodiny pouze dvakrát prudce a freneticky přirazil, oběť dlouze a táhle hekla, znechuceně zatáhla bulvy a odplazila se hledat nějakého pořádného obšousta, co by ji dorazil. Seběhlo se to všechno tak strašně rychle, že mi u toho porostly nehty snad jen o tři milimetry. To po téhle zabijácké nudě jsem se probral s třídenním strništěm a vlasy po pás, přičemž vím jistě, že jsem to pouštěl hladce oholen a plešat! Takže ti z vás, kteří xmrti rádi štrykují třímetrové, růžové šály nebo milují kontinuálně sledovat, jak jim v obýváku roste fíkus, ať si to tady klidně nadhodnocují, avšak já to strhující tempo a přiblblou pointu prostě nedával, a tak to s klidným svědomím odstřelím, i když Volverín konečně prokázal, že když zrovna nemá adamantiovou pedikůru, je z něj docela slušný ochotník. Škoda, že si k tomu herectví vybral zrovna takovouhle užvaněnou sračku. ()
Galerie (80)
Zajímavosti (42)
- Po skončení natáčení věnovalo oddělení kostýmů a rekvizit veškeré oblečení a rekvizity obchodu Fodac Thrift Store v Tuckeru ve státě Georgia. (KGBelik)
- Hugh Jackman kvůli roli Kellera Dovera, otce unesené dcery, studoval skutečné případy zmizelých dětí a projevy nedostatku spánku. Chtěl získal kompletní přehled, čím jejich rodiče procházejí. (80s Martin)
- Podle scenáristy Aarona Guzikowského vyrůstal detektiv Loki (Jake Gyllenhaal) v dětském domově a neměl žádnou rodinu. Je vězněm vlastní minulosti s vlastními démony. (KGBelik)
Reklama