Režie:
Tony ScottScénář:
Mark BombackKamera:
Ben SeresinHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, Chris Pine, Rosario Dawson, Jessy Schram, Kevin Dunn, Ethan Suplee, Kevin Chapman, Kevin Corrigan, Lew Temple, Elizabeth Mathis (více)VOD (4)
Obsahy(4)
Téměř kilometr dlouhý nákladní vlak bez posádky, který veze nebezpečný toxický náklad, se řítí krajinou směrem k hustě osídlené oblasti. Bývalý inženýr a mladý průvodčí mají riskantní plán, jak ho zastavit… Masivní lokomotiva bez obsluhy, které přezdívají Bestie, veze toxický náklad a řítí se zběsile krajinou. Je téměř nemožné ji zastavit, vše, co se jí postaví do cesty, se vypaří. Bývalý inženýr a mladý průvodčí mají neuvěřitelný plán – čekají na Bestii na palubě dalšího vlaku ve snaze ji zastavit a zachránit tak nedaleké město před ničivou katastrofou. V tomto napínavém thrilleru Tonyho Scotta uvidíte držitele Oscara Denzela Washingtona a Chrise Pinea. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (1 076)
[imdb: 6.9/10] | me: Viete aký je rozdiel medzi Macgyverom, Petrom Novotným a Tonym Scottom? Macgyver spraví z hovna bombu, Petr Novotný výbornú pomazánku a Tony Scott akčný film. Neviem do akej miery bol film postavený na skutočnosti, ale viem už, že vlak idúci rýchlosťou 20km/h môže vyzerať ako rozbesnený byvol a že dobrí poctiví americkí železničiari ešte nevymreli. Bol to film podľa starej akčnej školy s novými technológiami a Denzelom a to evidentne stačí na to, aby sa človek nenudil. [3 a pol*] ()
Strašně předvídatelné a neinvenční, v roce 2010 už nezasluhující takřka žádnou pozornost. Tony by se měl věnovat zajímavějším projektům, akci pořád zvládá skvěle. V tomto filmu se mu trochu adrenalinu do mých žil vpustit podařilo, škoda jen, že jsem nemohl být i opravdu napnut, neboť nad tím, jak to celé dopadne, není absolutně možné ani na chvilku zapochybovat. Ztělesněné klišé. ()
Zejména v posledních 30-ti minutách solidní adrenalinová práce. Sice už to tady jednou bylo a v lepším provedení (Končalovského ´Splašený vlak´), ale jinak má tahle akční jednohubka jeden velký trumf a tím je neokoukané prostředí železniční dopravy. Scott si s akcí tyká a pak i to nezbytné klišé kolem rodinných peripetií ústřední herecké dvojky se dá bez újmy přežít. ()
Když už selžou všechny pokusy, jak zastavit lokomotivu s vagóny plných toxických sraček, jeden z našich hrdinů vlítne do lokomotivy a jednoduše ji zastaví, což mohl udělat někdo jiný už po deseti minutách děje. Holt ale Američané mají rádi tyhle přeslazené happy-endové příběhy, tak jim je nechejme. Jinak je nový Tony Scott sice relativně svižný, ale ze židle i přes reálné manévry, které díkybohu v drtivé většině nahradily zelené plátno, rozhodně nezvedá. Prostě mašina se rozjede a stále větší banda lidí se ji pokouší zastavit. A kvůli tomu evakuují celé jedno město, aby pak ve finále mohly davy lidí čekat pár metrů od kolejí.. Fyzickou akcí poctivé a přímočaré to tedy sice je, ale toho chlapáctví a správňákovství tam na mě bylo poměrně dost!! Navíc kdokoliv upozadí Rosario Dawson, tak dělá velkou chybu.. ()
V rámci akčních pseudo-dokudramat naprostá špička a Scott tady ve využití zesílené kontinuity může směle konkurovat i takovému Greengrassovi. Modré límečky zase jednou zachraňujou svět a parťácká chemie mezi Pinem a Washingtonem není o nic slabší než ta dua Willis & Wayans z Posledního skauta. Jak to ten Tony dělá? ______ Zároveň je Unstoppable úvahou nad intermedialitou, která se stále naléhavěji objevuje mezi světy filmu a televize, kdy zpravodajství přejímá schopnost filmu podat poutavý a dojímavý příběh (čím bulvárnější, tím větší fikce a cílení na emoce) a film zase těží především z "okamžitosti" (immediacy) kontinuálního monitoringu právě probíhajících událostí (breaking news) a možnosti předat různé pohledy na ně. Je příznačné, že Unstoppable končí ve chvíli, kdy se zpravodajská helikoptéra odhlašuje ze služby, a ukazuje tak, díky komu jsme vlastně mohli v takovém tempu celý film sledovat. Reálné televizní události zase často zvolený příběh nedokáží a ani nemohou vměstnat do jedné relace a ten je vlastně jakoby přesahuje; jedna kauza slouží k tomu, aby naplnila několik po sobě jdoucích relací. Zpravodajství tady přímo ovládá filmové médium včetně postav v jeho fikčním světě, zatímco vyprávění na pokračování má v moci podobu televizních novin. ______ Největší mindfuck filmu? V amerických Hooters hrajou přes den full-on psytrance! ()
Galerie (37)
Zajímavosti (26)
- Celou dobu se mluví o vlaku č. 777, ale v čase 1:04:33 jede po koleji vlak s číslem 767. (ČSFD)
- Náklady na výrobu byly přibližně 68 milionů amerických dolarů. (NIRO)
- O skutečnou lokomotivu č. 8888 projevilo po nehodě zájem několik železničních muzeí. Společnost CSX je však odmítla a lokomotiva byla později modernizována na verzi SD40-3 a opatřena novým číslem 4389. (Foxhound#1)
Reklama