Režie:
Marina de VanKamera:
Dominique ColinHudba:
Luc RollingerHrají:
Monica Bellucci, Sophie Marceau, Andrea Di Stefano, Thierry Neuvic, Didier Flamand, Brigitte Catillon, Iliana Lolitch, Augusto Zucchi, Adrien de Van (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Jeanne (Sophie Marceau), pohlcená do psaní svého prvního románu, začíná pozorovat kolem sebe znepokojivé změny. Její tělo se začíná měnit, ale nikdo v jejím okolí to nepozoruje. Její rodina pokládá tyto obavy za výsledek stresu při dokončování románu, ale Jeanne si uvědomuje, že se děje něco mnohem hlubšího a mnohem více znepokojujícího. V domě své matky objeví fotografii, která ji přivede na stopu jedné ženy v Itálii. Tady, přeměněná v jinou ženu (Monica Belluci), odhalí zvláštní tajemství své identity. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (122)
Ztrácí se, rozjíždí pevná půda pod nohama. Mysl šeří, zatmívá pravé jméno identity, známé tvary intimity. Kdo karty obrátil? Kdo ji odvrátí? Já, ta samá, ta druhá persona? Nepoznávám sebe ani vaše tváře. Sypou se, třesu se střepů v hlavě. Předstup před, zapátrej, podívej se za zrcadla. Vzrůstající svůdná záhada ve stylu noir. Hra škrabošek, siamských koček na rozličných, prachových poduškách. Temné pnutí emocí, vymazané dětství - rukojmí klamu cizoty. Otevřené dveře ukazují ztracený, jiný život o ní. Tam píše se poutavá autobiografie. Bloudivý obraz dvojího kalendáře. Odraz jednoho těla, jedné duše... ()
Áno.Určité spojenie a inšpirácia tohto filmu smeruje k Davidovi Lynchovi.U tohto diela, ale jeho typické dejové zavádzania a prepletené segmenty sú trochu inou kategóriou.Tento verdikt, ale nijako inak neznižuje kvality tohto filmu, u ktorého je atmosféra veľmi dobre budovaná, ako aj ku príkladu dobre situované hlavné postavy v podaní našich krásnych herečiek.Určitým kontraproduktívom tu, ale je ,,objasnený záver,,, ktorý celé tajomstvo podloží tzv. na zlatom podnose a celé čaro sa rázom vytratí....Pri zamyslení je to, ale dobrá alegória....Kto by nechcel byť aspoň na deň Monicou Bellucci?! :) ()
Věděl jsem, do čeho jdu a neočekával jsem převratné filmové dílo. Dokážu pochopit, že se kritici a novináři v Cannes chechtali, ale zlomyslný smích si Ne te retourne pas rozhodně nezaslouží. Měl jsem tedy svoji vlastní teorii o pointě, která se nám nakonec vyjevila a nejsem si jistý, zda se můj nápad překrývá s autorčiným. Přesto se podle mě jedná o zajímavý pokus o mysteriozní thriller, nepovažoval bych ho za vykrádačku Lynchových filmů. Přesto, když jsem měl těžkou volbu, zda jít na předpremiéru Antichrista či Ne te retourne pas, jsem rád, že jsem volil první možnost. ()
První třetina filmu je nadprůměrná, o tom není pochyb. Ale zbytek už je jenom tápaní a nuda, která ani nedospěje do nějakého uspokojivého konce. Totižto pokud se tvůrci rozhodnou rozehrát tajemnou hru, která JE zajímavá, musí k tomu vymyslet i zajimavé rozuzlení. To se nedostavilo a já se cítil ochuzen. ()
Byla jsem velmi zvědavá, jak se s tím tvůrci poperou. Abych řekla pravdu, tak jsem očekávala něco úplně jiného. Konec mě vůbec nepřekvapil. Ze Sophie Marceau šel docela strach. Manžel ji měl hned odvézt k lékaři a nečekat na další šílenosti, které provede. Ovšem, to by jsme se zase nedozvěli, co byla ta příčina všeho. Výběr hereček je zajímavý už jen tím , že každá je úplně jiná a z každé vyzařuje úplně něco jiného. Musím říct, že z Monicy Bellucci vyzařuje mnohem větší temperament, ale za to určitě může její původ. ()
Reklama