Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Lino Ventura s oblibou hrával osamělé muže, kteří bojují za svá práva nebo za život svých blízkých. Takovou roli mu nabídl i režisér Claude Pinoteau v koprodukčním francouzsko-kanadském snímku. Romain Dupre je ustaraný otec, překonávající oceán na cestě mezi kontinenty, aby našel svého syna, o němž nemá už delší dobu zprávy. Na místě však zjišťuje, že ztraceného mladého muže hledá i místní policie, protože je podezřelý z dvojnásobné vraždy. Dupre ví, že synovi může pomoci jen on sám, nechce mu jen zachránit život, ale přivést ho na správnou cestu. Proti němu stojí nejen překupníci drog, policie i mafii, ale postaví se mu i vlastní syn. (Česká televize)

(více)

Recenze (61)

honajz2 

všechny recenze uživatele

Ten krapet sentimentální závěr mi dojmy sice trochu zkazil, ale naštěstí ne tak, abych tomu ten plný počet nedal. Hodně mile mě to totiž překvapilo. Není to sice nic moc náročného, ale v rámci svého žánru to podle mě funguje skoro až dokonale. Má to skvělou a neskutečně působivou atmosféru, napínavý příběh, dobře a inteligentně gradující děj, skvělého Lino Venturu i ostatní herce a jestli mě na tom něco oslovilo nejvíc, tak to, že zde hlavní postava neustále pátrá po svém synovi a přitom chodí po všech čertech a na všemožná místa, kde se ho snaží dopátrat. Je to totiž trochu podobně vedené jako Collateral, akorát tady se nejezdí, ale spíš chodí a taky tu rozhodně nejde tolik o život, ale napínavé to je skoro stejně a ten motiv putování tu v jisté formě je taky. Takže ano, tohle si ode mě ten plný počet opravdu zaslouží. Slabých 5* ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Možná až příliš minimalistické krimi, kde Ventura předvádí svou kalsickou polohu tvrdohlavého nemluvného buldoka. Zde tedy bez aury nezničitelného drsňáka, což je do jisté míry i sympatické a dává prostor pro vyniknutí i někomu jinému. Podařilo se to Angie Dickinson, kterážto si mě podmanila hned svým entrée a jejíž další vstup do dění během dramaticky vypjaté chvíle o něco později  mne opravdu potěšil.  Bohužel však hlavní zápletka o složitém vztahu otce a syna mne příliš nenadchla, pouze snesitelné klišé s tragickou smrtí matky.  Pro účely náčrtu dění dobré, pro hlubší souznění s postavami završené vítáním happyendu nedostatečné. Pinoteaův realistický přístup pak v závěrečné akci dostal až lehce směšné kontury, kde se všechna vejce (kriminální gang) vcelku nesmyslně sejdou v jednom košíku, zde lesíku a jejich pochytání českému divákovi připomene geniálního inspektora Trachtu -  "tak si taky nastupte". Což u vážně laděného filmu není zrovna vítaná asociace.  Tři. ()

Reklama

sud 

všechny recenze uživatele

Filmy s Lino Venturou vždycky byly (a jsou) zárukou kvality a ani v tomto případě tomu není jinak. Příběh sice není z nejoriginálnějších, ale přesto jsem si film užil od začátku do konce. Je to totiž poctivá práce, dokonce tak poctivá, že nebýt příliš ukvapeného závěrečného rozuzlení, uvažoval bych i o maximálním hodnocení. 80%. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Co znám Venturu, tak ve filmech vždy hraje takovýho vostráka vošlehanýho životem. U Rozhněvaného muže to není jiné a i v tomto případě bylo hodně zajímavé sledovat počínání jeho postavy. Přitom děj je to poměrně jednoduchý, ale možná pro jeho jednoduchost nenechá diváka na pochybách. Klasická francouzská kriminálka sedmdesátých let s přesahem do kanadské divočiny. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Claude Pynoteau /Muz, ktery se mi libi, le Silencieux/ natocil sympaticky, ale stale len priemerny film o tom, ako ustarosteny papa ide hladat syna kamsi do Kanady. Okrem otecka sa o syna zaujima aj policia, ktory vysetruje pripad, do ktoreho je synator zapleteny. Okrem hlavneho Vina Lenturu /The medusa Touch, Le Ruffian, Touchez pas au Grisbi/ sa tuna objavil aj Donald Pleasence /Jestli se rozzlobime, budeme zli, The Great Escape, Halloween/. Nejdem tu vypisovat chvaly na Vina Lenturu a nemyslim si, ze cas straveny s nim je ako vecerne posedenie s priatelom u kavy. Lebo ja priatela som nemal, nemam a vlastne ani mat nechcem. Kamarady, to jo, ale priatela ani omylom. No ale s5 k filmu. Atmosfera kanadskych montrealskych ulic potesia nejedneho diviaka a hudba tiez na urovni, to iste plati aj o dialogoch. Ovsem furt tvrdim, ze po kultovej The Medusa Touch mal Vino Lentura na konte len Le Ruffian, vsetky ostatne filmy boli len priemer. Ako je aj tento L´Homme en Colere stale len taky znesitelny priemer : 60 % ()

Galerie (10)

Zajímavosti (5)

  • Když se hlavní hrdina octne ve slavné hokejové hale Forum, hrají zrovna domácí Montreal Canadiens s Washington Capitals. (dopita)

Reklama

Reklama